Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

enziehen stV. (34 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

DvAStaff 337 mit vlize twingen, alſo ob es ſich da von ſolte enziehen $t [; das m#;evſte es mer mit arbeiten t#;ovn vnde
DvAStaff 354 ſo gar niht von ime ſelben komen iſt [; er enz%/vge ſich wol da vone, ob er ſ#;eolte, aber mit arbeiten
Eckh 5:112, 7 ist, sô der mensche mê und mê sich der muoter enziuhet und er ir schôz verrer und verrer ist, entvliuhet der
HvHürnh 5, 2 reiches, also das der chünig sich enthab und sein hannt entziehe von dem guet und von aigen der undertane. Da von
HvHürnh 5, 3 der volkumenhait das ist an dem chünige, wann er sich entzeüchet von dem schatz und von dem aigenn der undertan; wann
HvHürnh 10, 3 übenn, von der webegde des gemüetes und von zorn sich entziehenn, das die unfürsichtig pebegde ichtt gähes gespring an die getät;
HvHürnh 22, 11 nichtt füeget der chünigklichen wirdigkait, unnd wenn du schwerest, damit enzeuhest vil deinen erenn? Schweren zimt nur deinen undertanen und deinen
HvHürnh 27, 19 durch die leibnar.’ Ich han der vil wekant die in entzogen habenn essens und trinckens unnd enthebig warn an iren wegirden
HvHürnh 31, 5 deüet sich die speise. Wenn du issest, so solltu dir entziehen des essens, so du dannoch gern mer ässest; wann von
HvHürnh 45, 2 unnd der mensch gewinnet $t die huesten. Man sol im entziehen dez essens unnd üben undeüunge, nemen zucker rosat mit dem holtz
HvNstAp 4122 purg und land/ Wider in des kuniges hand,/ Di im enzogen warn/ Da vor pey manigen jaren./ Er machte ainen frumen
KvHeimHinv 765 harte vil gesluoc/ und Pylâtus die hende twuoc,/ – dâ enzôch er sînes tôdes sich –,/ dô riefe wir alle: «der
KvHeimUrst 1016 und arbeit;/ des enmuget ir niht enphliehen./ wir wellen iuchs enziehen/ daz irz nimmer mêr getuot.’/ alsô chuolten si ir muot/
KvWLd 2, 7 schiuhet/ und ir vil minneclichen lîp,/ und aller fröude sich enziuhet/ dur der vil argen herren kîp,/ /Die lange sint/ an
Mechth 1: 42, 2 es heisset mins herzen lust, den han ich der welte entzogen, mir selben erhalten unde allen creaturen versaget; nu mag ich
Mechth 2: Reg. 40 der klage der minnenden sele, wie ir got schonet und entzihet sin gabe. Von wisheit, wie dú sele vraget got, wa
Mechth 2: 25, 2 der klage der minnenden sele, wie ir got schonot und enzihet sine gabe. Von wisheit, wie dú sele vraget got, wie
Mechth 2: 25, 32 ich dich begriffe./ Eya herre, als du mir hast alles enzogen, das ich von dir habe,/ so la mir doch von
Mechth 5: 29, 9 das er in wider erwekke. Aber únser lieber herre der entzúhet dem túfel sine maht und beschirmet den menschen, das er
MinneR_336 232 van desen/ dan eyn kortz aengesien/ ende eyn snel weder ontzien./ mocht ich daz haben nochtan,/ mit vreden so weer ich
MNat 7, 32 unde erhitzit den magen wol ze dowenne. ein ieglich mensche enziehe sich trinkennes so eʒ meiste mac, aller meiste kaltes waʒʒers
Mügeln 28,15 von bösem herzen was da wirt $s den eren hie entzogen,/ das wirt behalden schande gar. $s dem adelar/ durch milde
Ottok 26059 der hete sich sô verre/ in der zît sîner jugent/ enzogen der tugent,/ daz niemen durch sîn vorhte/ anders niht enworhte/
Physiogn 154 besten lazzen./ Augbrawen mitten uf gebogen/ Sich uppickeit niht hant entzogen./ Har der augbrawen dicke,/ Die hant zornlich geschicke. / Augbrawen,
Rol 2968 nidir naicte,/ daz gehorde uon ime floch,/ daz gesune im enzoch./ uil trurlichen er saz,/ sich uerwandelote allez daz an im
Rol 3043 himile/ in di lufte uil hoch,/ daz im daz ouge enzoch,/ daz si ne sach nimen:/ di lufte si enphiengen./ di
Spec 54, 9 uor Kriſteſ urſtende tâtin. Do die iuden Criſt martyrotin, do enzûgin ſi ir lieht, uon div daz ſi daz niht ſehin
Spec 61, 15 ſol ſich hivte durch ſine ſunti uon der gemeinen vr#;vode enziehin. Niemin iſt ſo ſuntic, daz er hiute deſ antlazziſ gezwivelin
StatDtOrd 41, 1 sî. Die nôtdurfte sal man eime vor den anderen niht entzîhen. Darnâch es igelicher bedarf, darnâch sol man im nâch bescheidenheite
Teichn 480,14 all da mit betrogen./ doch wirt ſein niemant alz faſt enzogen/ alz ſy ſælb die es treibt/ daz es ir in
ThvASu 178,15 wis die unrihti: daz ist swenne er die andern niht enzühet von den sünden. Unde da [von] sprichet Ezechias, in dem
ThvASu 178,31 dar umbe so enahtet man niht sin, daz ist man enzihet sin gotte niht, ob ieman sündet, alse ein sach der
ThvASu 288,10 werken. Wan dü fürsihtikeit, der teil dü fürbereitunge ist, die enzühet [niht] under die andern sachen, sunder er fürsiht dü werke
ThvASu 324,8 Unde da von wirt in dem ewigen leben diz mittel enzogen. Ouch enwirt da dekein mittele nach dekeinen gestelnüssen der gotlicher
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