Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

histôrje F. (117 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 195, 26 diu dar zuo gehœrt. ez ist ain puoch, daz haizt historia Jeronimi und haizt ze däutsch daz puoch von den geschehen
BdN 358, 27 in die haiden pawent, sô beleibt er unfruhtpær, sam die historien sagent, daz sint die geschrift von den geschihten in den
BdN 484, 22 helt ie drei mônet ain varb, sam Origines spricht und historia Jeronimi. er ist pulvervar oder trüeb, pluotvar, grüen und lauter.
BdN 485, 9 tags zefleuzt ez wider, sam ain puoch sagt, daz haizt historia orientalis. /Ez sint fliezendeu wazzer in den landen gegen der
HvNstAp 8078 ist uns gelegen pey,/ Di wuste Wabilonia./ Uns saget di hystoria/ Das so grosse reichait/ An di stat sey gelait,/ Und
KvWTroj 17644 sô sach er under ougen im./ swaʒ ich von der hystôrje nim,/ daʒ künde ich hie ze tiute./ sich heten wîse
Lanc 19, 25 Diße rede seyt uns auch das sie gnůg kunde der hystorien von Brytanien und krafft von den worten und von den
Lanc 19, 34 vor saget was geschehen solt. Also sagt uns die werlich hystoria: er sagt manch wunderlich ding, das darnach $t alles war
Lanc 20, 2 die het sie Merlin all geleret mit großer schalckeyt. Die history sagt uns fur war das ein konig was in Yrlant
Lanc 20, 12 geschlecht kam Merlin, das sagt uns die rede von der historien. $t Das was war das in der marck von Schottenlant
Lanc 29, 7 das was das konigrich von Logres. //Das sagt uns die historia das Galaads mutter were ein die schonst frauw, also das
Lanc 34, 12 jungfrauw alleyne und ein ir jungfrauw. Das saget uns die hystory das yn das gesinde und das gemeyn volck hieß der
Lanc 34, 27 die er fant, mit allerhande spielen. Das saget uns die hystoria das er der schonst jungeling was den man gesehen hatt,
Lanc 34, 29 anczliczes wollen wir auch nit vergeßsen $t als uns die hystoria gebútet. Nu wil ich allen den sagen die gern von
Lanc 42, 8 das gůte kint zu recht thun sollent, als uns die history hernach wol gesaget die abenture von den spruchelinen die er
Lanc 42, 13 und unberaten, die ettwann rich waren und wol beraten. //Die history sagt uns das die koniginn Alene von Bonewig und ir
Lanc 46, 37 Das was in der ersten wochen septembris, und saget die historia das der konig @@s@Artus alrest komen was von Scottenlant, da
Lanc 47, 6 wann er vil ungemaches erlitten hett. Das saget uns die historia das der konig Artus uber syner tafeln saß eins sontages,
Lanc 60, 35 sin winden thet die er gefangen hett. //Uns sagt die hystoria alsus furbas: da Claudas die zwen winde gefangen hett fur
Lanc 113, 30 sie vernomen hett das ir sun noch lebete, und die historia saget uns das sie yn sitther lebendig sah und wol
Lanc 113, 33 furbas von dem konig Artus von Brytanien. //Uns sagt die hystory das der konig Artus hielt großen hoff und starcken eins
Lanc 117, 15 von der frauwen von dem Lacke. //Nu saget uns die historia das Lancelot was so lang mit syner frauwen gewesen $t
Lanc 125, 33 des byderbekeit $t ist erlucht und gezieret. //Uns saget die hystoria das der konig Artus zu denselben stunden was zu Kamalot
Lanc 172, 17 sittherre das sie in die burg kamen. //Uns sagt die hystoria das myn herre Gawan und sin gesellen gefrieschen das der
Lanc 188, 1 syn öheim was, und von yrn gesellen. @@s@//Uns saget die historie furter das der konig Artus frú was offgestanden da er
Lanc 189, 24 ritter, der die Dolorosen Garden gewann. //Alsus saget uns die hystorie: da der ritter der die Dolorosen Garden gewann $t reyt
Lanc 194, 3 er den wißen ritter sucht und wa. //Uns sagt die hystoria furter von mym herren Gawan: da er den ritter sucht
Lanc 210, 32 ritter den man uff der rossebare fůrt. //Uns saget die hystorie das der ritter der uff der rossebare zu des einsiedels
Lanc 219, 3 er syn sach so wol zu ende hett bracht. //Die hystory sagt uns das myn herre Gawan des nehsten tages wapen
Lanc 222, 7 sprechen ein wil furter von konig Artus. //Uns sagt die hystory das der konig Artus lang zu Karduel was; und zu
Lanc 233, 3 der die zwen riesen zu dot schlug. //Uns sagt die history furter von dem ritter der die zwen riesen dot schlug,
Lanc 235, 22 von dem konig Artus. //Eyns tags geschah, als uns die hystory sagt, das der konig Artus was zu Kamahelot. Und die
Lanc 251, 30 den gůten ritter in ir gefengniß hett. //Uns sagt die history das der gut ritter mit den roten wapen, der den
Lanc 253, 34 sim land komen ist und die synen. //Uns saget die hystorie furter von dem konig Artus, da er von dem urlage
Lanc 256, 18 sin thun, wann sie ynselbe ußermaßen mynnete. //Uns sagt die history furbas das die frau von Maloaut den guten ritter deth
Lanc 271, 24 und daten Galahotes lúten großen schaden. Und sagt uns die history das sie sich nicht mochten erwert han, dann der schwarcz
Lanc 276, 32 Sie daten allesament dem ritter groß ere, als uns die history saget, das unbekantem ritter nie so groß ere wart gethan.
Lanc 303, 15 und von sim gesellen wie sie gefuren. //Uns sagt die history das Galahot und sin geselle lang ritten biß das sie
Lanc 304, 21 siebenzehen hundert wochen on zehen. Uns sagt auch die recht history furware das der konig Lohois, des koniges Glogiers vater, hieß
Lanc 305, 20 der wiedder zu sym lande ist komen. //Hie spricht die history das der konig Artus wiedder zu land kam und gab
Lanc 306, 7 nit, und sage uch wie das kam: uns sagt die hystory das der konig desselben tags großen hoff hielt, er saß
Lanc 311, 8 von ieglichem sunderlich wies im herging. //Nu saget uns die history das myn herre Gawan allein fure und was mit großen
Lanc 311, 13 dritten tages was er fru off gestanden, als uns die history sagt, und reit alle die morgenstunde biß zu primzitt; $t
Lanc 311, 16 bedecket mit grase und mit blumen. Nu saget uns die history das myn herre Gawan kam ußer dem wald ritende uff
Lanc 316, 3 sprechen furter wie myn herre Gawan gefure. //Uns sagt die history das myn herre Gawan off die hufsleg kam da der
Lanc 334, 30 mym herren Gawan wie er gefure. //Nu saget uns die hystory das myn herre Gawan und der knappe zu der herberg
Lanc 337, 9 wenig von der frauwen von dem Rodestock. //Uns sagt die history das die frau von Rodestock den konig Artusen fant zu
Lanc 346, 16 by ir bleib. //Da Hestor enweg was, sagt uns die history das die konigin den gequetsten ritter mit großen pinen entwapen
Lanc 348, 17 lang von im geschwigen han. //Nu saget uns die recht history das myn herre Gawan reit alleyn allen den tag on
Lanc 361, 25 furter von Hestore der hern Gawan sucht. //Uns sagt die hystoria das Hestor nye keyn abentur enfant da von wir sprechen

Ergebnis-Seite: 1 2 3 >>
Seite drucken