Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

nieten#’2 swV. (59 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Brun 10495 min anker zu vollem rede,/ wie ich mich kleine segelens nede./ doch han ich nu vil ebene/ den kabel geleit vor
Eckh 5:36, 11 danken des gemaches, des er sô manic jâr sich hât genietet und nie rehte bekante, daz im sô wol was, und
EnikWchr 28700 korn unde wîn/ in gemeinclîch verbieten./ dô muosten si sich nieten/ vil hungers in der stat,/ wan si der keiser bat,/
GTroj 9580 mund/ Mir für bas mag geb%:itten,/ Des wil ich mich nietten.’/ __Paris mit gütten züchten do/ Ward der antwurtt fro./ ‘Edel
GTroj 19841 sprach:/ ‘Üwer erre ist worden schwach,/ Ir müssend üch jomers nietten./ Wenn wend ir nun für b%:itten/ Wen üch betwingett arbaitt?/
Herb 978 were./ Daz en=sage ich deme niht,/ Der sih=s selbe hat genit./ Swer sih=s niht genietet hat,/ Wil er ez wiszen ane
Herb 979 deme niht,/ Der sih=s selbe hat genit./ Swer sih=s niht genietet hat,/ Wil er ez wiszen ane tat,/ Der habe tusent
Herb 15028 en ist anders niet,/ Wen vo1n den wir vns habe1n geniet/ Vbelre tage vn2de vbeler nacht,/ Sint sie here wart bracht,/
HeslApk 106 Daz wir nicht mugen gebiten,/ Wen daz wir uns muzen nieten/ Von ewen zu ewen swes du wilt./ Dar bis, Got,
HeslApk 1166 latine/ Daz dutet ‘den wec bietende.’/ Sie suln sich immer nietende/ Sin kummers durch ir lieben schaf/ Und sich nicht lasen
HeslApk 15712 mammen,/ Die suze milch in bieten,/ So sie sich ruwe nieten,/ Der heiligen labunge;/ San heilet nach ir zunge/ Die wunden
HeslApk 19590 Und daz wir im ere bieten/ Und kummers durch in nieten/ Und dar umme nicht vorzagen,/ Ob wir kummer durch in
HvFreibTr 6424 Rûal li foitenant/ zôch sô rechte minnenclich/ und manges kummers niete sich,/ dô er in hête vorlorn,/ unz er den hêrren
HvNstAp 11762 Tyrland/ ’Ich twage haupt und hant,/ Ob ir ew sein genietet/ Und ir mir es auch gepietet.’/ Er twage di hand,
Iw 7960 geruochet.’/ ‘waz ist daz ir gebietet?’/ ‘dâ habt ir iuch genietet,/ ein teil von iuwern schulden,/ und von ir unhulden/ von
Kchr 7654 alsô edele/ gezimet niht ze kebese,/ dû solt dih iemer nieten/ in lande joh in diete/ aller werltwunne./ geêre dîn kunne/
Kchr 12954 rîche,/ in lande joch in diete/ soltû dich micheler êren nieten./ daz ist der mîn wille./ nû sprich, dû guote Tharsille:/
KvWKlage 26, 8 sô daz er niemer werde frô/ swenn er sich frouwen niete’./ Sus wart geteilet bî der zît/ von der Bescheidenheite./ ouch
KvWTroj 182 zungen/ ir ambet niht verbieten./ ich wil und muoʒ mich nieten/ getihtes al die wîle ich lebe:/ ze lône und z’einer
KvWTroj 17810 willeclîche mir/ geruochent helfe bieten./ sît ir iuch mit mir nieten/ went übels unde guotes,/ sô bin ich ouch des muotes,/
KvWTroj 18056 zerbrochen/ wart im sîn veste wunneclich./ er hât von iu genietet sich/ verlüste manger hande:/ an liuten unde an lande/ wart
KvWTroj 23279 unde ir hôchgebornen wîp,/ waʒ sol sich iuwer reiner lîp/ genieten swære umb iuwer man,/ sô man in strenge marter an/
KvWTroj 29071 der sêle mîn./ ich solte mich der minne dîn/ alrêrst genieten, herre trût,/ und üeben an dir über lût,/ des ich
KvWTroj 34860 in iuwer hant/ gevangen welle bieten,/ ê wil ich mich genieten/ des tôdes ûf dem plâne./ ich stên hie wunden âne/
Minneb 3612 Ez und sine suße amye/ Spatzirten gar zu offenlich/ Und n#;eitten vil der freuden sich./ __Do daz die edel Hut ersach,/
