Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

erwëgen stV. (61 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

Albert 295 der kristenheit/ sunder dinen willen phlegen/ vnd der angest gar irwegen./ Got wil doch din gehelfe sin/ daz du daz selbe
Albert 1486 ouch in des selben stat./ Des libes het er sich irwegen/ des doners tages bot er sinen segen./ Des vriegtages do
AvaJG 10, 2 wirt diu erde elliu enwage./ an der stunde $s si erweget sich von grunde./ so nemach niwiht des gestan, $s des
Daniel 1221 keine not./ Also vluhen sie den tot./ Doch hatten sich irwegen/ Dri gar erliche degen/ Des todes. wand sie wolden/ Nicht
Daniel 4606 Berichtende. war sagen/ Kunde er mit uz legen/ Troume, darzu irwegen/ Gesichte, swen daz duchte./ Sulche wisheit im luchte/ Stetlich bi
Daniel 8200 buwen,/ Den sunden sich hie tregen,/ Die sint glich zu irwegen/ Sam der berc Syon nu ist.’/ __Vurchte nicht des tuvels
Eckh 5:187, 1 mensche in gehôrsame des sînen ûzgât und sich des sînen erwiget, dâ an dem selben muoz got von nôt wider îngân;
Eckh 5:283, 5 dingen. Ein vrâge: sol man sich ouch gotes süezicheit williclîche erwegen? Enmac daz denne niht ouch wol komen von trâcheit und
GTroj 526 Marfilius hieltt als ain tegen,/ Der sich durch erre woltt erwegen/ Fluchtt. da ward mitt lob gestritten/ Vellen hartt unvermitten/ Baidentthalb
GTroj 5912 ward entsetztt/ Menig unverzagtter tegen,/ Der sich des libs müst erwegen/ Die künge ain ander ylten an,/ Von Karnantt der werde
GTroj 7706 ich ie han gepflegen./ Des wil ich für bas mich erwegen/ Fröden der ich pflag./ Sid min verlustlicher tag/ Ist erschinen
GTroj 8113 pflüg/ Er arbaittett zwarre/ Ze völlenklichem jare./ Alsus sy sich erwagen,/ Des nachtes über da pflagen/ Rüwe: daz ward geschriben./ Ich
GTroj 8248 an!’/ __Blibens sich der edel tegen/ Durch sinen wirtt wolt erwegen ,/ Won es im nott und durfte waz:/ Der gast
GTroj 15417 horn/ Beginnet blasen, den Gotes zorn/ Aller der werlt vorkundet,/ Swenne die zit gestundet,/ So wirt volbracht besunder/ Daz tougen Gotes
GTroj 18250 ich gern’, sprach der tegen,/ ‘Mich durch den kaisser strittes erwegen.’/ Uff daz erwelte kastellan/ Der werde sitzen do began./ __Lenger
GTroj 19855 Ze kaysser tüme haben pflichtt?/ Nain zwar. ir müssen üchs erwegen ,/ Üwer erre ist gar gelegen.’/ Der kaysser antwurtt pflag,/
GTroj 20172 Tünd alsam ain kurlich tegen!/ Der raisse söltt ir üch erwegen/ Durch mine l%:iben frowen./ Weltt ir die rainen schowen,/ Daz
GTroj 20592 was./ Wer da sturmes sollte pflegen,/ Der müste witze sich erwegen./ Zwingolff und daz gemüre/ Was costber unde türre./ Wer anne
GTroj 20812 sprach: ‘genade, der Selden tegen,/ Ich müste des libes mich erwegen ,/ Won daz mir üwer gütte/ Lichttrett min gemütte.’/ __Der
GTroj 20974 gar gemerett.’/ __Aleander der tegen/ Sprach: ‘nun müss ich mich erwegen/ Alles an dierre frist/ Das mir senden künftig ist./ Wer
GTroj 23816 ward./ Er sprach: ‘kaysserlicher degen,/ Nun müssend ir üch hie erwegen ,/ Als ich üch hie betutte,/ Landes unde lütte./ Daz
GTroj 24264 Hett noch mengen werden tegen./ Ir söllend üch der rede erwegen/ Die ir uppenklichen tütt./ Wer seitt üch aller Kr%:ichen mütt?/
HeslApk 749 riche gen,/ Des himels Got let entsten/ Ein ewic riche veste,/ Ez wirt entzwar daz beste./ Den vremden gibt er ez
HeslApk 1025 geburt wen in daz grab,/ Wen her der arbeit sich irwac/ Und her des todes nicht irschrac/ Zu lidene von den
