Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

haben swV. (12650 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Eckh 5:25, 19 verre als gotes wille ist, daz menschlîche natûre den gebresten habe sunderlîche von gotes gerehticheit von des êrsten menschen sünde, und
Eckh 5:26, 8 man envindet vil lîhte nieman, der niht ieman sô liep enhabe lebenden, daz er niht gerne enwölte enbern eines ougen oder
Eckh 5:26, 9 sîn ein jâr, ob er dar nâch sîn ouge wider hæte und sînen vriunt alsô von dem tôde möhte erlœsen. Wölte
Eckh 5:27, 6 dem siechen. Er sol klagen, als ich hie vorhin geschriben hân, daz er niht ganze entbildet enist der crêatûren und niht
Eckh 5:27, 13 solten verwandelt werden in golt, ie mê ich danne steine hæte und grœzer, ie lieber mirz wære; jâ, ich erbæte steine
Eckh 5:28, 4 vaz enmac zweierleie trank in im gehaben. Sol ez wîn haben, man muoz von nôt wazzer ûzgiezen; daz vaz muoz blôz
Eckh 5:28, 10 sîn, daz sol und muoz blôz sîn. Die meister sprechent: hæte daz ouge dekeine varwe in im, dâ ez bekennet, ez
Eckh 5:28, 11 dâ ez bekennet, ez enbekente weder die varwe, die ez hæte, noch die, der ez niht enhæte; wan ez aber blôz
Eckh 5:28, 11 die varwe, die ez hæte, noch die, der ez niht enhæte; wan ez aber blôz ist aller varwen, dâ von bekennet
Eckh 5:28, 12 aller varwen, dâ von bekennet ez alle varwe. Diu want hât varwe an ir, und dar umbe enbekennet si weder ir
Eckh 5:28, 14 enbekennet si weder ir varwe noch kein ander varwe und enhât keinen lust von der varwe, niht mê von golde oder
Eckh 5:28, 15 von golde oder von lâsûre dan von kolvarwe. Daz ouge enhât ir niht und hât sie wærlîche, wan ez bekennet sie
Eckh 5:28, 15 lâsûre dan von kolvarwe. Daz ouge enhât ir niht und hât sie wærlîche, wan ez bekennet sie mit lust und mit
Eckh 5:29, 1 $t und wîter, swaz sie nement, und enpfâhent wîter und hânt grœzer wunne und werdent mê ein mit dem, daz sie
Eckh 5:29, 4 diu aller dinge blôz ist und mit nihte niht gemeine enhât, ennimet niht minner dan got selben in der wîte und
Eckh 5:29, 8 die armen in dem geiste’. Arm ist der, der niht enhât. Arm in dem geiste daz meinet: als daz ouge arm
Eckh 5:29, 14 niht sprechen ensol. Dar umbe, wiltû ganze vröude und trôst haben und vinden in gote, sô sich, daz dû blôz sîst
Eckh 5:30, 2 daz wunne ist. Trœstet dich, daz got niht enist, sô enhâst dû weder hie noch dâ . Trœstet dich aber crêatûre
Eckh 5:30, 15 ez begin ist, von dem und in dem einen. Minne hât von ir natûre, daz si vliuzet und urspringet von zwein
Eckh 5:31, 3 umbe sô ist von nôt wâr, als ich gesprochen $t hân: glîchnisse und hitzige minne ûfziuhet und leitet und bringet die
Eckh 5:31, 7 ein in sîner verborgenen einunge, wan daz meinet ein. Des hân wir ein offenbâr angesiht: sô daz lîplîche viur enbrennet daz
Eckh 5:32, 7 bewîsen natiurlîche minne, die ez ze sînem wâren, himelschen vater hât. Und als vor ist gesaget von îtelkeit oder blôzheit, daz,
Eckh 5:32, 9 als diu sêle durnehtiger, blœzer und ermer ist und minner hât der crêatûren und îteler ist aller dinge, diu niht got
Eckh 5:33, 10 ein würden, niht aleine vereinet. Dirre rede und dér wârheit hân wir ein offenlich bilde und bewîsunge in der natûre, ouch
Eckh 5:34, 8 dem wîne suochet und minnet den smak oder die süezicheit. Hæte wazzer den smak, den der wîn hât, sô minnete der
