Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ernern swV. (106 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Ägidius 125 tete/ des her gn#;ovc hete:/ her mochte in alse wole irneren/ alse her die erden hieze beren/ die da lange durre
Ägidius 370 den walt hiene vn̄ hare,/ da sie sih gerne wolde irneren./ do si sich mit nichte/ intsagen ne mochte/ den hunden
Ägidius 1058 ime mit rate wolde urůmen,/ wie her die sele solde irneren./ ce stete uůren sie dare/ v wurben ir botschaf/ mit
AvaLJ 65, 7 daz er des scazes niene bat./ er sprach: "din geloube ernert dich, $s nu gench her naher unde gesich/ hinnen vur
BdN 379, 15 dem selben garten mangerlai kraut gewahsen und sich dar inn ernern? dar zuo antwürt man und sprichet, daz diu kräuter mangerlai
BuchdKg 65, 4 vrô, daz er den wîsen liuten ir lîp alsô het ernert. Daniel bat sîne gesellen, daz si im got hulfen biten,
Eilh R, 1830 harte ungesunden./ nu chomit ilande here,/ /ob ir in mohte ernern!#.’/ /sprah diu gůte Brangene./ der vrowen wart vil liebe/ /do
EnikFb 3914 hiez in binden den arzt dâ,/ ‘und müget ir in erneren sâ’/ sprach der fürst ûz Österlant_–/ ‘er ist zwâr ein
EnikWchr 1252 niht engan.’/ __Do gedâht Adam und Evâ,/ wie si sich ernerten dâ,/ wan si gewunnen kint genuoc,/ diu Evâ alliu ein
EnikWchr 1388 in veld, in wert,/ daz sich diu werlt dâ von ernert./ vil mangen list man dâ vant./ ir erb gie über
Eracl 3309 ich die sêle und den lîp/ vor den tieveln müeze ernern,/ diu sich mîn müge erwern,/ ichn lege sie an den
Eracl 3354 mac mich lenger niht erwern,/ dû maht mich vil wol ernern,/ dîn helfe mac mich wol gefromen./ sie ist, diu mir
Gen 913 scôner brunne./ daz chint si gelabite, $s von deme tôde ernerte./ dô begunde er wahsen, $s manech wilt fâhen:/ abe gescôzze
GTroj 4841 wigand,/ Der mich mit ellenthafter hand/ Hatt vor dem tode ernertt/ Von ainem rissen hertte.’/ Er sprach: ‘frow süsse,/ Ogen, mund,
GTroj 14907 im für bas/ Nicht ward untz er wolgenass./ Hie mitt hernertte daz wib/ Vil manges werden ritters lib./ Dü raine wipliche
Herb 779 werre1nde ist./ Mir en=helfe dr=abe uwer list,/ Mich en=kann niema1n erner."/ Die frauwe in ir stille1n gewer/ Truc die selbe1n swere./
HvBurg 847 solstu wol haben verlaren)/ Und woltest da mit dein vihe ernern?/ Hiesset du ie dein fewer wern/ So man das nemen
HvBurg 3623 chraft mit dir benomen,/ Sy mocht den leip dir nicht ernern,/ Du wolt selbe dich nicht weren,/ Du swige dar zue
HvFreibTr 3501 daz wir uns hân gelabet/ mit wazzer und uns hân ernert/ mit krûten, die wir hân verzert./ mîn schepfer, got der
HvNstAp 1000 Wir unnser leben sullen nweren/ Und von des hungers not erneren./ In disem jar hewr/ Ist das korn tewr,/ Das es
HvNstAp 3261 anderen war./ Der sturm ward so herte:/ Wer sich da ernerte,/ Der macht Got sagen danck./ Absolon dort here dranck/ Auff
HvNstAp 3554 mein gut land verhertt./ Ich hab mich kawm untz her ernertt./ Lolff oder Galolff haißt ir kayser:/ Er ist hoferot und
HvNstAp 3570 das ich mag mein er erweren/ Und mein schones kind erneren./ Wan ich hab nit lenger frist:/ Das zil morgen auß
HvNstAp 3786 hin./ Wer sich warnet, der hat gewert/ Und sein leib ernert./ Das wetter ward nie so güt,/ Wer sein mantel und
