Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

vermügen V. (32 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 139, 5 daz ist gar manhaft und grimmer danne sein nâtürleich kraft vermag und ist enwênig grœzer dann ain wisel. diu tierl unkäuschent
BdN 142, 1 haizen und haizt mit ainem andern namen delphîn. daz dornswein vermag sich wol auf erd und in wazzer und hât ainen
BdN 172, 21 über unser maht, noch vodert an uns, des wir niht vermügen. //VON DEM BACHAD. /Bachadis haizt ain bachad und haizt etswâ
BdN 203, 8 arbait, die si mit im heten, dô er sich niht vermoht. nu sach ich ainen priester, der genuog het und liez
BdN 205, 6 sêl umb sölich zuogâb in disem puoch, und wærleich, ich vermag sein niht wol, wan ich vil arbait hân in andern
BdN 211, 5 der augen, daz ist der übernâtürleichen werken, diu got allain vermag. als wie? treun, dâ versmâhten si in in seinen grôzen
BdN 302, 2 mag ain iegleich mensch prüefen, daz ämzichait oder stætichait vil vermag, ez sei mit guoten werken gegen got oder mit andern
Eckh 5:190, 7 wirdiger, nützer und lobelîcher und volkomener ist. Daz ledige gemüete vermac alliu dinc. Waz ist ein ledic gemüete? Daz ist ein
Eckh 5:190, 14 werk gewürken, ez enneme hier inne sîne kraft und sîn vermügen. Alsô krefticlîche sol man beten, daz man wölte, daz alliu
Eckh 5:215, 6 untugent ligent in dem willen. //Wie der wille alliu dinc vermac und wie alle tugende in dem willen ligent, ob er
Eckh 5:217, 7 vil und unglîches mêr! in der wârheit, mit dem willen vermac ich alliu dinc. Ich mac aller menschen arbeit tragen und
Eckh 5:222, 7 trôstes enpfindennes und innicheit, und tuot dar zuo, waz er vermac, und got gibet ez im niht und er getrœstet sich
Eckh 5:249, 7 strenge und arbeitsam was und der mensche des niht vil vermac noch dar ûf ist getriben. Dar umbe, swenne sich die
Eckh 5:260, 7 menschen ein grôziu vröude, daz er vil und grôziu dinc vermöhte, ez sî an wachenne, an vastenne oder an andern üebungen
Eckh 5:277, 11 werden und muoz man dar zuo tuon allez, daz man vermac, daz die vernunft her wider wene und ziehe. Wan, swie
Eckh 5:278, 1 meinunge alsô sêre verhindert, daz aller vlîz, den der mensche vermac, der ist im iemer kleine genuoc, daz er sich alsô
Eckh 5:280, 1 guoten willen, $t wan ir sprechet, daz ér alliu dinc vermüge und in dem alliu dinc und volkomenheit lige? Daz ist
Eckh 5:281, 11 mâle ûfgeben uns selber und allez, daz wir hân und vermugen, sunder wir suln uns dicke erniuwen und alsô einigen und
Eckh 5:284, 5 wille alsô stât, daz er genzlîchen wil allez, daz er vermac - niht aleine nû, sunder, sölte er leben tûsent jâr,
Eckh 5:284, 6 er leben tûsent jâr, er wölte tuon allez, daz er vermöhte - dér wille bezalt als vil, als man in tûsent
Eckh 5:298, 9 als got mîn sol sîn mit allem dem, daz er vermac $t und ist. Diz eigen suln wir dâ mite erarnen,
Eckh 5:301, 6 daz er dir sie abeneme, wan dû âne in niht envermaht. Nimet er sie abe, sô danke im; und entuot er
HvNstAp 15988 muß ich nymmer tag geleben,/ Ich will dir nach meinem vermugen geben.’/ Das volk was gegen ir nicht argk./ Ir wurden
KvMSph 5, 7 es ze täutsch messen./ Der man, dem ich gepunden pin,/ Vermöcht so vil mein müt und mein sin./ $f:(1ra)$f. Maister Johans
Lanc 318, 4 gut ritter was und milt; anders enhett er sie nit vermöget zu urlagen, sie was vil richer dann er. Alle die
Lanc 359, 5 ungemach da von.’ Also was Egrevaim, sit er sich icht vermocht, ie und ie hochvertig und unbarmherczig. //Mynem herren Gawan was
Mechth 2: 4, 5 von gůtem willen sie, nochdenne das si der werke nit vermag, das wisete únser lieber herre einer armen dirnen, do si
Mechth 5: 22, 48 in ir rehte stat, alleine der licham der werke nit vermag. XXIII. Von Sante Marien gebet, von Gabrieles lieht, von des
Mechth 6: 1, 18 ich bin din kneht mit allem dienste, da ich es vermag, und nit din herre. Mer: leider ich habe die gewalt
Mechth 7: 11, 9 sprach: Beati pauperes spiritu, das ist: swenne ein mensche nit vermag und gerne tete, das ist geistlich arm#;eute.» Der mensche: «Herre,
Mechth 7: 57, 21 mich waffenen mit siner kraft, das ich den strit wol vermag.» «Bittestu iht vúr die cristanheit?» $t «Ich bitte, das si
Tannh 13, 30 kunt./ dar an sold ich gedenken,/ die wile ich mich vermac./ in mac im niht entwenken,/ ich muoz dem wirte gelten
Seite drucken