Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

umbewërfen stV. (24 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Herb 1559 Mit zorngem mvte./ Des ligis du in dem blute."/ Er warf daz ros vmbe;/ Durch richte vn2de durch kru1mbe/ Reit er
HvNstAp 19462 waren gar ze$~prachen/ Und auff den helmen ze$~stochen./ Appolonius umbe warff./ Er furt ain sper, das was scharff./ Do nam auch
Lanc 38, 25 das er nymands als glich were als im. Der ritter warff zuhant das pfert umb und rant was er ummer mocht
Lanc 101, 26 eren dott verliebe dann er schentlich begúnd zu leben. Er warff das roß wiedder umb und segent sich mit der rechten
Lanc 262, 36 dann bald zu im und beschuttent yn.’ Min herre Ywan warff das roß umb, und wart im so zorn das er
Lanc 294, 3 da sprichet: ich weiß wol was ir meynent. Der ritter warff das heubt umb, wann er sie dick gehort hett, und
Lanc 386, 34 und reit zu dem ende von dem steinweg, $t da warff er das roß wiedder umb und sah wo Margenor wiedder
Lanc 394, 13 beiden strit gnung ein wil. Da er begunde múden, da warff er das roß umb und floh, und jhen zwen jagten
Lanc 432, 28 Da sah Segremors den ritter der ußen beschloßen was, und warff das roß umb und kerte gegen im. Er slug im
Lanc 582, 20 Da waren sie beide in den walt komen, und Caracados warff das roß wiedder umb und hett also fliehende ein ander
Lanc 591, 4 yn anerufften das er den schilt bößlich hinweg fúrte. Galahut warff das roß umb, und der ritter einer slug das roß
Lanc 593, 3 beide, er und sin roß. Das sah der ritter und warff das roß wiedder umb und reit wol sehs mal uber
Lanc 607, 32 es uff jhen estrich in die kemenaten mit zorn. Da warff er einen mantel umb und sucht uber alles jhens huß
Lanc 622, 13 sprach Lancelot, ‘und wise uns wo sie stritten!’ Der knappe warff den hengst wiedder umb und reit bald dannen er komen
MNat 3, 8 deʒ rades lof. so gat daʒ wurmel für sich, unde wirfet daʒ rat umbe diʒ wurmelin hin wider vil menic werbe,
MNat 3, 10 gecrieche wider an daʒ zeichen da eʒ an huob. also wirfet daʒ firmamentum die planeten von oriente zuo dem occidente aller
Rol 4065 unt satelpogen,/ deiz tot ze der erde bechom./ daz swert warf er umbe in der hant./ di Franchen riefen alle samt,/
Rol 5585 in in zwai stucke./ daz swert er uf zuchte,/ er warf iz umbe in$/ der hant./ do sprach der helt :/
Rol 6429 gebrast./ R#;volant im danne half,/ den zugel er im umbe warf;/ er sprach: ‘ia du aller cristen ere,/ nune machtu leben
StrKD 103, 67 daz/ und wil im zeigen solhen haz,/ man wil in werfen umbe./ so er wol siht, der tumbe,/ wes man in
Tr 6833 genesen:/ hien mac niht anders an gewesen.’/ //Daz ors daz warf er umbe,/ er machte ûz einer crumbe/ eine rihtige slihte./
VAlex 1297 er sich sîner rede,/ er was in grôzer unhuge./ er warf sich umbe alsô ain helit:/ ’nû werth iuch, hêre chunich’,/
VAlex 1349 wirt iu ze laster gewant.’/ der grâve daz ros umbe warf./ a wie schîrer dâ restarb./ er sprach: ’gewisse fûr ich
Wh 430,28 dâ niht entran,/ des leben muoste sîn ein pfant./ er warf ez umbe in der hant,/ er lobt im valze und
Seite drucken