Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

halt Adv. (116 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb. Findeb.  

BdN 229, 15 hât auch die art, ist, daz ain ander vogel, der halt wol sterker ist dan er, im seineu kindel laidigen wil,
Daniel 150 siner ger/ Nemen kindel wol gestalt,/ Knechtel cluc, gar reine halt,/ Kunstic, wissende in zucht,/ Von der Israhelen vrucht,/ [1#’v#’a] Die
EnikFb 397 er gedâht: moht ich mit sinnen/ ditz wîp gewinnen,/ swie halt ez mir scholt ergân,/ ich müest sîn immer êre hân./
EnikFb 856 daz ist wâr./ daz hân ich nû gerochen wol,/ swie halt ez mir ergên schol.’/ __Der keiser dô ûz zorn sprach:/
EnikFb 3536 in keiner reise/ zebrach ich zwâr mîn triuwe nie,/ swie halt ez mir dar nâch ergie./ welt ir iuch niht an
EnikWchr 4240 sêr./ ich muoz in nackent hînt bestân,/ swie ez mir halt süll ergân.’/ dâ mit ir vater zuo gie./ diu tohter
EnikWchr 6623 mîn leben,/ doch wil ich dir daz kint geben,/ swie halt ez mir süll ergân./ ich wil mînen zorn lân/ und
EnikWchr 6900 selben er dô sprach:/ ‘ich bin ein rechtz judenkint./ swâ halt mîn mâge sint,/ dâ wil ich wærlîch zuo gên./ hie
EnikWchr 7059 freuden wol/ und daz dîn lîp sî êren vol./ swie halt ez mir süll ergân,/ êr und freud müez bî dir
EnikWchr 9662 mîn rât_–,/ ich wil mich dar an sûmen niht,/ swaz halt mir dar umb geschiht.’/ urloup er von dem künig nam,/
EnikWchr 9904 dir in ditz lant./ den wil ich gern bestân,/ swie halt mir ez sol ergân./ wil dû daz gelübde dîn/ gegen
EnikWchr 9926 sprach: ‘ich muoz den wîgant/ mit mîner slingen bestân,/ swie halt ez mir süll ergân,/ wan gotes von himelrîch/ huot ist
EnikWchr 9962 sol ergên niht alsô:/ ich muoz in blôzer bestân,/ swie halt ez mir süll ergân./ daz îsengwant ist mir ze swær./
EnikWchr 10762 belîben hie./ ich wil mich an dîn triu lân,/ swie halt ez mir süll ergân.’/ __Der heiden an einem wazzer lac/
EnikWchr 12630 den heiden,/ ich bring iuch, frou, mit mir dan,/ swie halt ez mir süll ergân.’/ __Dô sprach diu frou guot/ ûz
EnikWchr 14277 bekant./ si sprach: ‘ich rûm mit dir daz lant,/ swie halt ez mir süll ergân;/ ich wil dir wesen undertân.’/ __Dô
EnikWchr 15528 mir seit./ dâ von wil ich si frœlîch bestân,/ swie halt ez mir süll ergân.’/ des morgens dô ez tagen began,/
EnikWchr 19286 und mich selb ertrenken./ ob dir ein finger swüere,/ swie halt ich gefüere,/ ich wolt verliesen ê mîn hant./ ich hân
EnikWchr 20652 und nimmer missetæte,/ sô nim ich di maget zwâr,/ swie halt ich an ir gevar.’/ dô sprach Eraclius zehant:/ ‘des sî
EnikWchr 23482 dô sprach daz kint: ‘daz sag ich niht,/ swaz mir halt dar umb geschiht./ ich müest den lîp dar umb geben/
EnikWchr 26342 wîp./ mîn lîp mac sich ir geânen niht,/ swaz mir halt dar umb geschiht.’/ der bischof sprach: ‘gebt mir ein lêhen,/
EnikWchr 28464 ich iu gesagt hân,/ sô sît ir billîch frî,/ swie halt mir gelungen sî.’/ dô sprach diu frou wol getân:/ ‘swie
EnikWchr 28466 mir gelungen sî.’/ dô sprach diu frou wol getân:/ ‘swie halt ez mir süll ergân,/ ob ez mir wirt ein herzenleit,/
Erinn 93 häizzen fiures flamme,/ ze spâte chläit er danne!/ swaz er halt gûter dinge bigât,/ die wîle er an dem unrecht stât/
GTroj 11496 Als wir für war daz hören jechen,/ Er hette sy haltt bloss gesechen ./ Paris sprach: ‘ir herren,/ Die minnren mitt
