Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

erhœhen swV. (68 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

BdN 16, 15 widerstôzt an paumen oder an häusern, die in ainem tal derhœht sint und sô gelegen sint, daz si den gestimten luft
BdN 60, 27 mit si alle irdische junkfrawen übertrift und dâ mit si derhœht ist über die kœr der engel. diu êrst wirdichait diu
BdN 62, 1 wirdichait ist entsprungen von den allen und ist, daz si derhœhet ist über all himel, dô si enpfangen wart mit leib
BdN 84, 7 machten grüenend in der zarten schaln unser frawen und si derhœht habent an dem sper der stætikait! prüef auch des tawes
BdN 114, 23 mer diser armen werlt: die mügent ir hert vernunft niht erhœhen noch gewaichen zuo gaistleichen dingen, si mag auch daz salz
BdN 264, 12 sich wegt, sô erhebt er sich neur ze mitelst und erhœht sich dâ und slingt alsô waz er mit seinem piz
BdN 318, 24 in der geschrift und spricht von ir selber ‘ich pin erhœht sam ain cederpaum auf dem perg Libano.’ zwar daz mag
BdN 318, 26 si wol sprechen diu aller gnâden vol, wan si ist erhœht über all engel auf dem himel unz in diu wolken
BdN 336, 30 in der geschrift und spricht von ir selber ‘ich pin erhœcht sam ain gar schœner ölpaum auf dem veld.’ eya, dû
BdN 337, 30 der himel fürstinn, aller sünder fürsprecherinn und spricht ‘ich pin erhœcht als ain palmpaum an der stat Cades, dâ die paum
BdN 338, 20 sich unser fraw in der geschrift und spricht ‘ich pin erhœht sam ain ahorn pei den wazzern in den strâzen.’ zwâr,
BdN 459, 21 wenn man in wescht und in salbt mit paumöl, sô erhœht sich sein grüene. er mêrt reichtum und gibt gnâd in
BdN 475, 33 gleicher mischung ist, dar umb habent die weisen seinen namen erhœcht und habent daz befunden, daz ez gar werhaft ist, sam
BdN 477, 31 und der ander dünn und behend. und wenn man ez erhœhen wil, daz ze latein haizt sublimari, sam die gesmeidkünstler wol
BdN 478, 2 belib im der vaizt dunst, sô möht man ez niht erhœhen, dar umb, daz ez zehant prünn auf dem schragen und
BdN 485, 15 in sölicher ungestüemikait von des mers grund, daz er sich erhœcht über daz mer zwaier oder dreier daumellen lanch, wenn daz
BrZw 7 div ſcrifth gotlichiv ir br#;ovder ſprechi1nde. an ieclicher der ſic irhohit wir gedem#;ovt. vn2de der ſih dem#;ovt e1r wir gehôt. so
BrZw 7 Daz ſih bih#;ovtin der wiſſag zaigit ſprechende. Herre nit iſt irhohit daz herze min. noh e1rhabi1n ſint di #;vogin min. noh
Daniel 362 Dissen namen so vernim:/ Er dutet ‘der da Gote/ Ist irhohet gebote/ Odir eine vreude ist’./ Hore, mensche, du daz bist,/
DvAStaff 461 begrifen mac, ſo mac ſi doch niht vber ſich ſelben erh#;eohet werden niwan mit der gottis kraft, von der ſi hat,
Eckh 5:293, 1 vernihten? Ez schînet, als daz vernihten des menschen wære gotes erhœhen, wan daz êwangelium $t sprichet: ’wer sich nidert, der sol
Eckh 5:293, 2 wan daz êwangelium $t sprichet: ’wer sich nidert, der sol erhœhet werden’? Antwurt: jâ und nein! Er sol sich selber nidern,
Eckh 5:293, 4 niht genuoc sîn, got der entuo ez; und er sol erhœhet werden, niht daz diz nidern einez sî und daz erhœhen
Eckh 5:293, 5 erhœhet werden, niht daz diz nidern einez sî und daz erhœhen ein anderz; sunder diu hœhste hœhe der hôcheit liget in
Eckh 5:294, 7 wâr und volbrâht des êwangelisten: ’wer sich nidert, der wirt erhœhet!’ Wan allez unser wesen enliget an nihte dan in einem
EvBerl 26,5 got syn vatir were._(28) Do sprach abir Jhesus: ‘swenne ir irhoget des menschen sun, so werdet ir irkennen daz ich iz
