Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

înnëmen stV. (56 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Daniel 8344 ende!/ Ruwe, bichte e sende,/ Buze, ob sie mac gesin!/ Nim, herre, mich mit en in/ Da du wunnest immer me!/
Daniel 8344 Buze, ob sie mac gesin!/ Nim, herre, mich mit en in/ Da du wunnest immer me!/ Lazet ‘benedicite’/ Geben swer der
EvBerl 28,14 uz in pilgrimys wyse._(34) Do dy czit quam dy frucht yn czu nemene, do sante her syne knechte czu den ackerluten
EvBerl 28,14 pilgrimys wyse._(34) Do dy czit quam dy frucht yn czu nemene, do sante her syne knechte czu den ackerluten uf daz
EvBerl 28,15 syne knechte czu den ackerluten uf daz sy dy frucht yn nemen._(35) Unde dy ackerlute begriffen dy knechte, den eynen slugen
EvBerl 28,15 knechte czu den ackerluten uf daz sy dy frucht yn nemen._(35) Unde dy ackerlute begriffen dy knechte, den eynen slugen sy,
Gen 1856 deheinem armen sîner phruonte./ abe deme bûman $s er niweht innam/ / mit unrehteme gedinge $s noh mit neheinem gedwenge,/ newâr
JvFrst 1018 kam baz îngebrochen/ Satanas in Judam,/ er mêr der schundung înnam:/ sîn vursatz wart bestêtet baz./ in der phlicht bewîster daz,/
JvFrst 5208 wâge./ si vêlen ouch an dem sin,/ den si unrechte nâmen în./ Jesus meint sînen lîchnam/ der von in zem tôde
JvFrst 5208 si vêlen ouch an dem sin,/ den si unrechte nâmen în./ Jesus meint sînen lîchnam/ der von in zem tôde kam,/
JvFrst 5355 ûf daz irdisch rîch/ verstûnden si gemeinlîch,/ aber Christ iz înnam/ nâch geistliches sinnes râm./ zû der zît di Rômêr/ daz
JvFrst 6404 schîn./ zem andern mâl der wârheit sin/ Pilatus wold nicht nemen în,/ wan di wârheit geistlich was;/ irdische dinc er minte
JvFrst 6404 zem andern mâl der wârheit sin/ Pilatus wold nicht nemen în,/ wan di wârheit geistlich was;/ irdische dinc er minte baz,/
JvFrst 7623 erboten./ mensch, swan dû von den nôten/ etwaz hôrest, daz nim în,/ habe ouch Christ in dînem sin/ der kunic ist
JvFrst 7623 mensch, swan dû von den nôten/ etwaz hôrest, daz nim în,/ habe ouch Christ in dînem sin/ der kunic ist al
JvFrst 7627 al der welt,/ uber di engel hêre gezelt./ swî der în nam smêhe vil,/ doch sîn munt hîlt swîgens zil,/ wan
JvFrst 7627 der welt,/ uber di engel hêre gezelt./ swî der în nam smêhe vil,/ doch sîn munt hîlt swîgens zil,/ wan er
JvFrst 10502 gerechten nant,/ er jach zû dem gesellen sîn:/ «wir beide nemen billich în/ gelîche bûze gên der tât,/ als verschult îtweder
JvFrst 10502 er jach zû dem gesellen sîn:/ «wir beide nemen billich în/ gelîche bûze gên der tât,/ als verschult îtweder hât,/ aber
Kchr 8853 hin widere/ ze sînem êren gesidele./ unser hêrre der heilant/ nam wider în sînen gotelîchen gewalt,/ dem vater und dem hailigen
Mügeln 159,5 / das Joseph hett gemachet im./ als dich der schruf innam,/ brunn lebens, urhab unde stam,/ sus wasch uß unser sünden
NvJer 1491 wârn,/ der kunc von Arragûnen quam/ in Ispânien, dâ er nam/ dî inslin în mit strîten/ genant dî Majorîten/ unde Minorîten,/
Ottok 66342 phlegen,/ biz der kunic kæme/ und daz lant selb in næme./ der geheiz was dô genuoc;/ doch was dô sô kluoc/
Ottok 91908 dem kunic rant,/ daz er balde kæme/ und die stat in næme./ swie kranc der kunic was,/ dô er die brieve
Ottok 91908 kunic rant,/ daz er balde kæme/ und die stat in næme./ swie kranc der kunic was,/ dô er die brieve las,/
Seuse 106,35 endet da, wenn dú sele mit allen iren kreften ist ingenomen in daz einig ein, daz got ist. __Disú bild und
Seuse 161,12 als vil sich der mensch entfr#;eomdet im selben und wirt ingenomen in die vergangenheit, als vil bestat er in rehter warheit.
