Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

erwürgen swV. (8 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 147, 17 schâf, daz er daz tœt und den hunger vertreib, er erwürgt si alliu und zeucht si auf ainen haufen. des wolfes
Gen 1805 inein wurten $s weder si in ersluogen oder si in erwurgten./ /Ich weiz si in allen gâhen $s chouflûte gesâhen./ si
Hiob 9705 get/ Und zu mitternacht uf ſtet,/ Daz er di lute irwurge/ Und von aller habe ſchurge’./ //__Vort wil nu Job entſlizen/
KvHeimHinv 908 versmâhten/ durch des alten vîendes rât,/ den ir wuocher sît erwürget hât/ an dem angel den er slihte,/ dô er an
Pilgerf 4452 An dem halse meistert mich,/ Das mich duncket er wolle erwurgen mich;/ Er drucket mich daz ich nit kan reden/ Als
Pilgerf 12023 lemmer/ Hait er gescheiden von der memmen/ Und sij auch erwurget/ Und in sinen buche verslurget./ Ich wene, wistestu is, is
Rennew 14796 wære heil,/ min truren sich gar b#;eurge./ Arabeln ich noch erw#;eurge,/ daz weiz ich wol, mit miner hant.’/ ‘sa wær Terramer
Teichn 191,64 ſinne hab./ ſo ſingens auch ſo wunderleich/ ſam ſew wellen erw#;eurgen ſich./ der ſich vaſtiſt wurgen chan,/ der hat nu daz
Seite drucken