Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
anelegen swV. (103 Belege) MWB Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.
sei. dar umb nement die jäger hantschuoh und schuoh und legent die an in den wälden, daz ez die affen sehent, | |
und im daz hâr schône schriete und im gewant ane legete. Daz geschach. Joseph was alse schœne alsô dô man in | |
$t unmenschlîche und griuslîche pîn, die man irn siben sünen anelegete und anetete, und daz vrœlîche anesach und enthielt sie und | |
des götlîchen învluzzes. Daz meinet sant Paulus, dô er sprach: ’leget an iuch Jêsum_Kristum’, und meinet: mit einförmicheit mit Kristô, $t | |
Jêsum_Kristum’, und meinet: mit einförmicheit mit Kristô, $t und daz anelegen enmac niht beschehen dan mit einförmicheit mit Kristô. $t Und | |
spotte hân:/ wache, dû solt ûf stân,/ dînn besten mandel lege an/ und tuo rehte, als ich dich man./ heiz dînen | |
mohte vinden./ sie wolde niht erwinden,/ unz siez allez an geleite./ ûf den estrich sie dô breite/ einen tepech, als ir | |
wart rîche alzehant./ man gap in phärt und gewant./ ez leite etelîcher an,/ daz sîn vater und sîn an/ sô guotes | |
bin ich gwis, daz mir sî/ ein solich bant an gelaht,/ daz mich tac unde naht/ ûz der mâze twingen sol./ | |
iuch beidiu gesunt.’/ Parides nam sâ zestunt/ sîn gewant und leite sich an./ Morphêâ huop sich dan,/ niht langer sie enbeite,/ | |
ein roc, der sîn was gewesen,/ swer den hiute an leit,/ ist daz ern eine wîle treit/ und mit dem tievel | |
siu der vrost nemahte chwelen./ /Duo er si un an gelegete $s ich weiz er ava sâ redete:/ /‘Sehet nû ist | |
$s daz si gehalten hâte,/ daz heiz si in ane lecken $s unde heiz in sich allen dechen,/ daz er iener | |
nam $s abe sîner hant wolgitân./ inen er iz ane legite, $s zi deme giwalt inen stabite./ / /Ich weiz er | |
zwar./ Wan man ſyet di gerechten gar/ Gar ſchentlichen tot an legen/ Von richteren, di nicht hegen/ Recht gerichte: ſo we | |
ich dir das ir chünig ir geschworn aide übel an laitten ze untreu und ze triegen die leüte unnd die nach wenndigenn | |
er truoc an seltsæniu cleit:/ zwô hiute het er an geleit:/ die heter in niuwen stunden/ zwein tieren abe geschunden./ er | |
state hât;/ dô welte si im die besten wât/ unde leite in die an./ des andern âbendes gienc sî dan/ dâ | |
enhât der sælden niht./ nû ist iuwer arbeit/ sæleclîchen an geleit:/ iu hât erworben iuwer hant/ ein schœne wîp unde ein | |
siten/ sint gestalt und gesniten:/ und swaz er warmes an geleit,/ daz giht er ez sîn wirtes cleit./ er treit den | |
vnd chomen in dem ſelben liechte die heiligen engelen vnd leiten in ain w#;eiʒʒes gewant an. Da erſchein im ein ſch#;eoner | |
gewant, da mit ſi ſich dachte. Do ſi das ane leit, do nante ſi in Zoſimaʒ vnd ſprach, er were ein | |
vnd ſi ſo f#;eugent, das ſi gerait ſint an ʒe legen an die maur der himeliſchen $t Ieruſalem, do niemer hamer ſlach | |
sach/ daz Christ die wâren menscheit/ nâch tôde hæte an geleit/ und erscheinte ez dâ mite,/ daz er nâch menschen site/ | |
möhte mir geschaden der/ im selben niht gehelfen chan?/ man leit in manigiu laster an;/ im tete diu marter sô wê/ | |
der schachære/ diu gewissen mære/ sô rehte hæte geseit,/ dô leite wir die menscheit/ wider an ze churzer vrist./ daz schuof | |
daz si noch tiurre würde,/ ez wære jâmers bürde/ nie geleget vaster an/ dann iezuo frouwen unde man:/ ez würde nâch | |
im ûf einen strît/ vil wol bedecket und bereit./ er leite sîniu wâpencleit/ dâ selber snelliclichen an: / sîn zeichen was | |
sîner verte sâzehant./ ab zôch er sin rîlich gewant/ und leite dô sîn spalier an,/ daz der vil hôchgelopte man/ mit | |
plân betouwet/ von des meien süezekeit,/ gras unde bluomen an geleit/ het er nâch wünniclicher art./ von Engellande Rîchart/ wolt êre | |
darnâch die geste mære/ begunden sich bereiten:/ si wurfen unde leiten/ diu rîchen wâpencleider an./ dô wurden ros |
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viel darzu reden noch geberde machen vor den luten, wann legent uch also ane das ir frumme und byderbe werdent und | |
du mir ſagen, durch waʒ der biſchof den roc an lege vnder die caſukel. Der meiſter ſprach: Den roc, den der | |
in heiſet baden vnde git ime ſin gewant an ʒe legende vnde ouch ſinen namen vnde [74#’v] machit in ime ʒů | |
pine ist vil nútze, die der mensche im selber an leit dur got mit rate. Die pine ist aber also vil | |
aber also vil edler und nútzzer, die úns got an leit mit sinen vienden oder mit sinen vrúnden, als got edelor | |
úns nit mit der pine, die er im selber an leit, mere er lerte úns, wie wir im solten dienen mit | |
loste úns mit der pine, die im sine viende an leiten ane schulde, und mit dem jemerlichen smechlichen ende, da nieman | |
leider niet. Do kam der túfel und wolte mir pine anlegen. Do sprach ich: «Was wilt du? Joch sihest du wol, | |
unt einen guoten schildes rant./ Ein wâfenhemde sîden $s daz leit$’ an diu meit,/ daz in deheinem strîte $s wâfen nie | |
michel sorge bekant./ Si sprungen nâch ir wæte, $s dô leiten si sich an./ si bâten Sîfride $s hin ze hove | |
%..ez vil gerne nâmen; $s den wart ez gesant./ dô leiten an die geste $s verre bezzer wât,/ als ez boten | |
$s und sûmte sich niht mêr./ dô si dô an geleiten $s ir wunderlîch gewant,/ dô sagten si im rehte $s | |
bete./ balde wart dô Gahmurete/ //rîchiu kleider dar getragen:/ diu leiter an. sus hôrt ich sagen,/ daz diu tiwer wæren./ anker | |
breit swarz unde grâ/ zobel dervor man kôs aldâ./ daz leit an der gehiure./ undr einen gürtel tiure/ wart er gefischieret,/ | |
brûtlachen von Gent,/ noch plâwer denne ein lâsûr,/ het an geleit der freuden schûr:/ daz was ein kappe wol gesniten/ al | |
dâ lâgen,/ die niht grôzer enge pflâgen./ ___diu niwen kleider leiter an:/ dô gienc mîn hêr Gâwân/ ûz zer kemenâten tür./ | |
lân:/ wand er muoz grôze koste hân./ //___Diu selben kleider leiten an/ die zwêne unde Gâwân./ si giengen ûf den palas,/ | |
die spotten sein, si zugen im ab sein gewant und læiten im pfelle an, si satzten im ein d#;eurnein chron auf | |
der vanchn#;eusse, und gerucht des daz er unser veint an leite, menschlich vleisch, menschlich bilde, dar umb, daz er mit dem | |
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