Seuse 338,16 s#;eolich edeler gelazner mensch weri, der dur Cristum warlich wer in genomen, daz im der von gotte bekant wurde und zů
Seuse 338,16 edeler gelazner mensch weri, der dur Cristum warlich wer in genomen, daz im der von gotte bekant wurde und zů siner
Seuse 343,25 in sich beschlúzset, ane vor und ane nach. Und wer in genomen wirt in daz ewig niht, der besitzet al in
Seuse 343,25 sich beschlúzset, ane vor und ane nach. Und wer in genomen wirt in daz ewig niht, der besitzet al in al
Seuse 344,2 nit vor noch nach. Ja, der mensch, der hút wurdi in genomen, der weri nit kúrzer da gesin nach ewikeit ze
Seuse 344,2 vor noch nach. Ja, der mensch, der hút wurdi in genomen, der weri nit kúrzer da gesin nach ewikeit ze sprechenne,
Seuse 344,3 gesin nach ewikeit ze sprechenne, denn der vor tusent jaren in wart genomen. __#s+Ein widersprechenne:#s- Dis innemennes ist der mensch allein
Seuse 344,3 ewikeit ze sprechenne, denn der vor tusent jaren in wart genomen. __#s+Ein widersprechenne:#s- Dis innemennes ist der mensch allein wartende nach
Seuse 344,4 der vor tusent jaren in wart genomen. __#s+Ein widersprechenne:#s- Dis innemennes ist der mensch allein wartende nach sime t#;vode, als dú
Seuse 344,26 deme, daz sú hie in sinem willen lebent. Aber disú ingenomnú menschen nement von úberswenker inneblibender einikeite sich und ellú ding
SpitEich 12, 3 maister svlen ainen brvder schafer machen, der alle ir gvlte inneme an beraitem gvte vnd alles alemosen mit der wizzen des
SpitEich 12, 4 so der dahaim niht ist, so sol es ain ander innemen, dem es der maister enphilhet mit der brvder wizzen. Vnd
StRMünch 254,3 gescheche. ⋖ //[73] ⟢ Swer in dem Spital ein pfr#;eunt innimet und n#;eutzet, swenne der stirbet, der sol sein gůt dem
Tauler 71,17 werde broht in den innern menschen, do wurt der mensche ingenomen, do wurt alsolich wunder, alsoliche richeit geoffenbart. Entruwen, kinder, der
Tauler 263,16 dise g#;eotliche verre úber natúrliche einunge, do der geist ist in genomen und in gezogen in das abgrúnde sines beginnes? Wissent:
Tauler 263,16 g#;eotliche verre úber natúrliche einunge, do der geist ist in genomen und in gezogen in das abgrúnde sines beginnes? Wissent: wer
Tauler 293,33 essen und trinken, das der mensche zů dem munde in nimet, und dar umbe das er sich in das aller nechste
Tauler 310,27 brotes und wines, und das wir in zů dem munde innemen súllent also lipliche spise; dis meinet das er gar nohe
Vät 7991 her/ Und hiez mit ritterlicher wer/ Daz ampt der herschefte in nemen;/ Daz solte im harte wol gezemen,/ Ob er stete
Vät 7991 Und hiez mit ritterlicher wer/ Daz ampt der herschefte in nemen;/ Daz solte im harte wol gezemen,/ Ob er stete were
Wh 126,20 müese wesen lanc,/ ê daz ein vrumer wirt in în/ næme: daz werben liez er sîn,/ ûfes küneges hof er reit./
Wh 176, 7 marcrâve dem wirte:/ Irmschart daz wênic irte./ wand er în nam des âbendes in,/ dâ von wuohs zwîvalt gewin/ Wîmâre, guot
WhvÖst 5831 valshait/ daz er des jungen werden ait/ so m#;eordeclich ie in genam,/ und nie von wibes bilde kam/ so werdiu fruht

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