Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

hërwërt Adv. (9 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Herb 17889 vn2de zv hobe/ Solde kvme1n an grozze wert/ Immer sint herwert./ Nach der selbe1n hogzit/ Truc er zv peleo nit./ Dar
Lanc 331, 34 felde ließen, und reyt zu walde wert. ‘Uwer geselschafft reit herwert, herre’, sprach der knappe. ‘Nu beitet ir myn alhie!’ sprach
Lanc 389, 1 gebrochen was. Das sah Hestor und sprach: ‘Herre Margenor, @@s@gett herrewert’, sprach er, ‘das ir in das bruch nit fallet!’ Mit
Lanc 389, 7 was und rieff yn ane: ‘Margenor, Margenor’, sprach er, ‘stant herwert, du fellest anders in das bruch und ertrinckest!’ //Da sah
Lanc 448, 1 wol gewapent @@s@darzu. ‘Nu gebe got’, sprach Lancelot, ‘das er herwerter kůmen muß!’ ‘Warumb sprechent ir das?’ sprach Galahot. ‘Darumb, herre’,
Lanc 504, 26 die starck und groß sint. Sin hercz sol stehelin syn herwert noch hin zu bůcken, wann allweg zu eyner statt zu
Lanc 610, 18 wie das er sich gehielt, und Lancelot erfraget hinwert noch herrewert was sie da mit meynten. Er gedacht $t aber nach
Lanc 636, 17 und er reit zur Verlornen Brucken wert, und ich reit herrewert.’ Da ging er fur den konig mit großer gesellschafft, beid
Tauler 414,8 und blos luter uf Got go und nút hinderwert noch herwert, enmeine nút lust noch nutz, behagen noch missehagen, denne allein
Seite drucken