Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

übersëhen stV. (45 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Athis B 156 noch athísis/ Minís liebín amísís/ Jergín werdít geware.’/ Do ubir sahn sie die scare/ Durch eín wetír dunníz loub/ Vn̄ irsahín grozín
Eracl 452 niht mê,/ daz insigel er zerbrach./ als er den brief übersach,/ dô wart er frô und gesweic./ gên dem brieve er
Gen 836 er daz er ime gâbe $s swaz er des lantes ubersâhe./ Abram wunder genam $s wie daz mohte werden./ /Alsô er
HvNstAp 2110 Wer der scheffpruche muge sein.’/ Do er das tevel uber sach,/ Zehant der kunig zu im sprach:/ ’Erkennest du wol den
HvNstAp 3364 aidt./ Was uns schaden ist geschehen,/ Den muß wir paid uber sehen./ Ich wand du werst das selb volck,/ Gock, Magock und
HvNstAp 10154 trincken dar./ Si lieffen durstig in wendig./ Appolonius warnete sich./ ’Si ubersehent leichte mich’/ Gedachte der vil gute./ Er stund in vestem
HvNstAp 14404 man/ Der ye ritters namen gewan./ Der hatt mich laider uber sehen:/ Er muß mir der worhait jehen./ War si doch ain
Iw 3093 sîn selbes vergaz/ und allez swîgende saz./ er überhôrte und übersach/ swaz man dâ tete unde sprach,/ als er ein tôre
Iw 4117 gunden,/ und hânt si des überwunden/ daz sî nû wol übersiht/ swaz mir leides geschiht./ dô mîn vrouwe ir man nam,/
KLD:UvL 18: 1, 4 daz trœstet noch baz/ danne an den tumben daz toube übersehen./ swer guoten wîben ir güetlîchen muot/ wol kan gemerken, des
Lanc 236, 15 reyt des konig Artus here so nahe das ers alles ubersahe uff eim berg da er hielt, und ducht yn das
Lanc 264, 36 geseß fur ein fenster, und saczten yn daroff, und er ubersah jhen wiesen alle da der strit off solt syn und
Lanc 518, 18 konig ist zu eim tag geritten, das er nit uber sin mocht, und bevalh mir das ich uch riecht an sin
Mechth 5: 32, 20 das mir das nit mohte geschehen, das ich si m#;eohte úbersehen; iedoch so v#;eorchte ich keinen. Si undersclůgen sich mit grossem
Mügeln 5,13 in,/ recht sam die sunne küst der ülen ouge./ das übersach der slangen sin,/ wie gotes wort wart fleisch in solcher
Mügeln 70,13 das leit din meisterschaft gewenden?’/ der han sprach: ‘ich han übersen/ ein punt, davon sich muß min leben enden.’/ nicht rumes
Parz 295,3 unt drang imz ors alumbe hin,/ unz daz der Wâleis übersach/ sîn süeze sûrez ungemach,/ sînes wîbes glîchen schîn,/ von Pelrapeir
RvEBarl 4267 in des biten,/ daz er mit väterlîchen siten/ mîne schulde übersehe,/ daz ez mir niemer mê geschehe./ //Ich wil sprechen: vater
RvEBarl 8226 sol:/ sun, als ist ouch dir geschehen,/ dô dû begundest übersehen/ mînen väterlîchen rât/ und dich durch valsche missetât/ vür mich,
SM:UvS 1: 3, 2 zürnet sô, daz ez gât vür die êre sîn,/ der ubersiht den wîsen rât./ Solde iuwer dienest verlorn an mir einer
SM:UvS 16: 3, 5 der in dur vriunt, dur guot, durch haz getriuwes râtes ubersiht/ $p/ $p/ $p/ $p/ $p/ //Nu gert ich niht der
SM:UvS 35: 6, 3 als uns der herre hât gegeben,/ Den unser brœde als ubersiht,/ daz wir im niht ze willen leben./ Er gît uns
