Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

unwërt Adj. (68 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

DvAStaff 476 werden an deme libe, ob ſi ir edele niht ze vnwerde verſwechet mit den ſ%/vnden, das der lip ſol beſchowen die
Eckh 5:50, 20 wesen, daz got gibet, sô bliben sie blôz niht, ungenæme, unwert und hezzeclich. Vil anders edels sinnes hât daz wort inne,
Eckh 5:56, 7 bezzer und sprichet, daz güete dirre werlt ist unmære und unwert; got ist aleine wert, dar umbe sint sie gote wert
Eckh 5:56, 9 daz sint die liute, die dise werlt minnent, sint des unwert, daz sie leit und ungemach lîdent durch got. Dâ von
Eckh 5:57, 17 daz mich got gesunt machete âne sînen willen, mir wære unwert und unmære, daz er mich gesunt machete. Wellen kumet von
Eckh 5:58, 16 lâze mich in unsælden. Diu dritte sache, war umbe mir unwert und unmære wære, daz ich got welle biten, daz er
Iw 170 an ir êre./ wir wârens an iu ungewon:/ ir werdet unwert dervon./ ir strâfet mich als einen kneht./ gnâde ist bezzer
Iw 6411 ‘nû sî got der süeze/ der iu vrouwen büeze/ iuwer unwerdez leben,/ und ruoche iu sælde und êre geben./ mir ist
Kchr 14889 er vur wâr/ mêr denne siben jâr,/ si habeten in unwerde./ daz wazzer under der erde/ den wîn dar în truoch,/
KLD:UvL 11: 4, 1 mir füegen müeze vil frœlîche tage./ //Der werlde werde ich unwert als ein man/ der nie nâch êren noch fröiden geranc,/
KLD:UvL 18: 2, 4 vil hôhe stât./ von güetlîchem merken wirt man êren wîs./ unwerdez merken, daz in nîde ergât,/ und huote in nîde, den
Lanc 71, 30 ir mirs nicht, seent hien beyde hund, sie sint uns unwert!’ Claudas besah sie, und wundert yn fast sere was es
Lanc 119, 20 ‘so muß mir gott helffen. Er mag sich selben wol unwert han und sich sere haßen der sich des erfert das
Lanc 119, 23 sich nit beßsert von tag zu tag der wirt schier unwert, und der sich beßsert und darnach stett mit allem fliß
Lanc 137, 33 sere entseczet myner eren, und alle die welt sol mich unwert han und ich mich selben. Der ritter der die botschafft
Lanc 152, 8 uch wern, ich wolt oder enwolt.’ //Dem ritter was sere unwert das yn ein man darnyder gestochen hett des er nicht
Lanc 161, 17 ander beleib siczen, da wart im zorn und was im unwert. ‘Ay’, sprach er, ‘nu muß er ummer unselig syn der
Lanc 183, 19 und reyt alles fúrter synen weg. Das was hern Key unwert, und sprach: ‘Herre ritter, ir fúrt da des konigs fynt,
Lanc 245, 31 sie auch von kranckem geschlecht, darumb soltu sie nit deste unwerder han; ir hercz ist villicht fast edel, das hat man
Lanc 253, 10 nit! Wurd ers gewar, er hett uch licht ummer deste unwerder und alle frauwen; enlaßent uch die unzucht und die affenheit
Lanc 267, 11 darumb gedencket er licht das ir yn versmacht habent und unwert in uwerm herczen.’ ‘Entruwen’, sprach die frauw von Maloaut, ‘mich
Lanc 316, 19 ‘Pfi uch!’ sprach sie, ‘ich höre wol das ir der unwerden ritter einer sint.’ ‘Liebe jungfrau, nů sagent mirs. Ich wil
Lanc 316, 32 Gawan. ‘Sie sagt mir’, sprach das geczwergk, ‘das mich ein unwert wicht solt töten. Nu weiß ich wol furwar das mich
Lanc 353, 6 lach umb das groß unbild das ich siehe, das die unwerden ritter allsament einen ritter nicht mögent uberwinden; ach herre gott,
Lanc 363, 33 ‘Das ist werlich war’, sprach sie, ‘und han yn doch unwert in mym herczen und sehe sin laster gern und sin