Ottok 802 ze spâte,/ wand die in verrieten,/ die wolden sich niht nieten/ sîn mit ir gesihte;/ von der leiden geschihte/ moht er
Ottok 13043 swes sich der kunic ze hove sol/ von den herren nieten,/ daz sach man im erbieten:/ die fursten dienten iriu amt./
Ottok 64876 nôt,/ dâmit man si tôt,/ des wold er si lâzen nieten./ ‘daz sol uns got verbieten’,/ sprâchen dô alle gelîche/ arme
Parad 30, 2 gelust lit an eime dinge daz man sich des alleine genide. vreude lit an ruwe des willin. gelust hait Got in
Parz 33,21 die frouwen sach,/ harte blûclîcher sprach/ ___"ichn hân mi’s niht genietet,/ als ir mirz, frouwe, bietet,/ mîns lebens mit sölhen êren./
Parz 127,19 dâ solte al balde rîten în./ du solt dich site nieten,/ der werlde grüezen bieten./ Op dich ein grâ wîse man/
Parz 135,30 hulde,/ daz ich iu solte bieten,/ ir müest iuch mangels nieten./ //ich ensol niht mêr erwarmen/ an iweren blanken armen,/ dâ
Parz 165,11 underwinden,/ daz ein vater sînen kinden,/ der sich triwe kunde nieten,/ möhtez in niht paz erbieten./ sîne wunden wuosch unde bant/
Parz 324,18 art/ mit kampfe rede ze bieten,/ mich râche gein im nieten./ ich pin ein fürste ûz Ascalûn,/ der lantgrâve von Schanpfanzûn,/
Parz 402,16 werde Gâwân/ "hêr, swaz ir gebietet,/ billîche ir iuch des nietet:/ daz ist och âne mînen zorn/ mit guotem willen gar
Parz 521,4 frouwe mîn/ mir smæhe rede bieten,/ ir müezt iuch eine nieten/ daz ir wol meget für zürnen hân./ swie freislîche ir
Parz 545,16 strît:/ daz nemt, ob ir gebietet./ der sich diss orses nietet,/ daz pin ich: ez muoz mich hinnen tragn,/ solt halt
Parz 725,10 sîn dienst nâch minnen bieten./ si kunde ouch sich des nieten,/ daz se im dancte umb sîn komn./ ir rede von
Parz 732,6 grüeze,/ daz er dienst nâch minne biete/ und sich unstæte niete?/ solch minne wirt von im gespart./ grôz triwe het im
Parz 749,30 behuot,/ daz ich iu duzen biete,/ swenn ich mich zühte niete."/ //___Der von Trîbalibot/ Jupiter sînen got/ mit worten êrte manegen
Rol 2311 redete listechliche:/ ‘wol du herzoge riche,/ du scholt dich iemmir nieten/ in lande unde in dieten/ uile micheler eren./ nu salt
Rol 5454 iz im ergat!/ er mac selbe gebieten/ unt sich iemer nieten/ aller werlt wunne:/ ich gere al sin chunne./ wol gehiezen im
RvEWchr 5278 ê gegebin,/ wie si damite solten lebin/ und rehtes lebinnis nietin sih./ ouh was ez davon billich/ das si sih von
RvEWchr 28712 an undirlaz/ das trinchin ofte bieten/ und liez in sich nieten/ kúniglichir wirtschaft,/ das in des starchin winis kraft/ ze sinis
RvEWchr 30074 mit helfe bot/ noh mohte da gebieten./ alsus m#;euster sih nieten/ a%
Seuse 308,14 me loben, daz ich mich din doch hie dest me genieti. __Herr, tů mir, diner armen kreaturen, daz din lob ist;
Seuse 312,30 an sehe, und mich din nach alles mins herzen lust geniete! Ach ellend, wie bist du so ellend einem menschen, der
StrKD 166, 281 vil,/ die maniger niht vermeiden wil,/ er enwelle sich ir genieten baz,/ und verswiget die bihte umbe daz./ der selben f#;euret
TürlArabel *A 25,24 in lieb iv biet,/ daz sich da lieb iht liebe niet./ ein reiner kvs von rotem mvnde,/ swa iv ein werde
TürlArabel *A 70,16 ir erkorn dvrch minn erbieten./ s#;evzzer red m#;ovz ich mich nieten/ von den klaren: si sint doch hin./ ovch saz hie

Ergebnis-Seite: 1 2 >>
Seite drucken