Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

hërzeswære stF. (32 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

EnikWchr 14410 grîfen Menalaum an,/ wie des gebærd wære,/ dô er die herzenswære/ vernam, daz diu küniginn/ was mit Paris hinn./ der êrst
EnikWchr 20939 dînem rât/ gevolgt, ich wær ân missetât/ und hiet niht herzenswære/ und hiet ouch al mîn êre,/ und hiet ich gevolget
EnikWchr 22746 künic er liez/ besehen, ob dhein Rœmær/ hêt von ieman herzenswær./ er was des muotes ein griulîch man,/ als ich von
Herb 796 gewar,/ Daz sie in gedanke1n were./ Des entweich im sin herze|swere/ Vn2de entliez sich sin leit./ Er weich an eine semfickeit./
Herb 8448 in, als sie bekart/ Vo1n einer suchte were1n./ Vo1n ir herze|swere1n/ Muste1n sie sich twinge1n/ Mit swerlichen dinge1n./ Do hiez troilus
HeslApk 496 sich gevalt?’ –/ Nicht daz Got vinder were/ Der grozen herze swere,/ Daz Got den tot irdachte;/ Adam in im selber
HeslApk 17076 daz wib,#s-/ #s+Daz ir kint solde gebern#s-/ Mit so grozen herzeswern,/ Als ich davor geredet han,/ #s+Swenne daz were getan,#s-/ #s+So
KLD:GvN 34: 3, 6 ist eht Minne $s nâhe bî unde machet zwei geliebe herzenswære frî./ //Herzen trût, mîn künigin, lât erwinden $s gein mir
KvWTroj 29351 mir sent!/ ich weiʒ wol, daʒ dû bist gewent/ tœtlicher herzeswære./ dîn triuwe lûterbære/ vil jâmers dir gebiutet/ daʒ dû mich
KvWTroj 44623 gespart,/ der künic Licomêdes/ überwant Dêîdamîen des,/ swie grôʒ ir herzeswære/ umbe Achillen wære,/ swaʒ er gelobet hete dâ,/ daʒ si
MarlbRh 27, 37 gem#;eude,/ vil groʒe g#;eude/ des milden heren!/ //He endregt n#;eit herzeswar,/ da he gedent steit als ein snar,/ zů sinen krüzigeren./
MF:Mor 29: 2, 6 wân,/ sît daz ich von ir niht wan leit und herzeswaere hân./ /Wil si vrömden mir dur daz,/ dazs ein lützel
MF:Reinm 56: 1, 5 wille mîn/ verleitet an ein ander stat,/ Dâ ich <$p> herzeswaere trage,/ mêre denne ich ieman sage./ ich hân aber leider
Ottok 3296 in/ von der stat ein burgære,/ wand im ouch von herzen swære/ was der edlen fursten tôt./ die legten die zît
Ottok 18832 __nû kom ein bote dar,/ der brâhte bœsiu mære,/ dâvon herzenswære/ des kunigs herze sneit./ der bote fürwâr seit,/ ez wære
Ottok 44598 ich ez getihtet./ //__CCCCVI. owê der leiden mære/ und der herzenswære,/ die ich nû muoz sagen,/ diu dâ geschach bî den
Ottok 84501 vielens im ze fuoz,/ daz er in tæte buoz/ ires herzen swære./ dô frâgt der kunic, waz in wære./ ‘herr, uns
Rennew 12508 junge Malfer:/ ‘waz sint hie disiu mære/ die iu k#;eunnen herze swære/ fugen, k#;eunc Terramer?/ ich wil daz selbe herze ser/
SAlex 3011 dir ne mac nieman gescaden,/ di wîl ih dir holt herze tragen./ tû du den rât mîn:/ du salt selbe bote
SM:KvL 3: 3,10 ich rehte mich verstê./ Lieb gedinge ist guot/ wol für herzenswære./ doch geloubent mir ein mære:/ jâmer herzen sêre tuot./ //Etteswenne/
SM:KvL 11: 2, 2 und tal./ //Swen der meie trœsten mag,/ der lebe ân herzeswære:/ diu zît wart nie baz gestalt!/ Sô fröit mich kein
SM:KvT 2: 4, 3 ouch, swaz mir geschiht./ nu merkent, ob ez sî ein herzeswære!/ Diz ist, daz ich iu allen clage:/ si weiz ez
Tr 5855 lantliut al gemeine,/ ob ir clage iht cleine/ unde ir herzeswære/ nâch ir trûthêrren wære?/ entriuwen daz verweiz ich wol:/ //Parmenîe
Tr 7175 man/ durch niht niwan durch jâmer an,/ durch daz ir herzeswære/ al deste grœzer wære./ daz houbet kustens und die hant,/
Tr 10175 in dîner hant?’/ ’â vrouwe muoter, wis gemant/ unser beider herzeswære:/ diz ist der mordære,/ //Tristan, der dînen bruoder sluoc./ nu
Tr 10286 diu wîse, ir muoter, zuo zir sprach:/ ’herzetohter mîne,/ die herzeswære dîne,/ die selben die sint leider mîn/ baz unde harter
Tr 14339 zwein/ mit übele und mit guote al ein./ ir gemeiniu herzeswære/ diu wart sô schînbære/ under ir beider ougen,/ daz man
Tr 14389 //Brangæne zuo Tristande,/ wan si vil wol erkande,/ daz sîn herzeswære/ vil nâhe gênde wære./ si clagete ime und er clagt
Tr 19083 mit swelher slahte dingen/ erz möhte vollebringen,/ daz al sîn herzeswære/ dermite erloschen wære,/ und was gedanchaft derzuo:/ er sach si
WhvÖst 2628 under er sich quelt,/ als er von rehte scholt:/ vil hertzen swær er dolt/ gein den k#;eunftlichen pinn,/ swene man sins
WhvÖst 10610 gesagen/ der kůschen Aglyen clagen,/ willig ich des wære./ Wildhelmes hertzen swære/ ir so nahen giengen/ daz diu lait beviengen/ ir
WhvÖst 13157 von mir so dick gewaltzen?’/ trahen lieht gesaltzen/ uz drungen hertzen swær:/ ich wæn nie closner/ noch m#;eunch in kainer zelle/
Seite drucken