Lanc 375, 22 jhem pallast.’ ‘Muß ich dann myns undanckes herbergen in jener unwerden statt?’ ‘Ja ir entruwen, ir mögent uß nit.’ ‘Ich sol,
Lanc 437, 6 pfennigs wert were zu keynerhand biederbekeit. Das was myner schwester unwert, und sprach ein wenig me darzu $t dann es gůt
Lanc 471, 32 er ußermaßen unfro und forcht das yn die konigin deste unwerder solt han in irm herczen. Er dorfft aber des forchten
Lanc 498, 1 mym herren Gawan sin wette. Er was mym @@s@herren Gawan unwert, wann er so alt und so gra was, im hing
Lanc 541, 8 solt sie uß uwerm huß thun tragen irgent an ein unwerde stat, da sie armut und unselikeit haben biß das sie
Lanc 606, 7 der jungfrauwen eyne qwam zu im, und was ir sere unwert das er sich off das schön bette geleit hett. ‘Nu
Lanc 639, 25 behut, der den besten man uneret der nu lebet, ein unwert bösewicht als er ist! Darzu uneret ir Lancelot, den besten
MarlbRh 95, 1 in dem aldem ewen gaf got,/ it enmochte dir n#;eit unwert sin,/ wand du wal wists, dat it was sin,/ des
MarlbRh 122, 35 martelern bis du,/ gekrond můder $’s gekronden Jhesu!/ //Wand n#;eit unwerder $’n is din krone,/ d#;ei diner martiljen wirt zů lone/
Mechth 3: 12, 6 wa mitte sol ich dich nu eren?» Do sprachestu dem unwerdosten zů, den du ie gesch#;euffe, alsus: «Du solt mich loben
MF:Mor 13: 2, 7 diz ist ein nôt, diu mich sanges betwinget./ sorge ist unwert, dâ die liute sint vrô./ /Diu mînes herzen ein wunne
MF:Reinm 15: 3, 1 ich sîn vil unsanfte worden inne./ /Daz sî mich als unwerden habe,/ als sî mir vor gebâret, daz geloube ich niemer./
MF:Reinm 30: 2, 1 des niht erkennen wil!/ /Hiure ist vröide manigem man harte unwert:/ daz ist iedoch entriuwen âne schulde./ wir solten hiure sîn
Mügeln 354,12 das er hett bekant,/ das icht sin her uf erde/ unwerde $s würd und ouch quem in pin./ ich klage, das/
NibB 365,2 $s heten nu gegert,/ härmîne vederen $s die dûhten si unwert./ pfellel darob lâgen $s swarz alsam ein kol,/ daz noch
Parz 688,22 verre ûz der hant er warf daz swert:/ "unsælec unde unwert/ bin ich," sprach der weinde gast./ "aller sælden mir gebrast,/
Priesterl 7 sicherlîchen zergên lât/ den himel unt die erden/ ze dingen unwerden,/ ê sîniu wort immer geswachet werden./ Owê, getorst ich des
Rol 3769 der ne gescain nie dar inne,/ die tuuele puwint dar unwerde;/ iz ist diu uerflůchet erde,/ die got selbe uirflůchet hat;/
Rol 4184 golde garwen dille/ muzen alle zu der erde./ ich gelege dich unwerde,/ ich zetrite dich unter den mist./ der din uil pose
Rol 5514 sich;/ er stach in durch di halsperge,/ er warf in unwerde/ dem rosse uber di goffen./ er sprach: ‘nu hastu gar
RvEBarl 3298 lîbes leben./ der lîp wirt ein erde/ und lît dan unwerde/ unz an die jungesten zît./ sô got der welte ein
RvEBarl 4509 hol,/ sie liten manige pîne,/ sie wurden pilgerîne/ und ofte unwerde geste/ durch got. ir muot was veste./ krût, eicheln unde
RvEBarl 5674 mîn herze dirre lêre gert:/ si ist mir süeze, niht unwert,/ wan ich der welte kurzez leben/ wil umb die langen
RvEBarl 8247 mir den vater dîn!/ lâ dir die valschen lêre sîn/ unwert unde unmære gar/ und nim mîner lêre war./ gedenke, herzeliebez
RvEBarl 9482 welt künde hât,/ geschiht ûf der erde./ si lît als unwerde,/ daz si gesmæhet dicke wirt./ swaz si guoter vruht gebirt,/

Ergebnis-Seite: 1 2 >>
Seite drucken