Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

enterben swV. (35 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

BrAlt Prolog nicht allain alz ein zo{r}niger (7#’v) vater etſwen die chint ente{r}be^. ſunder halt daz er alz ein vo{r}chtſam herre der geraitzet
BrZw Prolog daz nit ainich irzurnit der vatir ſine nit etſwenne ſvne interbe^. ſvnder vndenit alſ ain vorhſamir herre geraizit von den vblen
Iw 6023 ir vater ist niuwelîchen tôt,/ und wil si ir swester enterben/ und dâ von verderben/ daz sî ein lützel alter ist./
KLD:GvN 15: 4, 6 dringen/ hin an der fröiden stat. des hât si mich enterbet gar./ nim war, $s frouwe Minne, wiech si meine:/ daz
KLD:GvN 25: 1,11 noch klag ich die schulde/ daz $s diu sældebære/ mich enterbet hulde./ daz sint mîne swære, die ich von ir dulde./
KvWSchwanr 456 die tohter mîn/ an guote gar verderben/ und alles des enterben/ des wir ze lêhen solten hân./ swaz uns hie geltes
Lanc 3, 37 zu herren habt, wann syn vatter Uterpandragon $t hatt mich enterbet. Ich sol uch machen ein gut teiding: geweltiget mich @@s@der
Lanc 19, 6 schaden und irs herren dott des konigs und wie sie enterbt weren, da clagt allermeyst die koniginn Alene von Bonewig und
Lanc 25, 26 auch so alt, das ich, ob gott wil, nymant wil enterben. Ich wil me gedencken wie ich myn arme sele mög
Lanc 25, 27 mich ruwet vil sere das ich yrn vatter so lang enterbet han; das endethe ich auch anders nyrgen umb dann das
Lanc 31, 14 were all die welt zu tode geschlagen, ob der wurd enterbet der aller der welt gut und ere wil thun und
Lanc 47, 27 und schaden da man sie dinem man thůt, den man enterbet alles des gůtes des er von dir haben solt zu
Lanc 47, 28 Du hasts allezulang vertragen das man dich und dynen man enterbet hat so frevelich. $t Du hast gar vergeßen der die
Lanc 49, 25 mir sprachen das mir des nymant mocht gehelffen, ich must enterbt werden. Han ich ycht herane mißthan, das wil ich gern
Lanc 53, 34 hohe geschlecht, dem gott bißherre so groß ere gethan hatt, enterbet muß syn syns rechten gutes, und der meyst verreter der
Lanc 54, 37 ist mir beßer das ich mit eren sterbe, dann ich enterbet lebe koniges sůn und ummer vertriben sy ußer mym lande.
Lanc 55, 2 gerochen han, und sterbe ich darnach; wann eyns koniges kint enterbet mocht lieber dot syn dann schentlich leben.’ //‘Eya lieber herre,
Lanc 70, 13 und groß unselikeit und groß arbeit understet der den andern enterbet und ußer sim lande vertribet. Ich weiß das wol das
Lanc 70, 20 mag, und synen fliß darzu keret wie er ander lút enterbe und vertribe; der beladet sichselbs beide, mit großen sunden und
Lanc 70, 23 in des mannes hercz komen dann das yn ein ander enterbet und vertribet. Und ob er einen getruwen frunt verlúset, das
Lanc 73, 11 sym öhem, ‘wolt ir den befrieden der unser rechte herren enterbet hatt und erdötet und uch manch laster und manch schande
Lanc 90, 12 bare.’ ‘So dúncket mich wol das er mich nicht gern enterbe. Nu gebe auch got’, sprach er, ‘das syn vatter Claudas
Lanc 90, 14 allererst wißen wie man dem lonen sol der den andern enterbe!’ Er sprach so vil das es alle die wundert die
Lanc 93, 1 kein ubel geschehe. Ob gott wil, sie ensollen nit ymmer @@s@enterbt syn, wann es sol unsern herren got erbarmen, ob es
Lanc 243, 29 sym dinst dot blieb, ‘und sin wip ist úmmer sitt enterbet gewesen $t und vertrieben’, sprach der gut man; ‘von irm
Lanc 402, 18 des nymant entwenden kunde: welch man den andern on recht enterbet oder dot slúge und on schuld, er were als böse
Lanc 511, 18 lant, die ich selb gewůnnen han und ander lút darab enterbt han, die wil ich das man all wiedder gebe den
Litan 1390 uns dem tuuele muzin irwerin,/ der uns des riches wolde enterben,/ daz uns din selbis tot insloz./ te rogamus, audi nos./
Parz 5,19 (daz sag ich iu für ungelogen)/ daz die dâ huobe enterbet sint/ unz an daz elteste kint,/ daz ist ein fremdiu
SM:KvL 19: 2, 5 singet,/ diu nah bluomen in den anger gert./ Selcher fröide enterbe ich mich:/ ich hân mich gar ûz der mâzzen/ an
StRAugsb 150, 31 wêr ains oder mer, die s#;eullen irs erbes ze hant enterbet sin, und s#;eullen auch si oder wer in darzů râtet
Tr 1480 lât/ und er mich niht ersterbet,/ daz er mich aber enterbet/ und nimet mir guot und êre;/ sô muoz ich iemer
Tr 2036 mit liste/ sô mit gewalt verdarpte,/ daz lant an ime entarpte./ durch daz nam der getriuwe man/ ze kinde sich den
UvZLanz 8240 wir sagen, waʒ iu enbôt/ mîn herre Lanzelet_du_Lac./ er ist enterbet manegen tac./ dar umbe lât er noch entuot,/ er enbiutet
Wh 156,23 mîn kus dir schiere wære bekant,/ wan daz ich kusses enterbet bin./ mînen besten minneclîch gewin,/ den hât mir Terramêrs kraft/
Seite drucken