Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

lære Adj. (109 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

NvJer 19536 wart dâ sîn wille wan;/ und doch, ûf daz nicht lêre/ sô gar dî reise wêre,/ sô irhûb er sich her
NvJer 19709 sich ir allir sin/ begonde darûf wendin,/ daz sî mit lêrin hendin/ nicht inwoldin kumin heim,/ und alsô dannen kegn Oukeim/
Ottok 2054 und mit im sîn geverte,/ der Wîzeneckære./ hin ritens sorgen lære/ die herren mit einander./ datz Wîzenburc dâ vand er/ den
Ottok 9173 der wol halbes als vil wære./ freuden wart dâ maniger lære,/ der den jâmer het gesehen./ __dô fuor der kunic, hôrt
Ottok 13040 draben/ sach man der hern schaffære./ dhein winkel was sô lære,/ si wurden alle herren vol./ swes sich der kunic ze
Parad 34, 16 noch der fornuft’. noch dan vindit di fornuft daz si lere ist und vil me bekennen mac, und ie subtilre daz
Parad 34, 20 also mac di fornuft alle dinc begrifin und blibit doch lere. dar umme heizit der mensche di minre werlint, wan he
Parz 110,9 riuwe./ daz riet sîn manlîch triuwe:/ wand er was valsches lære."/ nu hœrt ein ander mære,/ ___waz diu frouwe dô begienc./
Parz 116,9 sint gelîche hel:/ genuoge sint gein valsche snel,/ etslîche valsches lære:/ sus teilent sich diu mære./ daz die gelîche sint genamt,/
Parz 142,18 ûf ungeslähte birt,/ daz was ein vischære/ und aller güete lære./ den knappen hunger lêrte/ daz er dergegene kêrte/ und klagte
Parz 178,14 Idêr fil Noyt/ umb einen sparwære./ des stên ich freuden lære./ mîn dritter sun hiez Gurzgrî./ dem reit Mahaute bî/ mit
Parz 201,13 sazt die werden dier dâ vant./ er wolde niht ir læren magn/ überkrüpfe lâzen tragn:/ er gab in rehter mâze teil./
Parz 219,14 zehant/ Clâmidês scheneschlant./ sînen hêrren frâgter mære:/ den vander freuden lære./ der sprach "ich pin ze schaden geborn./ ich hân sô
Parz 252,1 sage et, sæhe du den grâl/ //unt den wirt freuden lære?/ lâ hœren liebiu mære./ ob wendec ist sîn freise,/ wol
Parz 423,3 küngîn unt die zwêne man:/ vor den andern bleip si lære:/ des pflâgen kamerære./ wan clâriu juncfröwelîn,/ der muose vil dort
Parz 437,16 der want:/ dô wolter vrâgen mære./ diu klôs was freuden lære,/ dar zuo aller schimpfe blôz:/ er vant dâ niht wan
Parz 531,18 zolle ûfem wege:/ eteslîch mîn zolnære/ iuch sol machen fröuden lære."/ ___ir scharpfiu salliure/ in dûhte sô gehiure/ daz ern ruochte
Parz 539,20 sterben vor,/ ê mîne friwent diz mære/ sol machen freuden lære."/ Gâwân warp sicherheit an in:/ dô stuont sîn gir und
Parz 556,24 gern:/ daz lêrt iuch herzen swære/ und macht uns freuden lære,/ mich und elliu mîniu kint,/ diu iu ze dienste erboren
Parz 562,24 porten komn,/ er vant den krâmære,/ unt des krâm niht lære./ dâ lac inne veile,/ daz ichs wære der geile,/ het
Parz 674,30 stuont sô rîterlîche/ daz si was kostebære/ unt der armüete lære./ //___In sîne herberge reit/ maneger dem von herzen leit/ was
Parz 810,4 wart erkant./ ___der heiden vrâgte mære,/ wâ von diu goltvaz lære/ vor der tafeln wurden vol./ daz wundr im tet ze
Pass_I/II_(HSW) 39288 der stat,/ also was si genant./ der man gienc mit lerer hant,/ wand ungelucke im nicht enlie./ mit den munchen er
PrOberalt 9, 29 wir aver in daz alter chomen, so wird diu hut lære, so neige wir uns, so habe wir unsenft umb diu
PrOberalt 123, 15 gotes wort erf#;eullet und sein gebot. dennoch waz diu stat lære diu die heidenschaft erf#;eullen schol. daz diu stat erf#;eullet w#;eurde,
