Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
âhten swV. (34 Belege) MWB Lexer BMZ Findeb.
guot chint./ Jesus_Nazarenus $s der gebot iz alsus./ durh daz ahten si min, $s iedoch pin ich iemer der scalch sin."/ | |
$s den roub teilest dû ouch spâto./ zêrist dû dere âhtest $s die dû after mâlo trôstest./ / /Die dû nû | |
schanden houbet;/ Wen, swaz an Crist geloubet,/ Daz her daz echtende wirt,/ [141#’v#’a] Als sin muter in gebirt,/ So nennet man | |
ir gedanchen. Si irſlůgen ir uater den heiligen chriſt. unt âhten ir můter der heiligen chriſtenheit. An dem euangelio iſt sus | |
ſi$/ in und flîuhet. ſo$/ er aue gewatot iſt. ſo âhtit ſi ſin. Da magin wir ane uernemen. do unſer uater | |
der fürsten?/ war kumt der herren guot?/ unschuldic wilt ir ehtent,/ gîtic ist iuwer hac,/ buoz unde bezzerunge/ vil manger vor | |
nach. unser herre Jesus_Christus der bat den antlozzes die sin æchten, sant Stepfan bat umb die in stainten. in den gr#;eozzen | |
und schuln in biten, ob er sinen vinten die sin æchten und in stainten, ob er den antlozzes bat, daz er | |
Bi ſinen cʒeiten was ein kayſer, der hieʒ Dyoclecianus, der ahte der criſten vnd gebot, ſwer die gote niht ane bete, | |
ander vil manic reʒʒe wolfe waren, die der heiligen poten ehten. Durch der aller vorhten, durch der aller dro, durch ir | |
geſlagen, $t ſi wurden verſendet, ir ſpotet diu werlt, ſi ahtent ir alſo ſi noch hiut tůnt. Si liten hunger vnd | |
in sinem sal gestricket und gebunden./ darnach der keiser Claudius/ echte, des erge nieman mag volsagen./ da er sich warf uß | |
vergartet./ Set, wie des meien hant dem winter drouwet/ und echtet in in ouwen überal,/ in die er viol, kle und | |
er; die ungewizten læute gewinnet er mit dro, der christen æchtet er vil gr#;eozlichen, Enoch und Elyam die erslecht er und | |
nach. unser herre Jesus_Christus der bat den antlozzes die sin æchten, sant Stepfan bat umb die in stainten. in den gr#;eozzen | |
und schuln in biten, ob er sinen vinten die sin æchten und in stainten, ob er den antlozzes bat, daz er | |
alsam si mein nicht enphiengen, si ferwervent eur lere und æchtent eur und erslahent euch, nu vart und lert diu heidenschaft | |
er hab got wol gedient’. daz taten die juden: si æchten unsers herren junger und wonten daz si got da mit | |
g#;eute und der senfte und der heiligen gedulticheit; die unser æchtent, daz wir den antlases piten, daz wir nicht unn#;eutzlichen z#;eurn. | |
enphie, der sich die juden verteilt hieten die sein selbs æchten und in chræutzten und siner junger vil manigen wiz æchten. | |
æchten und in chræutzten und siner junger vil manigen wiz æchten. diu selben gelichn#;euzze sch#;euln wir vil vlizzichlich merchen und sch#;euln | |
der die zu dem gotes rich chomen sch#;euln. die mein æchten, den vertrug ichz. do si mich an daz chræutz hiengen, | |
ze sinem herren, do in die christen der er da æchte datz unserm herren r#;eugten. der christen waz Ananyas einer der | |
stimme mit dem liht, diu sprach: ‘Saule, Saule, war umb æchtest du mein? war umb h#;eor ich tæglich von minen dienstl#;euten, | |
dienstl#;euten, den christen, so getaniu dinch von dir? war umb æchtest du mein an minen schalken? du enmacht nicht mer amman | |
wisen und in ze hilf chom in diz werlt, do æchten si sein und enphingen in niht so si ir herren | |
t#;eotent si an der sel. die da nicht gebent, der æchtent si an dem leib. swie wir leider tæglich wider unsers | |
niht hin für, dar umbe sol in der rihter niht æhten; im sol der rihter rihten hin ze sînem guote, swâ | |
ez ensî danne umbe gülte: dâ sol man nieman umb æhten; der rihter sol sîne gewonlîche buoze nemen. Unde kumet er | |
wol mit, die ivch hâzzen, bettit umbe die, die iwer âhtin vnde iv leit tůn, daz ir ſin megit dei kint | |
der geiſt. Do begunden deſ armen menneſſen ſiben laſter ureiſſamiv æhten: Superbia, Inuidia, Ira, Triſticia, Auaricia, $t Gula, Luxuria. Wider den | |
dar zu,/ daz er sin gut mit in vertu./ des æhten si ane mazze,/ si swælhen und si frazze./ s |
|
was von sundin reini,/ er drat di torculin altirseini./ do achti der viant di mennischeit,/ da dir middi was virborgin du | |
Hore uf! la die torheit/ Daz du die reinen cristenheit/ Geehtes vurbaz nimmer me:/ Daz dich iht kurzliche beste/ Die grimmige |