Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ingeweide stN. (16 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

BdN 130, 30 und etleich in den ôrn, alsô spricht Aristotiles. der hirz ingewaid stinkt gar sêr, und wænt Plinius, daz ez dâ von
BdN 130, 32 ez dâ von sei, daz si gallen habent in dem ingewaid und dar umb ezzent ez die hund niht, si sein
BdN 135, 21 tier fliehent den rauch, der dâ kümt von des helfands ingewaid und von seiner haut. si lebent von nâtûr driuhundert jâr.
BdN 145, 1 dan kains andern tiers pain, ân den delphîn. des lewen ingewaid geleichet aines hundes ingewaid. der leo fiebert in etleichem sumer,
BdN 145, 2 pain, ân den delphîn. des lewen ingewaid geleichet aines hundes ingewaid. der leo fiebert in etleichem sumer, aber in dem winter
BdN 179, 30 andreu tier haben, wan si hab die gallen in ainem ingwaid. dar umb widerspricht Aristotiles niht dem, daz Beda spricht, wan
BdN 237, 3 als ain pfärt. sein haut ist dick und hert, sein ingwaid ist als ains rehten pfärds ingewaid. ez ist an der
BdN 237, 4 dick und hert, sein ingwaid ist als ains rehten pfärds ingewaid. ez ist an der grœz als ain esel. dâ mach
BdN 257, 3 und dar umb hât er ainen clainen pauch. er hât ingewaid, aber daz ist gar clain nâch seinr grœz. er hât
BdN 260, 5 der lebern, aber die klainen habent ir vergift in dem ingewaid. verplendet man ain slangen, si wirt wider gesehend. sleht man
BdN 285, 24 und sterben gar snell. daz geschach aber niht. der slangen ingewaid ist guot für aller slangen heken und piz, sam Plinius
BdN 296, 25 der wirt gesunt, wan der stain durchgêt dem menschen sein ingewaid, und wenn er in hât gehailt, sô gêt er niden
BdN 326, 7 für den viertägleichen riten. ez ist auch guot für des ingewaides suht wer daz öl mit flaisch izt, und ist guot
BdN 437, 8 alsô ganzen verslint in ezzen, dem durchgêt er all sein ingewaid und rainigt in vor aller pœser unsauberkait, und sô er
HvBurg 2295 rache;/ Das merchet man an der sprache./ Wan do sein ingeweide/ Seine hende beide/ Zugen aus den wunden gros,/ Disew sprache
Pilgerf 12490 das du yn ziehes uß dem libe/ Ire hertze und ingeweide,/ Als du Judas dede zu leyde,/ Und daz sij sich
Seite drucken