Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

hërûʒ Adv. (100 Belege) MWB   Findeb.  

BuchdKg 12, 1 sîner gebürte.#.’ //Nâch den drin tagen nam si der künic her ûz unde satzte den schenken wider an sîn ambet unde
BuchdKg 14, 13 dem pfister den sînen: du næmest in über drî tage her ûz unde hiengest in an einen galgen. Dô beschiet er
BuchdKg 14, 15 er mir den mînen: du næmest mich über drî tage her ûz unde satztest mich wider an mîn ambet. Die geschâhen
BuchdKg 15, 1 künic: #.,Du hâst übele getân.#.’ Er gebôt, daz man Josephen her ûz næme und im in dar bræhte und im daz
BuchdKg 19, 4 ir übele phlegen. An dem vierden tage hiez er si her ûz nemen unde hiez si für sich füeren unde sprach:
BuchdKg 23, 2 hete gesehen. Dar nâch wuosch er sîn antlütze unde gienc her ûz unde saz über den tisch unde satzte den eltesten
BuchdKg 69, 4 er gienc ze des ovens tür unde hiez diu kint her ûz gân unde sante nâch allen sînen wîsen, daz si
BvgSp 12 vnd laz ez langsam backen. so nim denne die birn her vz vnd tů reines honiges dor z#;ov also vil als der birn
BvgSp 20 in in kaltem wazzer eine naht vnd nim [in] denne hervz vnd dr#;eucke in in ezzig also daz er blibe gantz,
BvgSp 25 die gelebt si, den hafen, z#;ov slahe [sie], daz sie sanfte her vz glite vf ein b#;eutel tůch, dor in bewint sie vnd beswer sie
BvgSp 26 weich werden. vnd nim denne sur epfele, snit die kern her vz. als die zwibeln gar sin gesoten, wirf die epfele dar z#;ov,
BvgSp 37 snit abe daz haubt, laz sie gar sieden vnd tů her vz die grete, stoz krut, eyer vnd sch#;eone brot, vnd mit
EnikWchr 9216 freislîch/ und alsô reht unmæziclîch,/ daz ez in zem mund her ûz ran./ dannoch woldens niht enlân,/ si æzen vil und
EnikWchr 16436 wac/ rôtes goldes fünf marc./ __Zehant gienc er âne wer/ her ûz zuo der Kriechen her/ und was dâ wol siben
EnikWchr 18782 und sol sie versteinen drât.’/ __Dô fuort man sie drât/ her ûz für die stat;/ dâ lief daz volc allez nâch./
EnikWchr 22409 alsô daz im daz rôt bluot/ dâ zuo dem vinger her ûz ran./ dâ schreip der vâlandes man/ einen brief mit
EnikWchr 25429 an ein hûs gie_–/ dheinen menschen man lie,/ ez muost her ûz, daz er ez sach,/ unde daz ez im verjach,/
EvStPaul 2819 gegangen nu./ sie stunden uze vnd santen hin/ vnd da her uze gehieschen yn./ da saz er vnd vm yn die
Herb 2174 mich vz harte fru./ Do quam mir ein hirtz zv,/ Her vz vo1n morlande./ Sine art ich erkande./ Ich hatzete mine
Herb 4243 daz rote mer./ Sie name1n in lip vn2de gewer,/ Die her vz kvme1n waren./ Die zvgen sie mit den hare1n/ Her
Iw 5149 stunt/ zuo der kapellen komen./ dô was diu juncvrouwe genomen/ her ûz dâ sî gevangen lac/ (wand ez was wol um
Kchr 2568 zweleve./ gên wir haim in dîn hûs,/ nim dînen tôten her ûz,/ ain kint ungemailigôt,/ dâ dû mit hâst gezouberôt,/ daz
Kchr 4406 chêrte an den burchgraben./ helede die jungen,/ vil vaste si her ûz trungen./ dâ flouc gêr wider gêr,/ dâ wart vil
Kchr 13516 ich hân daz wol vernomen:/ ich pin noch ze fruo her ûz komen./ Dêcîus newil uns noch niht entwîchen./ nû hilf
Konr 13,78 Eraſmum ſach, der in dem pilde was, do fůr er her ůʒ in eines drachen pilde vnd erſlůch der liute, die