Eckh 5:34, 9 oder die süezicheit. Hæte wazzer den smak, den der wîn hât, sô minnete der munt den wîn niht mê dan daz
Eckh 5:34, 11 den wîn niht mê dan daz wazzer. Und dar umbe hân ich gesprochen, daz diu sêle in glîchnisse hazzet und ennimet
Eckh 5:34, 20 endünket nieman lanc noch verre. Allez, daz ich nû gesprochen hân, daz meinet, daz unser herre sprichet: ’sô diu vrouwe gebirt
Eckh 5:35, 1 unser herre sprichet: ’sô diu vrouwe gebirt daz kint, sô hât si leit und pîn und trûricheit; sô aber daz kint
Eckh 5:35, 7 geswîget glîchnisse und ist gestillet allez, daz begirde ze wesene hât. Nû mac der mensche offenlîche bekennen, war umbe und wâ
Eckh 5:35, 16 ouge, oder er wirt siech. Wil er danne alles gedenken: hætest dû einen andern wec gevarn oder ein ander werk getân,
Eckh 5:35, 19 sol er gedenken: wærest dû einen andern wec gevarn oder hætest dû ein ander werk getân oder gelâzen, dir wære vil
Eckh 5:36, 1 er billîche getrœstet. Noch setze ich aber ein anderz: dû hâst verlorn tûsent mark, sô soltû niht klagen die tûsent mark,
Eckh 5:36, 3 mark, die verlorn sint. Dû solt gote danken, der dir hât gegeben tûsent mark, die dû verliesen mohtest, und ouch læzet
Eckh 5:36, 5 üeben êwic leben verdienen, daz manic tûsent menschen $t niht enhânt. Noch aber ein anderz, daz den menschen getrœsten mac. Ich
Eckh 5:36, 7 daz den menschen getrœsten mac. Ich setze, daz ein mensche hât êre und gemach besezzen manic jâr und verliuset daz nû
Eckh 5:36, 9 des schaden gewar wirt und des ungemaches, daz er nû hât, sô allerêrst weiz er, waz nutzes und gemaches er vor
Eckh 5:36, 10 sô allerêrst weiz er, waz nutzes und gemaches er vor hâte, und sol gote danken des gemaches, des er sô manic
Eckh 5:36, 11 gote danken des gemaches, des er sô manic jâr sich hât genietet und nie rehte bekante, daz im sô wol was,
Eckh 5:36, 13 daz der mensche nâch natiurlîcher wârheit niht von im selben enhât dan bôsheit und gebresten. Allez, daz guot ist und güete,
Eckh 5:36, 14 bôsheit und gebresten. Allez, daz guot ist und güete, daz hât im got gelihen und niht gegeben. Wan, swer bekennet wârheit,
Eckh 5:37, 5 trœstlich oder zîtlich ist, im ze borge gelihen ist, waz hât er danne ze klagenne, $t sô, der ez im gelihen
Eckh 5:37, 6 er danne ze klagenne, $t sô, der ez im gelihen hât, ez wider nemen wil? Er sol gote danken, der ez
Eckh 5:37, 7 nemen wil? Er sol gote danken, der ez im verlihen hât sô lange. Ouch sol er im danken, daz er im
Eckh 5:37, 8 im ez alzemâle $t niht wider ennimet, daz er im hât verlihen; und wære ouch billich, daz got allez daz, daz
Eckh 5:37, 9 ouch billich, daz got allez daz, daz er im gelihen hât, wider næme, sô der mensche zürnet umbe daz, daz er
Eckh 5:37, 13 $t daz wir niht alzemâle ze nihte werden. Swer mir hæte gelihen sînen rok, kürsen und mantel, næme der wider sînen
Eckh 5:37, 16 Und sol man daz sunderlîche merken, wie grœzlîche unreht ich hân, sô ich zürne und klage, swanne ich iht verliuse; wan,
Eckh 5:37, 18 verliuse; wan, als ich wil, daz daz guot, daz ich hân, sî mir gegeben und niht gelihen, sô wil ich herre
Eckh 5:38, 21 wölte tuon mit lûterm ganzen willen in allen guoten werken, hât iezent getân, dar ane ouch glîch gote, von dem schrîbet

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