Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

doch adv_k (1409 Belege) MWB   Lexer BMZ Findeb.  

ÄJud 4 er aller dirri werldi./ daz lut was heidin/ undi was doch undirscheidin./ dar undir warin,/ di dir von goti larin:/ daz
ÄJud 199 disi armin giloubigin/ irlosi von den heidinin.’/ //Do irbarmot iz doch/ den alwaltintin got./ do santer ein eingil voni himili,/ der
ÄPhys 5, 12 íro hêrzon. unde daz pílide deſ rehtiſ habin. un$/ ez doh an ir uuerchin nîht eruullint. Eîn tîer heizzit ígena un
BuchdKg 52, 12 dem herren, dâ mit si lîp unde sêle verwürkent und doch in ungelônet belîbet; dâ ist der dienst gar verlorn. //Hete
Eckh 5:9, 8 verre sô er guot ist, ist ungemachet und ungeschaffen und doch geborn kint und sun der güete. Diu güete gebirt sich
Eckh 5:9, 13 éin güete al ein in allem sunder gebern und geborn-werden; doch daz gebern der güete und geborn-werden in dem guoten ist
Eckh 5:10, 5 anders, noch minner noch mê, wan blôze und lûter güete; doch gibet ez sich. Sô wir sprechen ’guot’, sô vernimet man,
Eckh 5:11, 2 er allez, daz in dem menschen sînem willen undertænic ist, doch mit einem widerkriege und mit einem widerstrîte und neiget nâch
Eckh 5:11, 11 den der mensche gotes geslehte ist und gotes sippe. Und doch, wan sie got selben niht ensint und in der sêle
Eckh 5:13, 17 geschehen, der dâ wolte und wânde gereht sîn und in doch sô kleiniu dinc betrüeben mohten. Ist ez danne reht gotes,
Eckh 5:13, 19 des vröuwen vil mê dan sînes eigenen lebens, des sich doch mê vröuwet und werder ist einem ieglîchen menschen dan alliu
Eckh 5:17, 2 sol. Ist er siech und in grôzem smerzen sînes lîbes, doch hât er daz hûs und sîn nôtdurft an spîse und
Eckh 5:20, 1 wît und sunder mittel und kreftic in sîner hitze, und doch enwirt der himel von im nihtes niht berüeret alzemâle. Nû
Eckh 5:20, 11 und wir biten alle tage, daz gotes wille gewerde. Und doch, wenne gotes wille kumet und gewirdet, sô klagen wir. Senecâ,
Eckh 5:21, 2 ûz machen, dâ gotes êre breiter und grœzlîcher ane læge. Doch, swie daz sî: in dem aleine, daz ez gotes wille
Eckh 5:22, 14 oder geschepfelich ist, ob joch tûsent werlte êwiclîche möhten wesen, doch âne leit; und ich nime und schepfe diu leit in
Eckh 5:23, 1 gemach und leit glîches als liep, und dâ bî merke doch in dem selben sunderlîchen trôst: wan hân ich die gnâde
Eckh 5:25, 8 umbe muoz man sîn dâ gewar werden und anders niergen. Doch sol man wizzen, daz tugent haben und lîden wellen hât
Eckh 5:25, 11 ein guot mensche wol mac ein guot mensche sîn und doch berüeret werden und wanken von natiurlîcher liebe vaters, muoter, swester,
Eckh 5:25, 13 natiurlîcher liebe vaters, muoter, swester, bruoders minner und mê und doch niht vellic werden von gote noch von güete. Doch nâch
Eckh 5:25, 13 und doch niht vellic werden von gote noch von güete. Doch nâch dem ist er guot und bezzer, dar nâch er
Eckh 5:26, 11 sînes ougen durch eines menschen erlœsunge von dem tôde, der doch in kurzen jâren sterben muoz, sô sol er gar billîche
Eckh 5:32, 6 ez muoz von nôt verleschen in der kelte der luft; doch wil ez bewîsen natiurlîche minne, die ez ze sînem wâren,
Eckh 5:33, 14 daz holz im selben, dem viure, glîch mê und mê; doch gestillet noch geswîget noch genüeget niemer weder viure noch holze
Eckh 5:37, 10 umbe daz, daz er im des ein teil nimet, daz doch sîn nie enwart und des er nie herre enwart. Und
