Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

güetec Adj. (21 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 119, 30 gar fridsam ist: under herten straichen ist ez sänftig und güetig. ez tregt gar swær pürd auf im. daz sint diu
BdN 121, 10 tier und mag nümmer gelêrt werden, daz ez sitig und güetig sei, aber ez ist alle zeit grimmig und scharpf. er
EvAug 104,26 daz ich dir tuen. aber der blinde sprach zv im güetiger meister daz ich gesech. ihesus sprach aber zv im. gank
EvAug 142,9 vil vnd ir wert sün des allerhöhsten. wan er ist gütik über di vngenaemen vnd di bösen Darvmb seit barmherzik als
EvAug 272,7 chert sich vmb vnd sprach zv im. rabbony. daz sprichet gütiger meister. ihesus sprach zv ir. dv solt mich niht rüren.
HvNstGZ 2503 Mit scheltlichem spotte/ Smehte dich die rote./ Dannoch wer du gutdig,/ Gedultig und dem#;eutig./ Der kneht Malchus waz genant/ Dem din
HvNstGZ 5155 Wie er die cristenheit st#;eort./ Cristus kam dem#;eutig,/ Gedultig und g#;eutig./ Den armen sunder braht er wider/ Der gevallen waz der
Kreuzf 3633 in bi./ dise werden gebrûder drî/ wâren al ir site gûtic,/ kûne, doch dêmûtic,/ den heiden wâren sie gehaz/ und durch
Kreuzf 5482 daz habet wêrlich:/ kunic sô dêmûtiger,/ bi gewalde sô gar gûtiger/ allen lûten, ich wêne der nie/ uf erden sî geborn
Lanc 492, 6 gesant die man off ertrich lebende weiß und ein die gútigest, auch weiß man kein schöner lebende. Sie enbutet uch das
Lanc 497, 3 getruwesten frauwen ein die ich leben wúst und fur die gútigesten.’ ‘Herre’, sprach die konigin und stunt uff, ‘ich sol dißes
Minneb 4816 Und wer halt anders dann ich bin,/ So solt so gutig sin ir sin/ Durch truwe die ich zu ir han,/
Mügeln 307,5 tu bekant: / welch mensch darinne wirt geborn, / gar gütig ist sin mut,/ durch got es gerne gabe tut./ lieblich
Mügeln 329,8 sangwineus / gerne lachet, $s wachet / singet unde muß/ gütig sin dem guten, arg dem wichte,/ menlich und zürnet selden./
Ottok 15046 mich;/ ouch ist ez billich,/ daz ich immer umbe diu/ güetic sî gegen iu,/ die wîle und ich leb,/ und daz
Seuse 119,3 truglicher ablistiger mensch, dú trůg ein wúlfin herz under einem g#;eutigen wandel und barg daz als genote, daz es der brůder
Seuse 426,26 er ist als reht tugenthaft, er ist als reht hertzklich g#;eutig, daz er es an sime milten hertzen nút m#;eohte vinden,
SpitEich 36, 7 ieman ergern. Si svlen alweg barmhertzig sin vnd fridelich, m#;eazig, g#;evtig oder senftm#;evtig, t#;evm#;evtig. Vnd svlen mit allen lvten geistlich vnd
Tauler 378,3 verkerendes alles des in anderen lúten ist, senftm#;eutig, stille und g#;eutig, die nach volgent dem senftm#;eutigen unserm herren Jhesu Christo.%/Uber dise
WhvÖst 6402 und sinne/ so gar sin ainm#;eutig,/ den laze auch ain g#;eutig/ ende an liebe werden!/ ich wæn daz uf der erden/
WhvÖst 15047 von der angesiht./ er het wandels an im niht:/ so g#;eutic sin gebaren was,/ daz manigiu do in hertzen las,/ daz
Seite drucken