Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

handeln swV. (116 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

StRMünch 577,25 ich mir das recht enpholhen lazz sein und daz trewleich handel, dem armen als dem reichen, on geverde. Und swaz mir
Tauler 140,4 b#;eoses und fules inne w#;euchse, er liesse sich sniden und handelen grúwelichen uf etwie manigen ende, das im nút wúrde, und
Tauler 185,2 man si an r#;eure und si uf hebe und si handele. ___Also, lieben kinder, ieklichs sehe fúr sich das der grunt
Teichn 365,24 alſo helt di vraw irn wandl/ ſam ſew chain gepreſten handel,/ untz daz ſeu den man erwiſchet./ ſo gedenkchtz: ‘ich han
Tr 7761 sagen,/ müger ez iemer vertragen/ und verdoln, daz man in handele/ und under handen wandele,/ daz sin uns her ûf bringen,/
Tr 15883 und streichetez mit handen./ nu dûhte Tristanden,/ dô er ez handelen began,/ er griffe palmâtsîden an,/ sô linde was ez über
UvZLanz 1225 tiurer man geborn./ sît wir den herren hân verlorn,/ sô handeln eʒ mit witzen:/ er endarf uns niht entsitzen,/ weder durch
UvZLanz 1605 hin heim kam/ und er rehte vernam/ wie eʒ was gehandelt,/ dô wart sîn muot verwandelt./ von zorne wart er fiurrôt,/
UvZLanz 8213 Pant,/ sô mac er liute unde lant/ nâch sîme gebote handeln./ wir suln eʒ gerne wandeln/ nâch genâden und nâch schulden,/
Vät 19910 ‘mir ist bekant/ Des brotes reinekeit so groz./ Swer ez handeln sal bloz,/ Der sal ouch wesen sunder vlec;/ Ich wander
VAlex 1193 lande vâhe,/ mit grôzem urliuge bestâ.’/ si sprâchen: ’unser hêre hantil iz noch mit sinne,/ ich wâne ers michel scande gewinne.’/
Wh 173,12 vliuhet oder vlôch,/ mich und mîn geslehte,/ swer die geste handelet rehte,/ des sulen si niht engelten,/ wan si hânts genozzen
WhvÖst 7566 můz verderben/ an uns liepliches wandeln,/ sit daz wir baidiu handeln/ ain ander s#;eun niht nach gelust!/ mir m#;eust din minneclichiu
WhvÖst 11562 diniu herzenclichen dol/ werdent dir verwandelt,/ ob dich ir wiphait handelt.’/ //__‘Kain wandel nieman bieten/ mir kan, des ich mich nieten/
WhvÖst 15276 unmůt./ swer in der gr#;eune wandelt,/ der riche smac in handelt,/ daz erz gedenken ymmer můz,/ im wirt da ungesundes bůz./
WüP 97, 33 andern, der daz gelt mit z#;euhten an in vorderte, ubel handelte mit worten oder mit werken, wizzet, den wil der rat

Ergebnis-Seite: << 1 2 3
Seite drucken