Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

înziehen stV. (34 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 8, 23 kümpt von dem, daz die gaist betrüebt sint oder sich inziehent von der glider müeden, und dar umb slâft der mensch
BdN 232, 21 die herren jagent und si dar umb verderben wellent, sô ziehent si sich ein und ezzent von in selber ain stuck,
BdN 297, 17 volprâht ist. Alsô tuont die volkumen menschen, die sich zemâl eingezogen habent in die götleichen lieb, die ahtent aller auzern lieb
BdN 303, 4 er diu hörner; aber wie leicht man in anrüert, sô zeucht er diu hörner ein und smucket sich selber zesamen. in
BdN 393, 27 der vinster mit pôshait und an dem lieht guoter werk zieh wir uns ein und alsô dorr wir unsern tôt und
Cranc Ez 11,18 wil uch geben den bodim Israhel. und do werden si inzyen unde werdin wegtuen alle hindirnis und alle iren unvlat von
Herb 17134 An dem fierde1n vmbe mitte1n|tac/ Harte kvme ez gelac./ Hie zvhet ein ander rede in./ Als ich dar an geleitet bin,/
HeslApk 9509 juden bekentnisses,/ Wen her do nicht vant gewisses./ Sine gotheit zoch her in wol in,/ Wen her liez sie sin gewaldic
HeslApk 9509 do nicht vant gewisses./ Sine gotheit zoch her in wol in,/ Wen her liez sie sin gewaldic sin,/ Daz her sich
Hiob 3174 man nennet/ Den ſchutzen, der ſynen bogen/ Hat gar herte ingezogen,/ So get der ſtern Oryonas/ Uf mit der ſunnen, als
Hiob 8206 vry,/ So #s+vellet er in den bogen#s-/ Von #s+eyren#s- herte ingeczogen./ Sich, daz ſint der helle pinen,/ Di ſichteclich nicht ſchinen/
HvNstAp 17710 Und der segel auff gezogen,/ Claudius fürt den horen pogen/ Mit eingezogen stralen./ Den selben schilt hieß malen/ Sein vatter Curant weylent
HvNstAp 18458 das helffant/ Und Claudius den horen pogen/ Mitt der stralen in geczogen./ Der achte kempfer was auch da:/ Der printz von Anthiochia./
Lanc 210, 14 kamen zu eim großen waßer und sahen ein schiff; sie zohen ir pferd inn. Myn herre Gawan růgte das sie uber
Macer 43, 10 di da kichent, ob si iz mit der nasen in zihen. [23r] // Nasturtium heizet gartcresse. Di ist heiz unde trocken
Macer 95, 6 magen swulst. Der same gestozen und mit der nasen in gezogen vertribet daz nisen. Der same mit brionien getempirt vertribet di
Ottok 48964 dâ giengen grôz unde klein/ mit ir geziuge hin/ und zugen den buhel in,/ daz er ebenslehte wart,/ alsô daz in
Ottok 48964 unde klein/ mit ir geziuge hin/ und zugen den buhel in,/ daz er ebenslehte wart,/ alsô daz in diu vart/ hin
ReinFu S1, 639 er balde // uon eineme loche in deme walde,// da zoch er sine spise in./ eines ta/ges do gie Isingrin/ wider
ReinFu S1, 639 eineme loche in deme walde,// da zoch er sine spise in./ eines ta/ges do gie Isingrin/ wider daz selbe / hus
Rennew 10464 allen sprach:/ ‘swer hat armbrust oder bogen,/ die s#;euln wesen in gezogen./ ist ez als ich mich versihe,/ bi miner triwe
Rennew 10464 sprach:/ ‘swer hat armbrust oder bogen,/ die s#;euln wesen in gezogen./ ist ez als ich mich versihe,/ bi miner triwe ich
StRAugsb 44, 24 umbe den valsch. Ez sol auch kain wizmaler kainen viltz inziehen wan der reht wullin ist unde unden umbe den fuz
Tauler 10,21 neigunge der sinnelicher krefte und ir bildunge, die in noch inziehen und sleiffent, ouch bringent sú in bewegunge liebes und leides,
Tauler 21,17 wissen den lutern blossen geist. Das nu die sinnelicheit schin inziehe in die vernunft und die vernunft in den geist, so
Tauler 50,21 den an die Gotte anhangent, daz sú úch mit in in Got ziehent. Das uns dis allen werde, des helffe uns
Tauler 50,21 die Gotte anhangent, daz sú úch mit in in Got ziehent. Das uns dis allen werde, des helffe uns der minnencliche
Tauler 169,23 in sins selbes selikeit; do wirt der geist also wunne[30v]klichen in gezogen, und wirt alzemole mit der gotheit durchflossen und úber
Tauler 169,23 sins selbes selikeit; do wirt der geist also wunne[30v]klichen in gezogen, und wirt alzemole mit der gotheit durchflossen und úber gegossen
Tr 2307 nimêre:/ si gebuten ir ruoderæren,/ daz si bereite wæren,/ und zugen si selbe ir anker în,/ als ez der rede niht
Tr 8090 die mit dem agesteine/ die kiele ziehent ze sich?/ als zôch Îsôt, sô dunket mich,/ vil herzen unde gedanken în,/ die
Tr 8108 diu gevüege Îsôt, diu wîse,/ diu junge süeze künigîn/ alsô zôch si gedanken în/ ûz maneges herzen arken,/ als der agestein
Tr 18769 sîner pflege,/ daz lac den vînden ûf ir wege;/ aldâ gezôch sich Tristan în/ und sîn geselle Kâedîn/ mit mæzlîcher ritterschaft./
Wh 18,19 turkopel pflâgen,/ die da gestreut lâgen./ swie si heten în gezogen/ mit künste manegen starken bogen,/ ir lâzen und ir ziehen,/
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