Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

gelâʒenheit stF. (60 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Eckh 5:283, 8 ez kome von trâcheit oder von wârer abegescheidenheit oder von gelâzenheit, sô sol man merken, ob man sich hier inne vindet,
Seuse 23,5 menschen in got st#;eundin, dú der nehsten warheit mit rehter gelassenheit ane allen falsch gern gnůg werin. Dez wart ime erz#;eoget,
Seuse 23,10 er: «er sol im selb nah sin selbsheit mit tiefer gelassenheit entsinken, und ellú ding von got nút von der creatur
Seuse 23,19 und núzers dem menschen weri, denn da der mensch in gelassenheit von got im selber gedulteklich us giengi und also got
Seuse 53,7 ward gewiset in die vernúnftigen schůle zů der kunst rechter gelassenheit. //__Es sass der diener ze einer zit nach der meti
Seuse 54,3 hie liset, daz ist nit anders denn ein genzú, volkomnú gelassenheit sin selbs, also daz ein mensch stand in s#;eolicher entwordenheit,
Seuse 97,13 aller dingen nihtkeit, von sin selbs in daz [42#’v] niht gelassenheit, von aller bilden bildlosekeit und von derley sinnen, die mit
Seuse 127,6 neiswas von got in ime also: «wa ist nu din gelassenheit, wa ist glichstan in lieb und in leide, daz du
Seuse 127,9 vil weinlich hin wider also: «fragest du mich, wa min gelassenheit sie, eya, so sag du mir, wa ist gotes grundlosú
Seuse 127,25 nemen ab miner ungehabd, wan alle die wile, do mir gelassenheit allein in dem mund waz mit rede dur von ze
Seuse 158,15 vernunft und einer floierenden vernúnftkeit, und enzwischen falscher und warer gelassenheit.» __Der diener sprach: //XLVII. #s+Kapitel.#s- Underscheid enzwischen ordenlicher und floierender
Seuse 160,15 kanst verierren. //XLVIII. #s+Kapitel.#s- Gůter underscheid under warer und falscher gelassenheit. //__Es ist ze wússen, daz man vindet drierley vergangenheit. Dú
Seuse 161,10 aber und aber ze lassen. Der nu uss diser kranken gelassenheit w#;eolti wúrken, daz weri luter falsch. Wol ist daz war:
Seuse 161,14 warheit. __Fúrbaz ist ze [87#’r] wússen, daz man vindet zweierley gelassenheit: einú heisset dú vorgendú gelassenheit, dú ander heisset dú nagend
Seuse 161,15 wússen, daz man vindet zweierley gelassenheit: einú heisset dú vorgendú gelassenheit, dú ander heisset dú nagend gelassenheit. Und des nim war
Seuse 161,16 einú heisset dú vorgendú gelassenheit, dú ander heisset dú nagend gelassenheit. Und des nim war in einer bischaft. Ein diep hat
Seuse 161,20 sich der beschaidenheit, daz weri dú vorgend und dú edelst gelassenheit, wan er blibi in siner unschulde. Aber so er sich
Seuse 161,23 siht, daz er můss erhangen werden, so kunt dú nagende gelassenheit, daz er sich in den tod gedulteklich git, wan es
Seuse 161,25 tod gedulteklich git, wan es anders nit mag sin. Dú gelassenheit ist och gůt und machet in selig, dú vorder waz
Seuse 161,29 daz man dur alle gebresten m#;euss waten, der zů volkomenr gelassenheit wil komen. Daz ist falsch, wan der ist ein tore,
Seuse 162,1 sú sich gern ze grund liessin und in der vorgenden gelassenheit stet belibin ane alles wider nemen, als vil es menschlichú
Seuse 162,6 mitel entschlahen, wan in der selben klag entspringet ein nagendú gelassenheit, dú den menschen geswind wider in sezzet; und daz ist,
Seuse 162,8 und sich also got ze lob lidet. Und disú nagendú gelassenheit wirt och etwen núzz von ir selbs erkantheit; und hie
Seuse 165,11 dar an lit usser leben und inr leben. __Der nehsten gelassenheit h#;eoret zů, daz man alle zit die natur in einem
Seuse 170,5 aber nút ein stetes bliben. __Sezze dich in ein bloss gelassenheit, wan unmessigú begerung, so der ze vil ist, hier zů
Seuse 192,27 sich sezzen in ein stillheit sins gem#;eutes mit einer kreftigen gelassenheit, als ob der mensch im selber tod sie, sich selb
Seuse 232,16 hertikeit als in der s#;euzikeit. __#s+Entwúrt der Ewigen Wisheit:#s- Ein gelazenheit ob aller gelazenheit ist gelazen sin in gelazenheit. __#s+Der diener:#s-
Seuse 232,17 der s#;euzikeit. __#s+Entwúrt der Ewigen Wisheit:#s- Ein gelazenheit ob aller gelazenheit ist gelazen sin in gelazenheit. __#s+Der diener:#s- Owe herr, es
Seuse 232,17 Wisheit:#s- Ein gelazenheit ob aller gelazenheit ist gelazen sin in gelazenheit. __#s+Der diener:#s- Owe herr, es tůt aber als gar we.
