Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ersterben swV. (29 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

EnikWchr 9564 mucken vol,/ die wellent uns hie verderben,/ ros und liut ersterben.’/ der künic dô ûz zorn sprach:/ ‘wir lîden grôz ungemach;/
EnikWchr 24828 kristenheit wârn frum,/ doch hiez er si verderben/ und schemlîch ersterben./ des muoz er in der helle brinn,/ des wendent in
Gen 441 $s daz er selbe ist tôt/ ê er mit ime erstarbet $s al die er fercharget,/ die wole mahten genesen $s
KLD:GvN 47: 1, 3 doch schœne wâren; unde ein wîp diu wil mich fröide ersterben,/ der ich pflac in fröiderîchen jâren./ diu guote, diu guote,
KvHeimHinv 225 wârheit an dich./ dar zuo wellent die juden mich/ lästerlîche ersterben/ und mînen namen verderben./ diu sorge tuot mir vil wê/
KvWLd 32,349 mîniu jâr verslîze,/ sît des tôdes wîze/ ze jungest mich ersterben wil./ ein wildez tier enæze es niht vor angestlichen sorgen,/
Litan 498 hant mir di sele uerterbet/ vnde hant mih same lazarum irsterbit./ mine wizze sint ane mir uurvulit,/ wene daz mih ufscubit/
Mügeln 184,4 / rett vor der flamme ungehür, / die ander tier ersterbet gar. / got – der naturen me –/ behalden mochte
Mügeln 355,6 morgen/ der senat sin gewalt/ das man in sold verderben,/ ersterben. $s da half im hinden uß/ der knecht und wolde
Ottok 8929 muor/ oder er wart sust verderbet./ der kunic selbe wær ersterbet,/ wan daz er kom gestrichen/ hinz Müldorf und entwichen./ dô
Ottok 15616 friunten was geschehen,/ die der kunic het verderbt/ unde jæmerlich ersterbt./ des selben er dô enkalt./ zuo der êrsten schar er
Ottok 30510 gelîche/ der herzog von ôsterrîche;/ diu wîp er ungern het ersterbt/ unde diu kint verderbt,/ doch wold er si schrecken./ die
Ottok 51638 selben zîten/ wart bruoder Herman verderbt,/ der manigen heiden het ersterbt/ unserm herren gote zêren./ dô die kristen muosten kêren/ fluhtic
Ottok 94861 wider./ die wurden alle sider/ gesleiphet und verderbt/ und alsô ersterbt,/ als si verdienet heten./ vil wurden si gebeten,/ daz si
Parz 543,8 lân:/ du maht vil prîses erben,/ ob du mich kanst ersterben."/ ___dô dâht des künec Lôtes suon/ "deiswâr in sol alsô
PrOberalt 32, 8 so er sich zů der hiligen christenheit vast habt, so ersterbet er die w#;eurm. er widerstet sinem vleisch noh henget im
PrOberalt 32, 11 s#;eunden da icht wachsen. so er die s#;eunde an im ersterbet, so ist im danne vil durft des hiligen gebetes da
PrOberalt 83, 22 lip in sinem dienst den s#;eunden und aller bosheit so ersterben, daz wir dem recht und den hiligen tugenden so ersten,
Rennew 34211 so mir danne des todes not/ den lip hie nu ersterbet./ die t#;eode han ich geerbet/ von dime tode, reines wip./
RvEBarl 2967 grap wart er geleit./ erstorben was diu menscheit,/ diu menschlich ersterbet wart./ gar âne schaden, unverschart/ beleip diu hôhe gotheit/ sunder
StrKD 6, 117 an din wizzen geseit,/ daz alle sin fr#;eumkeit/ ver drucket und ersterbet/ und ouch din lop ver derbet./ waz hilfet, daz du
SuTheol 153 leit der gotis sun honlichin dod./ des dodis craft do irstarbti,/ mit demo lib er sini holdin widir giarbti./ //Adam inslif,
Vät 17756 die grozen smacheit/ An dem cruce leit mit not,/ Do ersterbete er den tot/ So gentzlich daz wir immer leben/ Ob
Wernh 490 erbleichen danne,/ ir schône wart verderbet,/ al ir fronde wart ersterbet./ die hende huop si hôhe/ gen der phalnze frône,/ gen
WhvÖst 5735 Osterrich./ ich wæn daz min vater sich/ vor laid hab ersterbet:/ siniu lant nieman erbet/ mer denn ich ellender./ in Österrich
WhvÖst 12554 min æn ez uf mich arbt:/ auch er dar umm erstarbt/ in Alexandrie/ manigen er do frie/ lebens tet durch daz
WhvÖst 16658 hat ez doch/ von im billich geerbet./ kainn tiurrn Swab ersterbet/ hat swert bi sinen ziten:/ des ist in richen witen/
Wig 909 / und hêt si im gelîche / sîne mâge alle ersterbet, / in selben sô verderbet / daz er vil kûme
Wig 4897 hêt si ir lîp verderbet / und vil nâch gar ersterbet. / sus lac diu vrouwe âne maht, / der liehte
Seite drucken