Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ûfganc stM. (138 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

BdN 426, 4 ain kraut daz wechst in den landen gegen der sunnen aufganch. pei des krautes wurzel wehset diu wurz, die wir zitwar
BdN 428, 25 Orient koment, daz ist von den landen gegen der sunnen aufganch, und sam die stain sint, die auz dem paradîs vliezent
BdN 432, 20 stain vint man in dem wazzer Achates gegen der sunnen aufganch und ist swarz; aber in die swerzen sint weizeu æderl
BdN 434, 26 stain, den vint man in den landen gegen der sunnen aufganch, der geleicht ainer weizen kreiden. wer ain seidein gewant dâ
BdN 444, 13 si die künig gern in den landen gegen der sunnen aufganch. //VON DEM DYONISI. /Dyonisia ist ain stain in den landen
BdN 444, 17 /Dyonisia ist ain stain in den landen gegen der sunnen aufganch. der ist tunkelvar und ist besprengt mit snêweizen tröpfleinn. wenn
BdN 458, 13 die saphir habent von Orient, daz ist von der sunnen aufganch, die wæren die pesten under in und kreftich, aber man
BdN 465, 11 TEROBOLN. /Terobolen sint stain in den landen gegen der sunnen aufganch, und der ainer hât von nâtûr ains mannes pild und
BdN 467, 7 sunnenkünftich, alsô daz er sein kraft hât nâch der sunnen aufganch, und der stain ist kreftig und macht den menschen minnenzæm
BdN 479, 32 auch ainer lai eisen in den landen gegen der sunnen aufganch, daz haizt andena. daz ist guot ze sneidenden wâfen und
BdN 483, 30 gern si daz macht. Âin prunn ist gegen der sunnen aufganch, sam Jacobus spricht, von des wazzer wirt kriechisch feur, wenn
BdN 485, 11 /Ez sint fliezendeu wazzer in den landen gegen der sunnen aufganch, sam Jacobus spricht, diu ziehent guldeinen griez und etleiche edel
BdN 492, 30 spricht, daz frawen sein in den landen gegen der sunnen aufganch pei den pergen, die Caspii haizent, die frawen haizent amazones
BdN 493, 21 sint auch gar schœn frawen, die wonent gegen der sunnen aufganch pei dem mer und ezzent rôhz flaisch und gar guot
BdN 493, 23 guot hönich. /Ez sint auch etleich läut gegen der sunnen aufganch, die sint ebenmæzig an dem leib, niht ze grôz noch
KvMSph 6, 15 rundengr#;eozzen. In dem dritten haubtst#;eukke w#;eolle wir sagen von dem aufgang und von dem undervalle der zwelf himelzaichen, und von der
KvMSph 10, 23 der widerberinne himelspitz, und der lauf ist von der sunnen aufgank an der sunnen nidergank. Auch den selben lauf tailt der
KvMSph 10, 27 er ist von der sunnen undergank $t an der sunnen aufgank. Und der lauf ist auf der ahsen end, die drei
KvMSph 11, 21 DES HIMMELS.@n. Daz aber der himl waltze von der sunnen aufgank zu der sunnen undergank, dez zaichen $[*8*vnderlauf$] nem wir also:
KvMSph 12, 3 himel ist offenbar, daz der sternhimel weltzt von der sunnen aufgank zu der sunnen nidervalle [Figur 4]. @n:BEGRÜNDUNG DER KUGELFORM DES
KvMSph 13, 13 uns scheint ain stern als groz, so er in seinem aufgange des himels ist, als so er in der mittel dez
KvMSph 13, 15 dez himels stet; oder scheint uns vil grozzer in seinem aufgang, wan so er stet in der mittel des himels. Daz
KvMSph 14, 15 der naht, der $f:(6ra)$f. scheint den leuten gegen der sunnen aufgank #;eumb die dritten stund dez nahtes. Und daz ist davon,
KvMSph 14, 19 wann daz daz ertreich kuglot und haubot ist von dem aufgang der stern piz zu irm undervalle [Figur 8]. Daz auch
KvMSph 15, 5 erden. Wer auch daz ertreich eben sleht von der sunnen aufganch piz zu irem nidervalle, so wer ez den leuten gegen
KvMSph 15, 7 der sunnen undergank als schir tak als den gegen irem aufgang, und geng ain iegleich stern allen leuten geleich auf. Aber
KvMSph 16, 12 si sein ze mittelst an dem himel oder in irem aufgange oder in irem undergange. Und daz ist davon, daz daz
KvMSph 20, 30 Also tut der erst himellauf. Der get von der sunnen aufgank an der sunnen undergank und kert wider an der sunnen
KvMSph 21, 1 an der sunnen undergank und kert wider an der sunnen aufgank. Dar#;eumb haizt er der vernunftig $t lauf. Ez ist auch
KvMSph 21, 8 der ist von $f:(9vb)$f. der sunnen undergank zu der sunnen aufgank und keret aber zu der sunnen undergang. @n:NORD- UND SÜDPOL.@n.