HvNstAp 4973 grosser werd in nahent lag:/ Si sprachen ’Got hat uns ernert’/ Und giengen alle in den werd./ Appolonius von Tyrland/ Nam
HvNstAp 5010 Er must sich kempflich weren,/ Ob er den leib wolt erneren./ Mit den voderen tatzen/ Pegund es vaste kratzen./ Der vil
HvNstAp 5434 ew mir nicht enperen,/ Euch welle dann Got vor mir erneren.’/ Frolich als ain küner man/ Nu was komen Kolkan:/ Flata
HvNstAp 6835 was./ Der dritte man im kam genoß./ Albedacus hette sich ernert:/ (Da di speyse was gezert,/ Di roß assen si dar
HvNstAp 9862 ’Dar umb soltu myete han./ Ist das er sich da ernert/ Und sich vor den tieren wert,/ So hatt er geluck
HvNstAp 12403 Soll ich, herre, mich dan weren?/ Und ob mich mag erneren/ Und slahe in wider das er sterbe,/ Das dan mein
HvNstAp 16414 ich mich nu weren:/ Leicht will in Got von uns erneren.’/ Tarsia schier sich deß ver$~wag./ Sy gieng hin ab da
HvNstAp 19311 funffzehen jar/ Vor kunig Glorant erwert,/ Sich und leut da ernert./ Ich hab dir nu wol genant/ Wie es gestalt ist
Iw 2835 ich hân./ ich vürhte ich müeze daz hûs lân./ etewie ernert ich den lîp,/ wan daz ich sorge um mîn wîp:/
Iw 3466 rîten solde,/ ob ir daz got bescherte/ daz sî in ernerte./ //Dô sî in ligen sach als ê,/ nûne twelte sî
Iw 4080 ir iuch niht muget erwern.’/ sî sprach ‘wer möhte mich ernern?/ der joch den willen hæte/ daz erz gerne tæte,/ wer
Iw 5174 ouch vervienge/ der lewe sîn geverte/ daz er die maget ernerte./ //Nû gâhte er sêre mitten sporn:/ wand sî wære verlorn,/
Iw 5619 gemüete/ ze schœner kunst diu güete/ daz sî in schier ernerten/ unde sînen geverten./ hie twelter vierzehen naht,/ unz daz er
Kchr 11141 daz rîche besaz Herâclîus,/ der gewan Rômæren michel êre,/ unt ernerte iedoch die sêle./ di wîle er ze Rôme voget was,/
KLD:BvH 6: 1,11 denne lachen?/ wils ir friunde alsô verswachen,/ sî enwelle mich ernern?/ //Ûzer muote und ûzer herzen riutet kumber unde smerzen/ mîn
Kreuzf 3942 noch biz dar genas,/ die hêten mit wer gar herticlich/ ernert sich unde werlich,/ sie hêten armbrust, spieze, bogen./ in einen
KvHeimHinv 748 Pêter an./ er sprach: ‘herre, erledige mich!/ gedenche daz ich ernerte dich/ und vriste dir den lîp/ dort bî dem fiure,
KvHeimUrst 739sîn vater? ob er/ in vor dem tôde welle ernern,/ sô chome! und die uns in hiute wern,/ die vâhet
KvHeimUrst 1048 wir sie des lîbes entwern/ und unser ê vor in ernern./ uns wähset arbeit von in./ dâ mit gê männeclich hin/
KvHeimUrst 1780 ime,/ benamen daz er sich werte/ und vor dem tôde ernerte/ den er als unsamfte dolt./ er hât wider die juden
Lanc 25, 27 Ich wil me gedencken wie ich myn arme sele mög erneren; mich ruwet vil sere das ich yrn vatter so lang
Lanc 281, 18 ‘aber uwer fruntschafft und myns herren des konigs hat mich erneret. Wie möcht yemant wol farn, dwil als groß haß ist
Lanc 370, 23 wurde; komet er wiedder mit synen eren, so wurd ich erneret.’ ‘Liebe frau’, sprach Hestor, ‘ich han umb nicht angst dann
Lanc 598, 23 zu fußen und sprach das sie yn von dem tode ernert hett, ob sie das getan hett, ‘wann diß ist mir
Lucid 112, 18 Do mite betútet er, daʒ er die iuden gerne hete ernert. Do verdienden ſi mit vntruwen, daʒ er ſi alſo gaheſ
Lucid 156, 3 alſo ert men got ʒe himele, daʒ er diſe hat ernert von dem ewigen tode. //Do ſprach der iunger: Ei wol

Ergebnis-Seite: 1 2 3 >>
Seite drucken