HeslApk 3625 Und satzten mit rate/ Pabeste, prelate,/ Die des libes sich irwegen/ Und der cristenheite pflegen./ Do die zwelfboten volworben,/ Die marterer
HeslApk 4420 schos/ Abrahams. dar nach geschach/ Daz man den richen ouch sach/ Sterben nach menschlicher art./ Bigraft im gegeben wart/ In der
HeslApk 8404 tot biz an den dritten tac;/ Sins vater stimme her irwac/ (Mit dem her herre Jhesus Crist/ Ein war got unzuscheiden
HeslApk 12832 Er sprach: ‘Varnande, wiplich barn,/ Lauss üns haimlich sechen/ Der zwayer l%:ibe unde spechen.’/ Sy warend da in kurtzer stund/ Und
HeslApk 20259 luften/ Mit sinen vrischen wunden;/ So wirdet san zu stunden/ Irweget des abisses mugent,/ Daz selbe wirt des himles tugent,/ [154#’v#’a]
Hiob 3437 #s+Nicht lache#s- in dem ſchine/ Als der menſch, der ſich irwiget/ Der ſele unde lachen phliget/ Wen er ubels icht beget/
Hiob 14440 Als di czamen eſele phleyn,/ Dy ſich der arbeyt nicht irweyn’./ __‘Vort me, Job, ouch ſage mir:/ #s+Wil der eynhorn dynen
HvBurg 6453 Es was ringer wenn stro,/ Sy mochten die sel nye erwegen./ Do begunden si sich selb auflegen./ __Do rueft ain tiefel:
HvFreibTr 757 Isôt, «ez muoz nu sîn»./ sie het sich alles des erwegen,/ des er mit ir wolde pflegen./ ir wille, ir megetlîcher
HvNstAp 10839 Den schawr und den grossen regen/ Nach seiner kunst hette er wegen./ Es waren drey krüge/ Michel und ungefuge./ Der ain krug
Konr 23,110 eu vncʒ an daʒ ente der werlte.#.’ Suſt getaniu wort erwegent in iurem hercʒ vnd gerainet iuch da ʒu, daʒ got
Kreuzf 2296 was sîn verterben leit./ als er sich des lebens het/ erwegen, grôzen mein tet/ den heiden Alber und ungemach./ der lantgrâve
Kreuzf 2328 man mohte zu widerwehsele wegen,/ sie hêten sich alle des erwegen,/ sie wolden in gote ersterben/ oder den sic erwerben/ an
Kreuzf 2952 stêter ein sturm ergie./ die Cristen gemeinlich/ des lîbes hêten erwegen sich,/ noch sie envorhten deheine nôt./ des lac ir nu
Kreuzf 5820 ich lange niht gephlegen;/ nu habe ich des, herre, mich erwegen/ (ir sehet die heiden halden dort),/ daz hûte mîner lanzen
Lanc 436, 16 Wir bringen wol zwenczig tusent man, und hetten uns alle herwegen das wir dot wolten sin bliben, oder wir hetten uch
Minneb 130 winden, blitzen, donren, regen,/ Daz ich dez lybes mich het erwegen./ Daz weter wunder worchte./ Ich wart mit großer vorchte/ Gar
Mügeln 56,3 dise ban. / mins heren gunst han ich mich gar erwegen.’ / die kleinen tier gemein und ouch der here sin,/
Mügeln 60,2 wil jagende sin / den beren unde hat sich gar erwegen min. / ab mich das wilt verhout in sinem zorne,/
Ottok 50725 daz volc erwachen,/ solch pumern unde krachen/ in der stat erwac:/ als ein grôzer donerslac/ der selbe sûs erwiel,/ dô diu
SalArz 35, 36 ein leime. Swer den sichtum habe. der sal sich nicht erwegen. (@fol._29_b.@) vnde sal nicht slafen mit ho$/ ligendeme houbite. vnde
SuTheol 73 jenir nozz im der ubili/ di sini herin edili./ got irwac do dur ebinduri/ di unsir brodi erdi widir dem vuri./
Teichn 44,58 ich vechtens mit im phlyg,/ wenn ich daz ſo recht wyg,/ ſo laz ich den zoren ſinchen/ und ſprich zu im:
Vät 1568 lere, an werken, die er truc,/ Durch die maniger sich irwuc/ Gutes, vrunde, mage,/ Luste, werltlichen phlage/ Und hin vur in
Vät 4510 La mich ligen, als ich lige!/ Mines teiles ich mich irwige:/ Gotes wille můze irgan!»/ Do schiet von im gener man./
Vät 17788 in vil we mit slegen,/ Daz sie ir dannoch niht erwegen/ Mohten zu irrate./ Nach maniger villate,/ Der man in vil

Ergebnis-Seite: 1 2 >>
Seite drucken