Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

entânen swV. (9 Belege) MWB   Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

HvBurg 2659 chlag/ Und pitet Got alle tag/ Das er in der entane,/ Und wierdet ier doch nicht ane./ __So wil ich noch
Rennew 7464 pflege diner meisterinne,/ der reinen geerten Mundanen,/ die sich kunde entanen/ swaz gein valshe sich gezoch./ ir herze ie missewende vloch/
Rennew 19573 markys!’_–/ ‘ich erwinde nit dhaine weisz./ der bete dich, frawe, entane./ in wil sant Juliane/ kain aptrünne lenger wesen./ hilf mir
Rennew 27627 gote Tervigande/ beide shaden und shande./ ich wil mich sin entanen./ der die sunnen und den manen/ und alle die sterne
Rennew 33856 hie singen und lesen/ durch sante Julianen/ und s#;eunden mich entanen.’/ __Der appet sprach: ‘ez můz sin./ bi der heren gehorsamin/
RvEWh 12800 lit,/ Ich maine die gevangen schar,/ Der wolt ich mich entanen gar,/ Und des vortlichen schaden/ Mich und die mine gerne
SM:WvT 2: 1, 5 er hât den anger sîner kraft beroubet./ Dabî hât mich entânet mîner sinne/ mîns herzen trôst und ouch mîn küniginne./ ir
WhvÖst 5016 sit ich wart/ verraten von Walwanen,/ der wil mich hie entanen/ des libes durch Aglyen,/ die rainen wandels frien,/ der gunst
WhvÖst 10584 clagebernde not/ mit marter an dem wan./ ‘ach Got, wiltu entane/ mich vræuden und libes,’/ sprach er, ‘und liebes wibes,/ des
Seite drucken