PrOberalt 172, 16 gedanchnæm des in mein træchtin gæb, so best#;eunde diu chist lær hie eniden, so f#;eur diu sælig sel zů den ewigen
Rennew 32061 als ein wip treit einen krůg/ der gar ist wazzers lære./ daz harnash ist doch so swære,/ s#;eolten ez tragen zehen
Rennew 32634 wil/ daz Malfer von dem mære/ vil gar wart leides lære,/ daz diu vrawe so wol genas/ und daz daz kint
Rol 162 gesant./ si sageten starke niumare:/ di lant bestunten aller maist lare./ ia wart di selbe botscaft/ lieb unde lobehaft./ er were
Rol 7337 sínín arm,/ sine helede sint alle erslagen,/ Yspania stat elliu lare./ wir furen groziu niumare:/ die dine habent gůt wort,/ sie
RvEBarl 12778 ist hol/ an rehten witzen unde laz,/ als ein gegozzen lærez vaz./ er ist, swie dû machest in,/ ein gôz, ân
RvEBarl 12952 sinnen niht verstât/ wan als ein toubez œde vaz,/ daz lære ist, lebender witze laz?/ hie soltû gedenken an/ von gote,
RvEBarl 13020 hânt ergeben./ sol got hân lêrære,/ sô ist er selbe lære/ gotlîcher wîsheit:/ des muoz ich jehen ûf mînen eit./ //Waz
RvEWchr 1828 hant:/ so si uz ir húsirn gant/ und dú belibent lere,/ so machent, jehent dú mere,/ die lúte druz ir hus
RvEWchr 2834 der marche endis zil/ ist grozir witir lande vil,/ dú lere, w#;euste, umbuhaft/ von grozir hitze ubirkraft/ zallin zitin můzen sin:/
RvEWchr 22124 tet wissagende irkant,/ des beleip an der geschiht/ ein wort lêre und gelogin niht:/ Got irfulte zallir stunt/ swas wissagende sprah
SalArz 21, 41 vert schire durch di adirn di lit. vnde twingit di leren. vnde losit di uollin. / //Nv wolle wir sagin uon
Seuse 412,2 gelegent, so verswindet es und vindet nút me, denne ein lere hant und ein truriges hertze. Sú tůnt als der altvatter,
SM:EvS 1:14, 7 doch gebære,/ âne scham und âne swære,/ dâbî alles sêres lære./ sam diu sunne dur daz glas,/ Ûz und in kan
SM:Had 17: 1, 6 blike:/ die sint wol koler genôz,/ wan die ruowe sint lære,/ Und die müezzen haken unde riuten./ die klage wir betiuten,/
SM:Had 18: 5, 5 winter leit./ Wir sunz hân gimeine,/ wir sin beide fröiden lære,/ dulden sament arebeit./ Wan bi ir gedœne/ was uns dike
SM:Had 20: 5, 2 fröiden manigvalt./ //Noch klage ich mîn meisten swære,/ daz mich lære $s trôstes ie/ mîn frowe lie, $s swie wê mir
SM:Had 30: 1,11 mirn helfe ûf mîn frowe sældebære./ si ist gar wandels lære,/ dâvon bin ich ir./ ôwê, wenne sol von ir genâden
SM:JvR 1: 2,10 mir, wer haltet daz,/ der wirt ze jungest aller sorgen lære./ got wil, daz triuwe zuo zim var,/ so hœrt untriuwe
Tannh 6,105 der Mizenaere,/ der sine triuwe nie zerbrach,/ derst alles wandels laere./ /Er solde des riches krone tragen,/ der vater mit den
Tannh 14, 47 die knehte min sint ungeriten, $s min malhe ist worden laere./ Min hus daz stet gar ane dach, $s swie ich
TrSilv 33 uahe wir diet g#;ovte liet ane./ Die riche die stunden lere./ die kunen romere/ irweleten sente helenen sun,/ den turen constantinum./
UvZLanz 429 geisel fuort eʒ, diu was lanc./ sîn lîp was êren lære./ daʒ sluec dem helde mære/ sîn ros under d$’ougen./ dô
UvZLanz 3113 da er hôrte kroigieren./ er begunde justieren/ und machte satel lære./ als es vermisset wære,/ sô stach er manigen dernider./ wer
UvZLanz 3363 degen./ diu ros liufen an den wegen/ irre und herren lære./ ich sage iu daʒ ze mære,/ daʒ unser helt bejagete/

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