Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

gebrëche swM. (62 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

BdN 15, 19 oft irn ganch und ir sprâch. daz geschiht von dem geprechen der wegenden kraft der sêl, und der geprech kümpt oft
BdN 15, 20 von dem geprechen der wegenden kraft der sêl, und der geprech kümpt oft von dem hirn, wenn daz ain geswær hât,
BdN 59, 17 mônen, daz ist diu cristenhait, die dâ stêt in irm geprechen, und dâ von singt diu cristenhait von ir: dû hâst
BdN 67, 35 allen frawen und diu allerliebst dem obristen kaiser ân allen geprechen in ganzer volkumenkait. daz neund ist, daz der môn scheint
BdN 164, 29 auch, daz man der vogel siechtum erkenne an der flügel geprechen. er spricht auch, daz under allem gefügel gemaincleich der er
BdN 263, 17 haben, und spricht, daz diu zwai haupt komen von ainem geprechen der nâtûr in der muoter leib oder in irr gepurt.
BdN 415, 8 ist guot für der pain siehtum oder für der füez geprechen, der dâ ze latein podagra haizt. sein sâm ist guot
BdN 465, 28 ist auch guot für des milzen und für der lebern geprechen und wider der prust geprechen, diu cardiaca haizt. //VON DEM
BdN 465, 28 milzen und für der lebern geprechen und wider der prust geprechen, diu cardiaca haizt. //VON DEM LAZURSTAIN. /Zunich haizt lazûrstain und
BdN 486, 21 haiz ich die ain menschleich sêl habent und die doch geprechen habent. die ungesêlten haiz ich die etswaz ain menschleich gestalt
BdN 486, 25 sêl habent. die gesêlten wundermenschen sint auch zwaierlai. etleich habent geprechen an dem leib und etleich an der sêl werk, und
BdN 486, 28 hiet der êrst mensch niht gesünt, all menschen wæren ân geprechen geporn. /Die wundermenschen mit geprechen an dem leib sint die
BdN 486, 29 gesünt, all menschen wæren ân geprechen geporn. /Die wundermenschen mit geprechen an dem leib sint die ir glider niht ganz habent
BdN 488, 18 in maniger lai weis koment uns die gesêlten wundermenschen, die geprechen habent an dem leib. /Aber die gesêlten wundermenschen, die geprechen
BdN 488, 19 geprechen habent an dem leib. /Aber die gesêlten wundermenschen, die geprechen habent an der sêl werken, die sint zwaierlai. etleich habent
BdN 488, 22 habent daz von gepurt und etleich von gewonhait. die den geprechen habent von gepurt, daz sint die nâtürleichen tôren, die ze
BdN 488, 29 und habent doch menschensêl, sam diu kint. /Die aber den geprechen habent von gewonhait, daz sint die in den wälden erzogen
HeslApk 11915 Wen ir jamer in unsanfte tut,/ Und wider eischen den gebrechen/ Irs vleisches an Got und sprechen:/ ‘Herre Got vater schepfere,/
Hiob 1690 #s+nicht#s-/ #s+Sint#s- uf #s+ſtete#s-keit gericht./ #s+Want Got inſinen engeln vant#s-/ Gebreche und #s+boſheit,#s- als irkant/ Gentzlich wart an Lucifero/ Und dy
Hiob 4490 heil/ Legen uf werltlich gutelech,/ Daz in ym ſelbe hat gebrech/ Und wirt ſuſt und ſo gewunnen/ Und zu ſamne wyt
Hiob 4769 dan/ Von der warheit in valſchen wan/ Und von eygenem gebrechen./ Da wirder mac nymant ſprechen./ Nach der rechten wiſheit ſtraze/
Hiob 5433 wirt mit loube ſchon gecleit./ Und ab von der natur gebrech/ Der boum vellet und wert ſo lech/ Daz is vervulet
Hiob 11307 ertholern ſy wonten#s-/ #s+Und uf dem trybſande#s- donten./ Durch huſer gebrech beſunder/ Sy druckten ſich dort #s+under#s-/ #s+Diz ſtruchet,#s- daz ſy
Hiob 12827 Got, der ſich nicht verandert,/ Von gerechtekeit nicht wandert/ Durch gebrech der mechtekeit./ Dorumme Helyu vort ſeyt:/ ‘#s+Wer#s- nicht redelich beſynnet/
