Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

erheben stV. (327 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Ägidius 1748 geschach zware/ manic zeichen obir sineme grabe./ sint wart her irhaben,/ als iz got selbe gebot./ n#;ov helfe uns der gotis
Athis C* 30 Gegin der wurmlage,/ Wende der wec was kurt./ Vor ime irhoub sich der buhurt/ Von allin den iungin rittirn./ Die machtin
Athis C* 83 bereittin/ Mit zuchtlichin gelazin./ So sie dan uf gesazin,/ So irhuobin die werdin/ Vor der brute pherdin/ Ein spil, daz was
Barth 133, 1 dir baz werde. //Ez ergêt vil dicke, daz sich eizze erheven an der matrice in dem lîbe; dâ von wirt daz
BdN 11, 7 menschen. daz verstên ich an den tiern, die ir ôrn erhebt habent von dem haupt. iedoch hân ich ainen menschen gesehen,
BdN 50, 4 und dem diu mäuslein an den painen inwendich über sich erhebt sint, der ain gelb varb hât und krank augen und
BdN 50, 14 dem antlütz niht vil flaischs hât und im die ahseln derhebt sint und seineu ripp etswie vil flaisches habent und sein
BdN 51, 21 sein pauch ist sinbel und pauzet her für. sein ahseln sint erhebt gegen dem haupt. sein stirn ist sinbel geleich ainem pallen,
BdN 51, 32 sein prust ist klain oder behend und ist dar zuo derhebt oder ain wênig hoferot. ez ist auch der unschämich, der
BdN 101, 30 von dem môn, der ain vater ist der wazzer: der derhebt daz dünstig wazzer, sam daz merwazzer ist und daz dem
BdN 101, 34 wirft er seinen schein schelchs auf daz mer, dâ von derhebt der schein den irdischen dunst und wirmt in, daz er
BdN 102, 12 er dann den dunst niht her auz geziehen mag, sô derhebt er in under dem wazzer und daz wazzer dâ mit.
BdN 105, 33 wan kaltez. daz ist dar umb, daz daz warm wazzer derhebt ist in seinen stucken und gezaist von der hitz, dar
BdN 110, 14 an vil dingen. daz êrst ist, daz sich der sterb erhuob des êrsten in dem gepirg und in den mersteten, wan
BdN 110, 35 swær luft her dan von dem geperg, dâ er sich erhuob, naigt zuo der erden und daz der hôch luft rainer
BdN 113, 17 daz ertreich niht geschüten mag und daz er ez neur erhebt über sich und sitzt danne wider nider. alsô geschiht oft
BdN 113, 19 den wazzern, diu vest gründ habent, und sô ir gründ erhebt werdent, sô vleuzt daz wazzer auz. dâ von koment dike
BdN 113, 22 snêwazzer, von den winden und von den dünsten, die sich erhebent under der wazzer ursprinch in den pergen. //Hie hât daz
BdN 220, 5 wil, sô stœzt er die erden mit den füezen und erhebt sich dan in die lüft. er wirt gar snell zornig,
BdN 248, 7 dû in, dû wændest, ez wær ain grôzer perg: alsô erhebt er sich dick über daz wazzer mit seiner unmæzigen grœzen.