EvBerl 26,22 ist undir uch, der werde der mynste._(12) Unde swer sich irhoet, der wirt genydirt. unde swer sich nydirt, der wirt gehoet.’
EvBerl 118,31 quam ym inkegen czene uzseczege man unde stunden verre_(13) Unde irhoeten ere stymme unde sprochen: ‘Jhesus, gebyter, irbarme dich ubir uns.’_(14)
GTroj 11527 wandels frye/ Was och sorgen worden/ Onne. ritters orden/ Völlenklich erhöchett ward,/ Dü ungezemen hoffartt/ Der vaigen waz geströwett nider./ Fröde
GTroj 16344 riche krome spechen?/ So wurde ir kurtzwille gütt/ Und gar erhöchett ir aller mütt.’/ Der fürste do vil dratte/ Volgtte irem
HvNstGZ 5717 dez dodes gl#;eut./ Endecrist der schanden rich/ Uber alle g#;eote erhohet er sich./ Ez spricht sant Gregorius/ Von diesem dufels s#;eun
JPhys 3, 13 einhurnen ſun. und chût aue ſuſ. Sin gewalt $t wirt erhohet. alſo deſ einhurnen horn. ſuſ chût zachariaſ. er irchukchet in
KvMSph 9, 1 ain aufgerehte rundengr#;eozze, wann in kain der zwair himelspitzen wirt erh#;eohet uber die andern. Und der selben leut kraiz, den man
KvMSph 9, 8 verre dar#;euber. Und den leuten wirt alle zeit ain himelspitz erh#;eoht uber iren augenender, und die ander himelspitz ist in verporgen
KvMSph 29, 6 oder den genaigten augenender haben die leut, den ain himelspitzze erh#;eoht ist uber iren augenender, und $f:(14rb)$f. deu ander ist in
KvMSph 37, 19 ist geleich dem haizzen krebs; noch der $[*3*holtzpok$] leb wirt erh#;eoht #;euber den aimer.’ Da wil Lucanus der poet sprechen, daz
KvMSph 42, 18 dem satzze dez augenenders, wanne als vil deu himelspitzze mer derh#;eohet wirt uber den augenender, als vil gr#;eozzer sint die sumertag,
KvMSph 52, 26 des gr#;eosten tages hat dreizehen stund, und wirt die himelspitzze derh#;eoht uber der halpwerlde kraiz sehzehen grad. Und haizzet die wonung
KvMSph 53, 3 stund und ain virtail ainer stund. Und wirt deu himelspitzze erh#;eohet #;euber $f:(26va)$f. den augenender zwainzig grad und ainen halben grad;
KvMSph 53, 8 dreizehen stunde und ain halb, und deu himlspitzze $t wirt derh#;eoht uber den augenender vier und zwainzig grad und ain viertail
KvMSph 53, 13 halb und ain viertail ainer stunde. Und wirt deu himelspitzze erh#;eohet #;euber den augenender siben und zwainzig grad und ainen halben
KvMSph 53, 18 der gr#;eost tag hat vierzehen stunde, und ist deu himelspitzze erh#;eohet #;euber den augenender $f:(26vb)$f. dreizzig grad und ainen halben grad
KvMSph 54, 17 hat f#;eunfzehen stund und ain halb, und deu himelspitzz wirt erh#;eohet uber den augenender f#;eunf und vierzig $t grad und zwai
KvMSph 54, 23 halb und ain viertail ainer stunde. Und die himelahs ist derh#;eohet siben und vierzig grad und ain viertail aines grades; daz
KvMSph 55, 3 stund und ain viertail ainer stund. Und deu himelspitzze wirt erh#;eoht uber den augenender f#;eunfzig grad und ainen halben grad $p;
Mechth 5: 11, 7 m#;eussent (83#’r) alle vervulen; mere geistlich name alleine, der sol erh#;eohet werden, dar nach das er hie edellich getragen wirt. Ja,
Pilgerf 4280 das er ein sunder were, bekant hatte,/ Wart gelediget und erhohet/ Und der ander genydert und versmahet,/ Umb das er daz
PrOberalt 148, 16 heim an alle s#;eunt in sein haus, wan swer sich erh#;eohet, der wirt genidert, und der sich dim#;eutigt, der wirt geh#;eohet.
Seuse 218,32 in den tron miner ewigen wirdekeit vor allem himelschen her erh#;eohen. __#s+Der diener:#s- Herr, nu ist ire vil, die meinent, sú
SHort 8184 húet,/ so vil er Got nahet/ sich und wirt d#;eort erhohet’,/ Marie sycherlich/ hie von inhimelrich/ bi Got sol dú hóhst

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