Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
ëtewie Adv. (53 Belege) MWB Lexer BMZ Findeb.
spricht, daz etleichen alten läuten, die dâ tôt sint, in etswie vil tagen hâr wähst. daz ist dar umb, daz in | |
auch von der gaistleichen ding wegen, die ir sideln habent etswie vil in der prust. ez ist ain praitz pain voller | |
kocht ez in im selber, wie daz sei, daz ez etswie vil geschickt werd in dem mund und in der sluntrœrn. | |
auch daz sei, daz in den zwairlai âdern pluot vlieze etswie vil und auch gaist, doch nenne ich si ze deutsch | |
ze tal senket und wem diu haut und sein flaisch etswie vil trucken sint und dem die âdern scheinent an der | |
und diu stirn niht gerunzelt ist und dar zuo rauch etswie vil. ez sint auch die küen, die gleichez flaisch habent, | |
hât und im die ahseln derhebt sint und seineu ripp etswie vil flaisches habent und sein varb ain mittelvarb ist zwischen | |
schüllen ain mittelvarb haben zwischen swarz und grüen und schüllen etswie vil fäuht sein und klâr. //WER DIE WEISHAIT LIEP HAB. | |
êrst ist ze næhst dem feur und ist warm und etswie vil trückner dann diu andern reich des luftes, dar umb, | |
sô scheint ez weiz; ist aber der erdisch rauch dünner etswie vil, sô scheint daz wolken rôt, und alsô ändert ez | |
mit seinem schein und stêt der dunst umb und umb etswie vil gedicket; dar auf scheint des sterns schein, sam ain | |
an den perchknappen, die in die gruob varnt, die werdent etswie vil wirbig in irm haupt, alsô daz si gern vehtent | |
nâch dem êrsten ie ain klainr kom dar nâch über etswie vil tag oder wochen. ez kom auch in dem selben | |
der im begegent. die jungen esel sint in der jugent etswie vil schœn und lustig anzesehen, und sô si ie elter | |
daz tier an vil dingen dem ohsen geleich. ez ist etswie vil rôt und ist sein flaisch süez. dar umb væht | |
si sich nümmer, ân die krâen, diu betracht iriu kint etswie vil zeit. ain iegleich vogel, der vinger hât an den | |
art, ist daz man in füert zuo ainem siechen menschen etswie oft, sô bedäutt er, ob der mensch sterben schol oder | |
im sein herz auz seim leib gewirft, sô lebt ez etswie lange dar nâch. daz tuont andreu tier niht. Pei dem | |
ain ander gestalt wan der mensch hât. idoch geleichent si etswie vil an ir art dem menschen und ist ir weis | |
und sint nâhen unstreitpær. Adelînus spricht, daz diu tier auch etswie vil wol singen und daz si gar wundervast flaisches gelust, | |
ist, sô gêt ez in ain süez wazzer und trinkt etswie lang dar auz, und sô ez gesunt wirt, sô gêt | |
gestat pei dem mer gepirt die wollen, nâch dem gold etswie vil gepildet, und dar umb haizt si auch goltwoll. der | |
werlt auf und varnt in ainen orden, und sô si etswie lang in dem orden gestênt und in daz gemain leben | |
füez oder vier ân flügel. die selben laufent und habent etswie vil pluotes. etleich habent auch mêr dann vier füez, die | |
holz wechst gern pei den wäzrigen steten, dâ diu erd etswie vil fäuht ist. Dem paum geleicht sich unser fraw in | |
auf die wunden und sein saf trinkt mit wein und etswie vil minzensaf dar zuo mischet. ez zeuht auch die tôten | |
im swarz âdern und ist der stengel an im selber etswie vil purpervar und an ietwederr seiten der stengel ist ain | |
diezen und für sein plæn. idoch ist er dem magen etswie vil schad. daz kraut mêrt auch die unkäusch und mêrt | |
DEM PEONKRAUT. /Peonia haizet peonkraut. daz geleicht an den pletern etswie vil der nieswurz und sint under derlai kräutern paideu er | |
man ez mit wazzer kocht, sô twingt ez den leip etswie vil und mêrt die fäuhten oder den sâmen der unkäusch. | |
si in dem vaz auch kraizlot umbgêt. sô daz geschiht etswie vil, sô zuckt der stainfüerær den stain snell under und | |
ersterben mag, daz dialle haizt oder drivallis. der stain ist etswie vil rôt und hât ain weizen dar zuo gemischt. //VON | |
weinôte, $s er bat sînen vater vile gnôte/ daz er ettewie des gedâhte $s daz er in gesâligôte./ /Den vater âmerôte | |
wis die sele $s here nach suln gnesen,/ so wir ettewie gedenchen, $s waz die stimme luten,/ waz die donerbliche, waz | |
gewaffenter getzierde. Und den povel hiessen si über hoher $t stan ettwe vil ferr; aber die edeln und die lanntherren hiessen si | |
den ich hân./ ich vürhte ich müeze daz hûs lân./ etewie ernert ich den lîp,/ wan daz ich sorge um mîn | |
tumben./ nû flêge wir got dar umbe,/ daz er uns ettewie eroffen die sache,/ zewiu er den mennisken habe gescaffen,/ wie | |
erz im gesagete/ unt sîne nôt geclagete,/ er gehulf im ettewie der von./ als er mit im selbem des ze râte | |
och wol calende. wan so rief ein butel vor hin etwie lange unde kunte den merkit unde die hohgezit. kalo daʒ | |
dannen kêrte,/ die herren er lêrte,/ daz si ân underlâz/ etwê gefüegten daz/ mit den Sibenburgæren,/ daz si diensthaft wæren/ unde | |
zu triben in einem ciginem kesewazzer. oder in ertrouche sot. oder in etwi anders daz da gut si. vnde sal si lazen sten | |
man hinz in bringen mohte mit rehte, daz der gulte etwie vil komen waer an ir nutz. |
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unde sprichet: ‘ich enlaugen des niht, ich enhabe sins gutes ettewie vil inne, daz het aber er mir gesetzet erremals, e | |
sinnen in dem geist sich verbergen und verstecken und entslieffen etwie dicke und machen in ir ein stillenisse, ein inreliche raste. | |
sich ein wenig erk#;eulen eine kleine stunde, und wurt also etwie vil gestercket, und mag dan daz jagen deste bas erliden | |
mort/ und was in den sorgen ie,/ dazs eteswenne und eteswie/ den rât in ein getrüegen,/ daz sin mortlîche slüegen./ sînen | |
hæten/ und vorhten, alse ez ouch ergie,/ daz eteswer und eteswie/ dar von den hunden kæme,/ ir tougen dâ vernæme./ hier | |
van/ und ervorhten ez starke:/ si dâhten sâ, daz Marke/ eteswie wære komen dar/ und wære ir worden gewar./ der wân | |
unlange dâ,/ wan sîn gemüete riet im sâ,/ daz er eteswie suohte ein leben,/ daz ime lîbunge kunde geben/ und trôst | |
gân./ wie kunde Iblis nu gelân,/ siu und Lanzelet_du_Lac/ müesen etswie manegen tac/ Artûsen harte schône/ kundewieren von Dôdône?/ dô wart | |
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