Seuse 233,12 in mir ein gar groz unglicheit. Swenne ich stan in gelassenheit, so ist min sele als ein sieche mensch, dem nút
Seuse 233,29 denn menig groz vermessenheit, der ich doch ab gan in gelazenheit. Dú sel wirt mit klarheit und warheit und s#;euzekeit durchgossen,
Seuse 235,4 enkan dir weder úberm#;eutikeit in der gegenwúrtikeit, noch swarm#;eutikeit in gelazenheit geschaden. Enmaht du von diner kleinheit dich noh nit min
Seuse 246,8 gegenwúrtikeit der gnade: «bist du bereit vesteklich ze stenne in gelassenheit?» Wan h#;eort nút me den kleglichen ellenden růf, den ir
Seuse 250,3 dinen schuldner als vil, als ein minnriches liden oder ein gelazenheit in hertikeit, in der du mich von minnen lidest. Es
Seuse 327,22 den menschen von billich ob allen dingen reizet zů rehter gelassenheit. Und also kam er wider uf daz vorder getrifte, da
Seuse 327,24 daz vorder getrifte, da er zů vermant waz, einer warer gelassenheit. __Nu begerte er von der #s+ewigen warheit,#s- daz sú im
Seuse 334,21 und sun werden in Cristo, der kere sich mit rehter gelazsenheit ze im von im selb, so kumet er, dar er
Seuse 364,2 us dringet denne ein senftm#;eutigú stillheit in sin selbes rehten gelassenheit gen dem minsten als gen dem meisten. Dis tůt we:
Seuse 367,13 den got mit emzigem lidene #;eubet und in mit gedultiger gelazsenheit begabet. Lůg, tohter, es ist liht von lidene ze sprechene
Seuse 388,22 hilfet etwaz, da ir nit ze vil ist; aber rehtú gelassenheit uf allen puncten, in allen wússenden und unwússenden sachen in
Seuse 487,20 noch vasten, venjen und betten, ja ob die wercke usser gelassenheit getan werdent. Gnade in zit und ere in ewikeit antwurtet
Seuse 487,21 zit und ere in ewikeit antwurtet me der meinunge in gelassenheit, wanne dem gewúrcketen wercke von ussan, ja wie gros und
Seuse 492,30 und úch von allem troste #s+scheiden,#s- in minnen und in gelassenheit. Werdent ir gelassen nach [258#’r] bevintlichem, tr#;eostlichen, underscheidenlichem understande, so
Seuse 513,20 dritte: ir hertze was vol leydes. Kynder, uff alle die gelaszenheit, die nit usz geubet enist, engebe ich nit eyn bone,
Seuse 514,5 wente gan,_– also sicher ist man diesses wesens und dieser gelaszenheit. Disz synt gestiffte gelaszenheit. __So komment sie dann und sprechent:
Seuse 514,5 ist man diesses wesens und dieser gelaszenheit. Disz synt gestiffte gelaszenheit. __So komment sie dann und sprechent: «eya, herre, sage uns
Seuse 514,15 und clagent. Und dann wirt man wol geware, wo die gelaszenheit was an worten und an wercken; ir grunt der luget
Seuse 515,8 marckes in dynen beynen, du enhabest isz verzeret umb rechte gelaszenheit, so ennym dich nummer mer an, das du syest eyn
Seuse 515,10 alle die wyle, das dir das aller leste punt rechter gelassenheit gebrichet an eyme waren erfulgen, die wyle musz dir got
Seuse 523,10 das were eyn wünnigklich dyng, in allem leyden, in aller gelassenheit, in aller weisen sich zu grunde kunnen lassen, wie der

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