HvFreibTr 240 nennet iz eclypsim./ eclypsis, als ich spreche,/ daz heizet ein gebreche./ wan den planêten daz geschicht,/ daz in irs schînes gebricht;/
HvFreibTr 988 eines nachtes ez sô quam,/ daz die wîzgehande Isôt/ iren gebrechen und ir nôt/ in iren sinnen achte/ und allez daz
Kreuzf 566 sich./ __Kunic Gwîden was sîn schade leit/ und ouch der gebreche der Cristenheit;/ er sûchte helfe unde rât/ an den margrâven
Kreuzf 1555 legere die geschoz;/ daz gemeine volc ouch des verdrôz/ durch gebrechen manigen, den sie liten,/ und die fursten niht enstriten;/ den
Kreuzf 8044 zû der ubervar/ gap er im williger gar/ volkumenlîche/ âne gebrechen rîche/ vil cleinôte, tûre trincvaz./ der herre nam mit râte
KvMSph 58, 22 sinbeln als lang, piz daz er ain end habe und geprech in der praiten dez zaichentragers. Und der schat ist unabschaidleich
KvMSph 60, 13 scholt auch pr#;eufen, wenne dez monen scheingeprech ist, daz der geprech mag geschehen uber al daz ertreich, als wir vor gesprochen
KvMSph 60, 25 nat#;eur in ainer k#;eurzzen und sprach also: ’des monen vil geprechen $t und der sunnen arbait.’ Daz allez pr#;eufe in disem
Minneb 1917 Daz die fraw queme dar/ [129#’r] Und in wente iren gebrechen./ Nu mocht ir aber sprechen:/ ‘Wir kunnen erdenken niht den
Minneb 4635 clagen!/ Heizzet uch in selber ein rede sagen,/ Do sin gebrech ein teil inne stat,/ Die im durch lieb getichtet hat,/
MinneR_36 46 ich ein wort nit sprechen./ ach got, das macht zwen gebrechen:/ der ein das ich spat unnd fr%:w/ vorcht das es
MinneR_36 65 mut/ fur alles das lieb uff erden dut/ den andern gebrechen mochtent ir wol/ vornemen: so ich redenn sol/ mit der
MinneR_497 454 e tzide und inder joet/ us gelaissen niet enconnen/ voir gebrech der meiischer sonnen,/ so went mencher al syn torst/ verloren
SalArz 26, 38 uorlise. //Har wirt uorlorn uon uir sachin. Einez ist der gebreche an der spise. di ander ist unreine vuchte des libes
SalArz 26, 42 zu sere uortwungin sint. Swer daz uorlorn hat uon deme gebreche der spise. der sal sich offen baden im bade daz
SalArz 27, 14 $t so der mensche kumit zu rechtem alder. uon deme gebreche der naturlicher werme vnde der vuchte. Di grawe hebit sich
SalArz 48, 56 von kucen. vnde uon margram. //Spie geschit etwenne uon deme gebrechin der an dem magin ist. Swenne der mage di spie
SalArz 49, 57 trinkin uz get vnuordeuwet. Der selbe sichtum geschit uon dem gebrechin den di craft hat di di spise behaldit in dem
SalArz 50, 10 dem magen. so sal man war$/ nemen ob si den gebrechin habe uon einer bosen natur. oder uon einer materie di
SalArz 50, 12 materie di sich gesament hat in dem magen. Jst der gebreche uon boser natur. so sal man den sichen uragen ab
SalArz 53, 13 ouch uon andern liden. Swenne si sich ist uon deme gebrechin der an ir selbin ist. daz ist etwenne uon hitze.
SalArz 55, 43 daz di deuwe di da solde sin in der leber. gebrechen hat uon zu grozer hitze. Daz mac man erkennen bi
SalArz 59, 33 so muz man in sniden. //Der sichtum kumit uon deme gebrechin der da ist uf den lenden daz si den harn
SalArz 60, 26 schire man kume im zu$/ hulfe mit ercenie. //Ist der gebreche an der uztribender craft in der blase. so heiz in
SalArz 61, 54 roren. so wirt di hurgelust erwecket. //Der sichtum erget uon gebrechin der da ist an der craft di in solde uf
SalArz 100, 35 diezenden oren. vnde uor di corischeit. vnde uor der ougen gebrechen. der da ist uon der melancolie. vnde uon dem dunste.

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