KvMSph 28, 18 scholt br#;eufen, daz deu stat, deu mer nahend der sunnen aufgank, hat ainen andern mittentager, wann deu mer abstet von der
KvMSph 28, 20 ainen andern mittentager, wann deu mer abstet von der sunnen aufgank. Und der pog dez ebennehters, der beslozzen wirt zwischen den
KvMSph 28, 24 so sint si geleich abstend mit ainander von der sunnen aufgang und von der sunnen undergang. @n:DER HORIZONT.@n. Aber der augenender
KvMSph 33, 20 UNTERGANG DER GESTIRNE NACH DEN POETEN.@n. Wir nemen der himelzaichen aufgank und iren underval in zwaier hand weiz: wann nach der
KvMSph 33, 23 nach der sitenstraffer weiz, und nach der sternseher weis. Der aufgank und der underval der himelzaichen nach der sitenstraffer weis ist
KvMSph 33, 26 der werltleich, der zeitleich, der s#;eunnenleich. @n:KOSMISCHER AUFGANG.@n. Der werltleich aufgank der himelzaichen $t ist, so ain himelzaichen oder ain stern
KvMSph 33, 28 stern des tages aufget uber den augendender von der sunnen aufgank. Und wie daz sei, daz alle tag sehs himelzaichen aufgen,
KvMSph 34, 2 und mit dem deu sunne dez morgens aufget. Und der aufgank haizzet der aigen und der vorderst und der tegleich aufgank.
KvMSph 34, 3 aufgank haizzet der aigen und der vorderst und der tegleich aufgank. Von dem aufgang hab wir ain ebenpild $t in dem
KvMSph 34, 3 aigen und der vorderst und der tegleich aufgank. Von dem aufgang hab wir ain ebenpild $t in dem puch $f:(17ra)$f. Virgily,
KvMSph 34, 12 @n:KOSMISCHER UNTERGANG.@n. Aber der werltleich untergank ist widerkrigend dem werltlichem aufgang. Wanne so die sunne werltleich aufget mit ainem zaichen, so
KvMSph 34, 24 f#;eurhen bevelhest’. $[*5-6*zimleich somen$] @n:AKRONYCHISCHER AUF- UND UNTERGANG.@n. Der zeitleich aufgank der himlzaichen ist, so ain zaichen oder ain stern aufswimt
KvMSph 34, 26 aufswimt $[*10*sich auf swingett$] #;euber den augenender von der sunnen aufgank nach der sunnen undervalle, daz ist gegen der naht und
KvMSph 34, 28 naht und in der naht. Und haizzet dar#;eumb der zeitleich aufgank, wanne deu selb zeit ist der sternpr#;eufer, die des tages
KvMSph 34, 30 die des tages der stern niht gepr#;eufen m#;eugen. Von dem aufgang schreibt Ovidius in dem puch, daz haizzet de Ponto, da
KvMSph 35, 3 er also, daz die $[*5-6*ein heten gesant$] pleyaden in irem aufgang machent vier herbst und maint mit den vier herbsten, daz
KvMSph 35, 13 gegen dem morgen, so deu sunne aufget; aber der zeitleich aufgank ist nach vesperzeit, so deu sunne ist undergangen. Der zeitleich
KvMSph 35, 15 sunne ist undergangen. Der zeitleich underval ist widerkrigend dem zeitleichen aufgang, reht als von den vordern gesagt ist. Und davon sprach
KvMSph 35, 19 den himelsch#;eutzzen, der im zeitleichen underginge. @n:HELIAKISCHER AUFGANG.@n. Der s#;eunnenleich aufgank ist, so ain himelzaichen oder ain stern mag gesehen werden,
KvMSph 35, 22 vor niht moht gesehen werden von der sunnen peiwesen. Dez aufganges ebenpild $t setzt Ovidius in Fastis, so er sprichet: ’der

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 >>
Seite drucken