Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

hërzelôs Adj. (9 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Iw 3018 und gibe die kraft/ daz ofte man unde wîp/ habent herzelôsen lîp/ und hânt ir kraft doch deste baz.’/ do engetorst
KvWTroj 14493 keiner slahte dinc./ er ist ein blœder jungelinc/ und ein herzelôser zage,/ swer fliuhet, ê daʒ man in jage/ und ê
Seuse 269,25 eng mir do waz uf allem dem ertrich! Ich was herzlos worden, min stimme was mir engangen, [115#’v] ich hate min
Seuse 419,4 kint, es ist nút umb úch als umb vil andrú hertzlose menschen, die weder got noch die welt minnent; der ewige
Tr 6524 sô starke/ mit herzeleide an sînen lîp,/ daz nie kein herzelôsez wîp/ die nôt umb einen man gewan./ ern hæte keinen
Tr 9119 über lanc/ und reit als âne sînen danc/ erschrocken unde herzelôs/ die rihte hin, dâ er dâ kôs,/ daz daz loup
Tr 13982 mîner triuwen lützel sî./ ich hân, daz ist unlougen,/ mit herzelôsen ougen,/ mit lügelîchem munde/ dicke und ze maneger stunde/ an
Tr 13991 daz hân ich im dicke/ mit manegem lüggem blicke,/ mit herzelôsem munde/ betrogen sîne stunde,/ daz er wol gesworen hæte,/ daz
Tr 17739 er ir vil liep wære./ diz was diu alwære,/ diu herzelôse blintheit,/ von der ein sprichwort dâ seit:/ ’diu blintheit der
Seite drucken