KvWTroj 10676 gebel ir enzwei,/ der alt was unde virne/ und nam her ûʒ daʒ hirne,/ daʒ mit ir blanken hende trût/ wart
Lanc 64, 15 gewapeten luten allen. Phariens sprach, er wolt das er im heruß gebe des konig Bohortes zwey kint. ‘Herre Phariens’, sprach Claudas,
Lanc 64, 33 Phariens, ‘ir teidinget alles vergebens, ir mußt uns die kint heruß geben, es sy uch lieb oder leyt! So rat ich
Lanc 156, 20 horn. Uber ein kurcze wil darnach kam ein gewapent ritter heruß gande zu eim teil der großen porten, und bracht man
Lanc 156, 33 jhener bließ sin horn zuhant. Da kam zuhant ein ander heruß gerant was er úmmer mocht, und der wiß ritter saß
Lanc 163, 29 het und die múd waren; und die innwendig waren enkunten heruß nit komen, wie gern sie es gethan hetten. Inn kurczen
Lanc 188, 30 Und die jungfrauw die in dem thorn was die rieff heruß: ‘Konig Artus’, sprach sie, ‘wiltu alsus hinweg farn und mich
Lanc 317, 11 jungfrau hieß yne fúr komen. Mit dem kam der ritter heruß schön und wol gemacht, sin har was kruß und goltfare,
Lanc 320, 35 das gezwerg tot gestochen hett. Mit dem kam ein knap heruß gande und sprach das die spise bereit wer. Das geczwerg
Lanc 365, 6 der sich nicht enwerte.’ Mit dem kam der ritter gewapent heruß geen, er saß off syn roß und begunde freischlich zu
Lanc 435, 10 und sprach, Hestor wolt mit ir farn. ‘Heißet yn uns heruß komen!’ sprach Lodomas, ‘ich wils ynselber fragen.’ Da bracht man
Lanc 440, 31 synen helm abe und sprach zu der frauwen das sie heruß keme, man det ir unrecht. //Die frau kam heruß und
Lanc 440, 33 sie heruß keme, man det ir unrecht. //Die frau kam heruß und umbfing Hestorn mit beiden armen. ‘Sitt gott wilkomen, lieber
Lanc 449, 36 haltende, und das sie sehen wolten ob yemant dort innen heruß$/ keme wiedder den sie sprechen mochten. Da lag Lanczelot zu
Lanc 452, 17 treib yn war er wolt. Das sah Galahot und kam heruß zu yn, umb das er sie gern gescheiden het, wann
Lanc 494, 9 bieten dich, konig Artus, das du mir riechtest nach recht heruß. Gedenk dir der truwen die du mir in Sant Steffans
Lanc 557, 4 mocht; er fraget yn wo er hien wolt. ‘Ich wil heruß, herre’, sprach er, ‘laßent mich riten!’ ‘Wie’, sprach Galahůt, ‘hant
Lanc 570, 31 mit im nit?’ sprach die jungfrauw. ‘Darumb das ich númmer heruß mocht sin komen’, sprach er. ‘Du enbist doch noch kein
Lanc 571, 18 ‘Nu enruchet uch’, sprach er, ‘er muß ob got wil heruß und alle die dinne sint!’ ‘Ai edel ritter, hab dinselbes
Lanc 573, 7 er den ritter darnyder zoh ee dann er sie wiedder heruß kund bringen. Da was der ander uff gestanden, und Lancelot
Lanc 574, 18 Lancelot, ‘laßet diße rede bliben und gebent uns die ritter heruß die ir gefangen hant! Sol ich me darzu thun, des
Lanc 576, 3 ungetruwe Morg hatt yn in ir gefengniß.’ ‘Númer kum er heruß!’ sprach sie. ‘Entruwen frau’, sprach er, ‘unser herre got muß
Lanc 580, 24 porte und bließ ein horn. Da qwamen zehen gewapent ritter heruß und hetten sich zu zweyn scharn gedeilt, funffe zu einr
Lanc 584, 31 sie in den kerker und hieß myn hern Gawan bald heruß gan. Da kam er uß und bekant die jungfrau an
Lanc 602, 17 ir arg wollen thun.’ ‘Gut herre ritter, ich furt sie heruß mit myns herren urlob und muß fur sie wiedder einen

Ergebnis-Seite: 1 2 >>
Seite drucken