StatDtOrd 88,36 entphâhen mûz unde mûz ouch an knehtlichen werken dienen, sô ubersiet man alsô pheffenlicheme ordene daran, daz die pfaffen drîstunt in
StrKD 4, 421 sinne icht,/ wirdestu denne ritter niht,/ daz sol dir got uber sehen;/ desn mack sust niht geschen./ dir hat got daz wol
StrKD 36, 161 den er daz laster hat getan./ noch sint die arm uber sehen,/ den der schade ist geschehen./ ê^. er den und got
StrKD 58,II 35 herre uwern mut,/ iz deuchte in vil lutzel gut,/ er uber sehe uch niht so vil./ vurwar, ich uch daz sagen wil:/
Tr 279 weiz got, der man muoz harte vil/ an disem borge übersehen/ oder ime muoz dicke schade geschehen./ swer keinen schaden vertragen
Tr 5228 dô? wie ist mir sus geschehen?/ ich hân mich selben übersehen:/ wâ sint nu mîne sinne?/ die guoten marschalkinne,/ die reinen,
Tr 11997 meir mer:/ der meine der dûht in ein her./ er übersach der drîer ein/ unde vrâgete von den zwein:/ er versweic
Tr 14871 âne schulde sus beswæret sît./ durch daz wil ich ez übersehen,/ und swenne der tac sol geschehen,/ daz ir von hinnen
Tr 17815 er was ir alse gerne bî,/ daz er ez allez übersach,/ swaz leides ime von ir geschach./ //Swaz in dem herzen
UvZLanz 1093 hinnen lieʒe./ swie ich es missenieʒe,/ daʒ wil ich alleʒ übersehen./ mir enmohte lieber niht geschehen;/ daʒ muoʒ an dir werden
UvZLanz 7764 hæte./ Artûs der êren stæte/ begunde manegen fürsten laden./ er übersach wol allen schaden,/ den ein bœse herre entsitzet,/ der von
Volmar 687 dar/ der tiufel ein michel schar,/ daz er si kûme übersiht,/ und mügen im doch geschaden niht./ und swelhen er iht
Wernh 5416 heiliger munt/ ein einigez wort sprach./ sô er die siechen uber sach,/ dâ was trôst unde heil/ unt aller mandunge teil./ er
Wh 1,13 swâ ich, hêrre, an dir missetuo./ lâz, hêrre, mich niht übersehen/ swaz mir sælden ist geschehen/ und endelôser wünne./ dîn kint
Wig 73 / wand ich durch [minen] bœsen gemach / mînen schaden übersach, / des ist mîn leben immer swach. / Si wellent
Wig 2092 ezn sol ouch noch dhein biderb%..e man / nimmer gerne übersehen, / swâ dehein schade mac geschehen / deheinem reinen wîbe,
Wig 2427 daz klage ich immer mê.’ / Vor jâmer si daz übersach / daz si wider si niht sprach, / dô si
Wig 6255 sîn manic [g%..e]müete vuocte im daz / er die strâze übersach. / einem stîge volg%..et er nâch / ûz gegen der
Wig 7426 gie, / der d%..eheiner dem andern nie / einen grif übersach. / zaller jungest gie dar nâch / diu schœne vrouw%..e
Wig 10136 nu wizze et sicherlîche / daz got den mort niht übersiht. / swaz leides dir dâ von geschiht, / dazn sol
Wig 10293 tuot er alle tage schîn. / sîn gebot habt ir übersehen; / des muoz iu leide geschehen. / von im sît
Wig 10460 tôt. / man sol reiner wîbe nôt / dankes nimmer übersehen. / swâ in schade mac geschehen / daz sol wend%..en
WüP 87, 5 dicke 1 ß #(PFENNIG) geben. Des wil man ir keinem ubersehen noch vertragen und darf auch niht f#;eurziehen, daz er umb
Seite drucken