GvJudenb 1182 dir unt der marter not;/ ich verlaugen din niht,/ swaz halt anders mir geschit.’/ do spræch du, herre, zu in:/ ‘nu
GvJudenb 4254 ‘genade, lieber herre mein!/ ich chan von erzenie nicht/ swaz halt anders mir geschiht,/ ich pin aller der chunst vrî/ swaz
GvJudenb 4828 muze gesehen.’/ /diu fr%>owe sprach: ‘daz tun ich:/ welt ir halt mit fride mich/ her wider pringen, ich fur ez mit
Himmelr 1, 5 dinem gwalt mach niemen $s enphliehen noch entwichen./ des nedarf halt niemen $s wænen noch sinnen,/ daz dir iemen iener $s
Himmelr 5, 24 $s antreitære dere dinge,/ ein hérl%\ich wunter bist, $s swie halt uns dar ane gelinge./ dú m%/aches uns daz dinch $s
Hiob 1132 gluch/ In hatten alſo gar verſtalt/ Daz er ſinem tage halt/ Vluchte und ouch ſiner nacht,/ Byn des er mit den
Hiob 3077 craft/ Ob allen dingen ſigehaft./ Dy beide, craft und wiſheit, halt/ In Gote ſint alſo geſtalt/ Daz ſy endes nicht in
Hiob 5048 kunlich ſprechen:/ Kegenwurtyger ſmerze balt/ Diz erſte iſt, diz ander halt/ Iſt vorchte groz an dem herzen/ Vur den zukumpftygen ſmerzen./
Hiob 14917 gut,/ Di vergozzen han ir blut,/ Und andere heilge lute halt/ Den Got Criſt geben hat gewalt/ Uber di tuvele gemeyne./
HvFreibTr 464 daz ist ouch wol der wille mîn,/ solde ich sîn halt betrüebet sîn.»/ betrüebet? sprach ich alsô?/ nein, zwâr sie was
HvFreibTr 2294 und âne zil/ hân ich in gevrâget,/ daz mich sîn halt betrâget;/ iedoch wil ichz versuochen baz.»/ Gâwân eines tages saz/
HvFreibTr 2411 in widerstrît/ wol hin nâch der vesperzît,/ unz daz ez halt gar âbent was./ der hirz den hunden, als ich las,/
HvFreibTr 2740 in sînem hûs,/ wirt sîn betrüebet inneclich,/ swie ez quême halt umb mich.»/ er bedâchte ez allez gar;/ iedoch stuont im
HvNstAp 1339 verzagen./ Was soll mein leben? es ist enwicht:/ Ich ger halt zu leben nicht./ Fraw Venus, torst ichs gesagen,/ Ich solt
HvNstAp 2747 Des will ich dir pey dem ayde jehen,/ Wie mir halt nu sey geschehen:/ Ich pin auch ains kuniges dochter.’/ Do
HvNstAp 8218 pant./ Er sprach ’hie ist nahent pey/ Lebentigs, was es halt sey.’/ Er satzte sich zu rechter wer,/ Als er pestien
HvNstAp 10432 Er sprach ’nu sey dar das sey!/ Und gelte es halt drey!/ Mir geschicht aber rechte:/ Ich volgte meynem knechte,/ Das
HvNstAp 10653 Appolonius sprach zehant/ ’Das sey, tieber Printzel mein!/ Du solt halt der erste sein.’/ Auff prach di erste schar,/ Si furen
HvNstAp 14234 pins ain mait:/ Herre, ich enduen dir laydes nicht,/ Was halt liebes mir geschicht.’/ Also traib si zarten schimpf./ Es daucht
Kreuzf 2538 sô nâhen weste/ die gotes diener lîden nôt,/ ob er halt dâ holn den tôt/ oder schaden nemen solde,/ wesen er
KvHeimUrst 406 wir zwîvelen dar an/ ob si von im gebære./ swer halt sîn vater wære,/ ern quam von guoter arte nie./
Märt 3456 d%:ir den tot./ der ist ein rechter richtere:/ und ob halt das were/ das %:ir wert sein sün,/ er hiez das
Märt 4656 sye erparmt disem und dem/ dye %:ir chlag ersahenn./ dye halt %:irs chindes veind waren,/ dye müsten chlagen und wainen/ von
Minneb 4189 Daz er dann zu der stunde/ Niht weiz, waz er halt reden sol./ Ich weis aber an im wol/ Daz in
Minneb 4707 daz/ Daz ich ir werden kunne gehaz./ Wie kan sie halt derweren mir,/ Sie lieb dem sin und miner gir/ Immer,

Ergebnis-Seite: 1 2 3 >>
Seite drucken