Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

neiʒwaʒ Pron. (36 Belege)  

Rennew 21007 hant getriben./ din lip wær dort beliben,/ wan daz dir neizwaz wirret/ daz dich an vræuden irret.’/ __Er sprach: ‘ich wil
RvEAlex 15791 Biterolf der hât/ ouch durch sîner vuoge rât/ getiht ein neizwaz mære/ von dem wîsen wunderære/ als mir ist von im
RvEWh 4531 In aine kapelle raine/ Nit wan si allaine/ Und wolte naisswas sůchen da./ Do kam der juncherre ie sa/ Zů ir
Seuse 8,11 dú ime begirlich waren, und duht in als es weri neiswaz anders, daz sin wildez herz friden s#;eolte, und was im
Seuse 15,27 Jesus uf sin herz zeichente. //__In den selben ziten ward neiswaz unmeziges fúres in sin sel gesendet, daz sin herz in
Seuse 17,4 In dem entsank er im selb und ducht in, daz neiswaz liehtes us drungi von sinem herzen, und er lůgte dar:
Seuse 17,26 also der selben zit in siner růwe, do hort er neiswaz in siner innewendekeit als herzklich erklingen, daz alles sin herz
Seuse 48,20 diser klag stůnd, do waz im in siner inwendekeit, wie neiswas in sin sele sprechi also: «hab gůten můt, got der
Seuse 48,26 dem, daz im die trehen ab vielen, do zwang in neiswas inrliches ze lachene uf ein g#;eotlich kúnftig aventúre, dú im
Seuse 50,12 er wol hat getrunken des himelschen trankes, do bleib im neiswas in dem munde als ein vil kleines weiches kn#;eolleli, daz
Seuse 53,18 in, als in duhte, in ein vernúnftiges land, da was neiswaz sch#;eones huses und daz was glich, als ob es geischlicher
Seuse 57,31 also gelag in den n#;eoten ein gůt wili, do sprach neiswas in ime also: «gehab dich wol! Ich wil selb mit
Seuse 58,5 ding und in fror, wan es winter was, do sprach neiswas in ime: «tů uf der celle venster, und lůg und
Seuse 87,4 so er erst uss dem schlaffe uf schrak,_– do vie neiswaz in im ze an vahene den salmen von unsers herren
Seuse 99,11 scraib ir hin wider also: «du zogtest mir nu kúrzlich neiswaz úberswenker sinnen, die du dir selb hatest usgelesen uss der
Seuse 101,26 gestalt, daz man es kuntlich br#;eufen mohte, daz dir got neiswas sunder gnaden hat getan und noh tůn wil dur daz
Seuse 124,24 wie er weri in ein vernúnftigs land gef#;euret. Da sprach neiswaz in dem grund siner sele also: «h#;eor, h#;eor ein trostlich
Seuse 127,5 dannen, do er in der kleglichen ungehebd waz, do sprach neiswas von got in ime also: «wa ist nu din gelassenheit,
Seuse 137,1 súfzende, und wolte dur von han gelan, denne daz als neiswas inrlichs tribens von got da beleib, und daz meinde: wer
Seuse 152,11 sin sele, und in einer vergangenheit der sinnen do sprach neiswas in ime also: «wa nu fúrnemú riterschaft, waz sol ein
Seuse 164,14 liddi ich mich dar inne, unz es abvieli. Es ist neiswas von innen einvaltigs, und da minnet der mensch nút gegenwúrtikeit
Seuse 173,15 uf gebrochen, und můss dir aber sagen gote ze lob neiswas miner verborgen heinlichi, daz ich nie keinem menschen geseit. Lůg,
Seuse 201,2 «minneklicher zarter herre, min gem#;eute hat von minen kintlichen tagen neiswaz gesůchet mit einem ilenden turste, herr, und waz daz si,
Seuse 201,6 ich enweiz nit reht, waz es ist, und ist doch neiswaz, daz min herz und sele nah im zúhet, und ane
Seuse 217,9 alten gezimbers hoh uf gagent. Und in der stat ist neiswas grozer mengi, und under dien ist gar vil, die schinent
Seuse 276,15 herzen bewegen muge, so dunket mich doch, daz du noch neiswaz lustes fundest in den minneklichen umbevengen dines t#;voten kindes. Owe,
Seuse 304,24 mir gebristet worte und ellú wise engat mir. Es lúhtet neiswas in dem herzen, daz nieman gew#;eorten kan, so ich dich,
Seuse 323,7 mahtist!» Do vraget der jungling den brůder, ob er noch neiswaz #;eubunge heti, die er neiswe lange hatte gehabt. Do sprach
Seuse 323,13 sú s#;eoltin alle sament uf d#;eonen, und wiset in uf neiswaz tones, den der selb wol verstůnt; wan der brůder kond
Seuse 326,10 sin selbs [136#’v] nehsten gelazenheit und bevand wol, daz im neiswaz gebrast, er enwiste aber nit waz. Und do er daz
Seuse 328,15 von warheit ie gesprachen, die koment des úber ein, daz neiswaz ist, daz úberal daz erste ist und daz einveltigest und
Seuse 342,11 selb ane werk der erkantnisse. Aber es ist hie verborgen neiswaz noch inbaz. __#s+Ein frage:#s- Seit dú schrift út von dem,
Seuse 386,14 dem#;eutigen erbietene siner waren liplichen gegenwúrtikeit, und ducht in, daz neiswaz minneklichen vernúnftigen glastes von im trungi gen siner sele, daz
Seuse 496,24 waz betr#;eubestu mich?»_– reht als obe er spreche: «dir ist neiswaz, du enweist aber nút waz. Hab ein getruwen in got,
Tauler 191,17 Wes schult ist dis? Das sag ich úch. Da ist neiswas dem menschen fúr die oren gevallen, das hat im die
WhvÖst 18899 vallen an:/ ‘naina! triwe und lieber man,/ belip! mir ist naiswas vor:/ mit innr lieb ich des bekor/ betlich an din
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