Eckh 5:37, 19 und wil gotes sun natiurlîche sîn und volkomen und enbin doch noch niht gotes sun von gnâden; wan eigenschaft gotes sunes
Eckh 5:40, 3 mensche ouch hazzet noch-lîden-suln, wan daz ouch niht lîden enist. Doch hazzet er minner lîden-suln dan gelitenhân, $t wan geliten-hân ist
Eckh 5:40, 12 wölte sich von gote scheiden eine stunde als tûsent jâr. Doch wære ez gotes wille und gotes êre, daz er gotes
Eckh 5:41, 15 und in gote überbildet und entriuwet aller menge, der man doch und noch vindet in den obersten engeln natiurlîche, noch, der
Eckh 5:43, 15 gewonlich und natiurlich der obern natûre. Dâ von nû nemet doch noch, daz ich nû gesprochen hân, daz ein guot mensche,
Eckh 5:44, 2 heiligen, daz der sun alsô êwiclîche geborn ist, daz er doch âne underlâz noch wirt geborn. Ouch enhæte got die werlt
Eckh 5:45, 7 niderwert ze tal, und ouch liget sîn wesen dar ane. Doch von îndrucke und von învluzze des mânen in dem himel
Eckh 5:48, 7 und lîden möhte. Wiltû danne gotes sun wesen und enwilt doch niht lîden, sô hâst dû gar unreht. in der wîsheit
Eckh 5:49, 2 dû wærest. Ein silber oder ein golt ist wol reine; doch, sô man dar ûz wil machen ein vaz, dar ûz
Eckh 5:49, 13 solte sich durch daz aleine billîche trœsten. Ein mensche gibet doch sîn guot und lîdet ungemach, daz er sînen vriunt ervröuwen
Eckh 5:50, 8 ich danne mê, waz wil ich danne anders? Ich enwil doch niht anders, ich enwil niht mê dan got, ob mir
Eckh 5:51, 10 und got heizet mich biten: ’herre, dîn wille gewerde’, und doch, sô got wil lîden, sô wil ich von lîdenne klagen;
Eckh 5:56, 1 ’Tumbe liute dunket und wænent, daz sie sterben und verderben’, ’doch sie sint in vride’, in wunne und in sælicheit. Sant
Eckh 5:58, 6 mich ein rîcher, gewaltiger mensche, ein künic, minnete und mich doch ein wîle lieze âne gâbe, dan ob er mir alzehant
Eckh 5:59, 19 durch gotes gerehticheit. Dâ mite sî des buoches ein ende. Doch sô wil ich noch zwei wort sprechen. Einez ist, daz
Eckh 5:60, 1 gebresten an spîse und trankes, slâfes und anders ungemaches und doch alles des vergizzet gerne und williclîche $t durch sô kleinen
Eckh 5:60, 16 von, daz daz wazzer gröber ist dan der luft sî; doch ist der stap beidiu in im reht und niht krump
Eckh 5:61, 6 geloubigen und ouch allen ungeloubigen, daz sie geloubic werden, und doch beginnet er daz êwangelium von dem hœhsten, daz kein mensche
Eckh 5:111, 17 den guoten sâmen, daz er niht ûzliuhtet noch ûzwahsen enmac. Doch sprichet Origenes, ein grôz meister: wan got selber disen sâmen
Eckh 5:111, 20 hât, sô mac er wol bedecket werden und verborgen und doch niemer vertilget noch in im verleschet; er glüejet und glenzet,
Eckh 5:112, 10 ergerunge aller liute übel und unreht tuon, es enluste in doch niht; wan er ist mit minne gebunden alsô mit guotem
Eckh 5:113, 7 und bedecket, daz man sîn niht erkennet noch gewar wirt; doch blîbet er in im selben lebende, und sô man die
Eckh 5:113, 15 des wol ein ander glîchnisse: diu sunne schînet âne underlâz; doch, sô ein wolke oder nebel zwischen uns und der sunne
Eckh 5:114, 12 daz buoch der minne, ’daz ich brûn bin, ich bin doch schœne und wol gestalt; aber diu sunne hât mich entverwet’.
Eckh 5:116, 26 waz hülfe mich daz und waz wunne wære mir daz? Doch enspriche ich sicherlîche $t des niht. Aleine ist daz wâr,

Ergebnis-Seite: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken