Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

grimmicheit stF. (18 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 145, 18 etswenne, aber er wirt nümmer sô zam, daz er seiner grimmichait vergezz, doch wirt er sô zam, daz er zuo jagen
BdN 146, 14 gar grimm, alsô sprechent Solînus und Jacobus, und von des grimmichait mag kain tier sicher gesein; wan als si sprechent, ez
BdN 147, 24 sich sicher waiz vor dem menschen, sô læzt er sein grimmichait und eilt niht snell, er trabt gemach über daz velt.
BdN 154, 26 äcker versmæht und läuft auz weges an die pühel. sein grimmichait wirt gestillt mit dem, daz man im diu hörner versegt.
BdN 161, 26 sô ez dâ zuo kümt, sô læzt ez alle sein grimmikait und êrt die rainikait des käuschen leibs an der juncfrawen
BdN 173, 20 sô varnt si die an mit den scharpfen kræueln irr grimmikait. der vogel hât gnuog federn und ist doch an im
BdN 459, 12 auz der greifen nest, wan die behüetent in mit grôzer grimmichait; und der allerpest under den selben stainen ist der durchsihtich
BdN 492, 9 wir niht begeren. er spricht auch mêr: ez ist ain grimmichait, daz wir unser prüeder twingen in unser dienst, die diu
Cranc Vorr. Aba 347,20 ich irbarme mich nu nicht, want dise barmherzikeit were eyne grymmikeit und din wille ist widir dich. also weys unze herre
Herb 1019 besworn./ Ez was gut wider den zorn/ Vn2de wider ander grimmekeit./ Sie gab=ez im; er wart gemeit./ Sie gap im eine
Herb 5148 begunde/ Sine sterke wisen/ Vn2de teilte daz ysen/ Mit grozzer gri1mmekeit./ Swas er der finde bereit,/ Die mvsten wichen alle,/ Ane
HeslApk 1093 male./ Daz her die selben quale/ Des todes in der grimmekeit/ Von sinem willen ie geleit,/ Daz waz ein stark geturste./
KvWTroj 18723 rede ich doch dar umbe niht,/ daʒ ich entsitze ir grimmekeit./ man sol dekeine zageheit/ an mir kiesen unde sehen./ dur
Mechth 4: 4, 31 gerne ahtber,/ dú geistlich sele wil iemer anderswar./ Dú verborgenú grimmekeit hat einen sclichten munt,/ dú offenbar minnesamkeit hat den gottes
Seuse 85,19 ach herr, daz klag ich, daz sú in so grosser grimmkeit sich gen mir bewisent, als du, herr, wol weist und
UvZLanz 1203 friuntlîchen bî./ ich wæn, mîn vater tôt sî,/ der ie grimmekheite wielt/ und iuch unrehte hielt./ nu hân ich einen jungen
Vät 40867 geschäch,/ Auf das er nicht ensäch/ Der armen slag mit grimichait,/ Als di schrift hat gesait:/ ‘Si wolten sich verpergen/ Under
WernhMl 5472 bettetont sú mich allú an/ Und kertent insenftmůtekait/ Ir naturlich grimekait./ Sú buttent mir gross ere/ Und dienst denne ir vil
Seite drucken