BdN 264, 12 der auz seim hals gêt. wenn er sich wegt, sô erhebt er sich neur ze mitelst und erhœht sich dâ und
BdN 430, 36 von den stainen, dâ tier eingegraben sint oder dar auf erhaben sint mangerlai form. aber daz puoch bestætigt der selben maister
BdN 484, 31 ist aber daz man pei im schalmeit und pusaunt, sô erhebt er sich und wirt diezend und auzfliezend über daz gestat,
BrAsb Prolog Di got vvrhtent vnd uon ir gůten behaltnuſſe ſih niht erhebent ſunder ſwaz gutes an in iſt^. daz ahtent ſi von
BrAsb 57 liſte. ob ez der abte ſcafet. Jſt daz deheiner vnderin erhebt wirt durh ſines liſtes kvnſt. darumbe daz in bedunket etwaz
Daniel 1862 smacke durch leit./ Diz ist der schatz begraben,/ Gecoufet und irhaben/ Uz des ackers vullemunt./ Ach, welch ein richer vunt/ Ist
Daniel 4380 get ebene;/ [30#’v#’a] Got in in daz bette leget/ Da der worm in immer gneget,/ Als ein rude tut ein brot./
Daniel 4795 Lucifero,/ Welch ein engel er was do/ E er sich irhub also/ Dunkende wie er wer ho/ Glich dem sime scheppfere./
Daniel 4829 almusen, bete sa,/ Vaste, venie, nige!’/ Idoch die dinen zwige/ Irheben sin gemute,/ So daz des menschen gute/ Zu nichte wirt
Daniel 4867 ein hor,/ Swie sie Got doch hat enpor/ Mit achperkeit irhaben./ Ir hoher mut muz snaben,/ Ydoch stet ir wirdekeit/ Sie
Daniel 4907 e/ Leich gut, sele unde lib./ Noch dirre vreuden vertrib/ Irhebit sich ir mut ho/ Trostende den lib also:/ ‘Iz, trinc,
Daniel 6124 Uf die erde min lenge./ Idoch rurte er mich an/ Irhebende abir dan/ Ab der erden minen lib;/ Sus satzte er
Daniel 6972 Vil tusent von en irmort/ Werden uz dem norden da./ Irheben wirt sich darna/ Des westen kunges herze./ Idoch in dem
Daniel 6989 Ouch des dines volkis kint/ Die da uber treten sint,/ Irheben sich zu der zit:/ Ir lon danne en hie git/
Daniel 7176 wirt da irkant/ Vremde zit, ein ander zil./ __Hochmutic sich irheben wil/ Crefteclich des kunges mut,/ Sin wille dunket en gut./
Daniel 7581 [24#’r#’b] Uz der tur ires huses,/ Waz jemerliches suses/ Sich irhube en so na./ Die alden begunden da/ Sagen smeheliche tat./
Daniel 8132 zu gesuch/ Bistu aller der die dich/ Lieben.’ dar nach irhub sich/ Vrolich Danyel und az./ __Gewidert gar sundir laz/ Wart
Eckh 5:60, 26 dingen mit grôzen und mit hôhen sinnen sprechen und mit erhabenen $t sêlen. Ouch sol man sprechen, daz man sôgetâne lêre
Eckh 5:212, 5 ie mit den zwein kreften der vernunft und des willen erheben und sîn aller bestez dar inne in dem hœhsten nemen
Eckh 5:236, 8 vil anders. Als balde der mensche ein missevallen gewinnet, zehant erhebet er sich ze gote und setzet sich in ein êwigez
Eckh 5:237, 2 abekêren von allen sünden in einem unbewegelîchen willen; und dâ erhebet er sich in ein grôz getriuwen ze gote und gewinnet
Eckh 5:237, 3 und dâ von kumet ein geistlîchiu vröude, diu die sêle erhebet ûz allem leide und jâmer und bevestent sie an gote.
Eckh 5:238, 4 wider sint. Und denne, als diu götlîche $t riuwe sich erhebet ze gote, sô sint alle sünde belder verswunden in dem
Eckh 5:247, 1 als er uns hât gemeinet. Disiu pênitencie ist ein zemâle erhaben gemüete von allen dingen in got, und in welchen werken
Eckh 5:255, 9 dînen grunt und dîn gemüete, daz ez verre dar über erhaben sî, und ez ensol niht berüeren ze mügenne noch ze
Eckh 5:255, 10 dan aleine got; über diu andren dinc alliu sol ez erhaben sîn. War umbe? Wan daz wære ein krankiu inwendicheit, die
Eckh 5:271, 4 in dir sîn, daz die obersten $t krefte suln sîn erhaben in got und im zemâle erboten und zuogevüeget. Mêr: triuwen,
Eckh 5:271, 6 den sinnen; aber der geist sol sich mit ganzer kraft erheben $t und lediclîchen in sînen got versenken. Mêr: diu lîdunge
Eckh 5:272, 10 enpfâhen ze éinem mâle, daz er in den andern würde erhaben; jâ, in solcher andâht möhtest dû in enpfâhen, dû würdest
Eckh 5:306, 11 alsô guot und heilic, daz man mich mit den heiligen erheben müeste, sô spræchen $t die liute und vorschten aber, ob

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