Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

verjagen swV. (49 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

BdN 124, 1 des mistes smack berüert, den prennt er. mit dem wâpen verjagt er sein veind von im. daz tier bedäut die guoten
BdN 128, 18 nasen, der die vallenden suht hât, der vellt zehant. ez verjagt auch die natern. pokespluot alsô frischez und noch warm hât
BdN 136, 1 er auch sam ain mensch inwendig. des elephanten pain geprant verjagt die slangen und vergift. ez sprechent etleich, sô der elephant
BdN 144, 18 mensch salbet mit wein und mit des lewen vaizten, sô verjagt ez alliu tier von im und auch die slangen. sein
BdN 225, 13 adlar und hab hörner als ain wider. mit den hörnern verjagt er und vertreibt all die vogel, die im wider sint.
BdN 270, 14 sich und die pürd in daz mer. wenn man in verjagen wil oder vorhtig machen, sô nimt man ain aufgeplâsen plâtern
BdN 367, 17 der smack ist den schad, die stankes gewonet sint. er verjagt die slangen und rainigt den hauptfluz und ist pitter auf
BdN 387, 9 hât die art, sam etleich sprechent, daz ez die slangen verjagt von dem menschen, der ez pei im tregt, und spricht
BdN 387, 24 zauberei, die sprechent, daz ez den donr und daz himelplatzen verjag, und dar umb pflanzet man ez auf den häusern. daz
BdN 442, 19 durchfüllt mit eselshâr, sô schäuht er die pœsen gaist und verjagt si. man schol in tragen an der tenken seiten. der
BdN 447, 2 scheint dester paz wenn man im swarz varb underlegt. er verjagt trauren und gibt dem muot fräud. man vindet in in
BdN 470, 33 guot wider der teufel pannen und wider all veind und verjagt die teufel von den besezzenen. den stain truog Alexander, als
Herb 2008 E er diz mere hette gesaget,/ So wart er da1nnen vuriaget/ An sine alde gewer,/ Wider vf daz mer./ Er sprach:
Herb 2084 dem enpfloch ich for./ Pollux vnd castor/ Hizze1n mich da1nnen vuriagen,/ Do ich diz mere begu1nde sage1n./ In daz mer ich
Iw 719 ir mir verderbet/ und mîn wilt ersterbet/ und mîn gevügele verjaget./ iu sî von mir widersaget:/ ir sult es mir ze
KLD:BvH 3: 1, 4 ir prîs kan sô hôhe strîchen/ unde unprîs sô gar verjagen./ sost ir schœne als ûz gesundert,/ swer si siht, daz den
KLD:BvH 15: 2, 4 sagen./ al mîn trûren wær verwâzen,/ möhte ich einen man verjagen./ sich, der wil mich fröide nœten/ und doch sorge niht
KvWLd 21, 22 sunder allen haz,/ daz $s wîbes minne kumber unde leit verjage./ /Wîp sint guot für ungemach,/ wîbes trôst ie sorge brach,/
Lanc 407, 33 volck aber von yn fluchtig wart und entschumpfiert $t und verjagt. Alda viel ein des koniges nefe, und der herczog kam
Mechth 1: 38, 6 der girheit sinen grans zerrissen und kumt gel#;voffen als ein verjageter hirze nach dem brunnen, der ich bin, si kumet geswungen
MF:Reinm 29: 7, 3 s%/ô n%/âhen, daz ez waere ihtes wert./ sol mich daz verjagen, daz ich si sach/ und ich ouch ihtes dar under
Parz 586,9 ein gast./ Flôrîe in luot mit minnen last,/ daz sin verjagte für daz lant./ in ir dienste man in vant/ tôt,
Rol 5607 di haiden nemachten da nicht mere herten./ lichte waren si ueriaget:/ si waren selbe uerzaget./ diu ir ros taten sam si
RvEBarl 335 dich/ des dû hâst gevrâget mich."/ //"Nû sie beidiu sîn verjaget!"/ sprach der künic unverzaget./ "nû sage, waz riet dir den
RvEBarl 1370 von hânt sô vil gesaget,/ durch daz hât er sie verjaget,/ her umbe er sie verderben hiez,/ von disem lande er
RvEBarl 5176 burgæren gît./ von den werden wir geslagen:/ sie beginnent uns verjagen/ durch die stat hin in daz lant,/ daz der sêle
RvEBarl 5639 dâ rîcheit armuot in niht lât,/ dâ vreude trûren ûz verjaget,/ dâ leit mit liebe wirt versaget,/ dâ minne haz vertrîbet,/
RvEBarl 5803 des tür er sitzen sach,/ dar er von hitze was verjaget,/ eine schœne reine maget,/ diu des alten tohter was./ ir
RvEBarl 6559 gerant/ des herren liute sâ zehant./ diu tier begunden sie verjagen:/ der wart dâ schiere vil erslagen,/ diu andern kûme entrunnen./
RvEBarl 6986 bî./ dâ bî solt dû wizzen ouch:/ sam die bine verjaget der rouch,/ sus jagent den heiligen geist/ übel gedanke allermeist/
RvEBarl 7010 solt dû gerne bî dir tragen,/ niemer mêr von dir verjagen./ offent ez den sünden sich,/ sô viulet aber diu sünde
RvEBarl 7768 leit/ sô manigerhande arbeit./ dô sie versageten disen man,/ er verjagete sie von dan/ und tet in leides genuoc./ sîn wec
RvEBarl 10789 blint,/ dâ von sie verteilet sint,/ ûz gotes hulden gar verjaget./ von den sî nû genuoc gesaget./ //Nû rüeren ouch daz
RvEBarl 11487 hin,/ verdrucke ich in ir tumben sin./ dîn ungemüete sî verjaget./ tuo, daz ich dir hân gesaget:/ lâ vorhtlîche swære stân!/
RvEBarl 12034 meisterschaft,/ daz von dem herren unverzaget/ des herzen zwîvel wart verjaget./ sus muoste dulten Jôsaphât/ von dem tiuvel manigen rât,/ den
RvEBarl 14249 mêr./ dû solt dîn zwîvellîchez sêr/ ûz dînem herzen gar verjagen,/ an gotes gnâden niht verzagen./ //Niemen vollesagen mac/ unz an
RvEBarl 14407 swer suochet die genâde dîn,/ daz dû den von dir verjagest/ und dîne hulde im versagest/ und über in niht erbarmest
SalArz 28, 36 der muselsucht. daz ist ein bose zeichin. Wiltu di luse uorgagen. so nim kwec silber. vnde aschen di gebrant si uon uilze.
SiebenZ 22 siben iuweht gesage./ so vient ist er dirre zale:/ si verjaget in uzem gotes sale/ vor ostrin in siben scrutiniis/ mit
SM:HvS 5: 2, 1 wende mînen pîn,/ alder ich muoz verdorben sîn!/ //Frouwe guot, verjage/ mîne senelichen nôt,/ die ich in manigvalden sorgen hân/ Alle
SM:KvT 3: 4, 4 zuoversiht/ ze mîner frowen minne./ Ich dinge, daz si mir verjage/ vil senden kunber, den ich trage/ in herzen und in
SM:Ro 2: 2, 7 weiz, wanne dîniu güete/ mir mîn breitez ungemüete/ welle machen verjagt/ und verkêren sorgen pîn./ //Mir wær noch helfe guot,/ der
SM:UvB 3: 3, 3 wirt mit bokes bluote:/ also möht ouch gnâde mit liebe verjagen/ Ir ungenâde dur liebe noh baz./ wer gesaz bî gote
StrKD 32, 64 nebels ein lant vol,/ swenne sich der wint ruret,/ er veriaget und zefuret/ den nebel in vil churcer frist,/ daz nieman
StrKD 161, 106 den er da nach die mære sagt./ die hastu alle veriagt,/ daz si dich immer lazzent fri./ ditz dunchet mich, daz
StrKD 161, 190 vil rehte verstan:/ weder iwer daz ander ubersage/ und zerehte veriage,/ daz si ouch von mir veriagt./ swaz mir daz ander
StrKD 161, 191 ander ubersage/ und zerehte veriage,/ daz si ouch von mir veriagt./ swaz mir daz ander danne sagt,/ dem volge ich immer
Tr 12260 guot,/ wie tuon wir unseren tagen,/ die wir vertrîben und verjagen/ in dem namen der minne/ und vinden niht dar inne/
Wh 22,22 Orast Gentesîn/ truoc er krône: ez was sîn lant./ dar verjagt und dar gesant/ het in der wîbe minne:/ sîn herze
Seite drucken