Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

troumen swV. (71 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

BdN 9, 3 slâf auf stênt und klimment auf die dächer. den kinden treumet nicht vor dem dritten jâr oder vor dem vierden. ez
BdN 9, 5 spricht auch Aristotiles, daz man leut funden hab, den nie getraumt hab, und etleich, den neur getraumt hab in dem alter,
BdN 9, 6 funden hab, den nie getraumt hab, und etleich, den neur getraumt hab in dem alter, und dar nâch sturben si oder
BdN 53, 7 clain, waz etleich träum bedäutent an dem menschen. wem vil träumt von regen und daz er daz mer sehe und fliezendeu
BdN 53, 10 sint im diu pat guot und sämleicheu fürbung. aber wem träumt von fewer und von plitzen und von kriegen, der hât
BdN 53, 12 materi in im, diu dâ haizt diu rôt colera. wem träumt vil von rôter varb und von hôhzeiten und süezem ezzen
BdN 53, 13 von hôhzeiten und süezem ezzen und von lustigem oder dem träumt von des pluots flüzzen, der hât übrigez pluot in seinem
BdN 53, 15 flüzzen, der hât übrigez pluot in seinem leib. und wem träumt, daz er vil swarzer ding sehe oder prauner ding oder
BdN 53, 18 diu dâ haizt diu swarz colera oder melancolia. wem aber träumt, daz er stê auf ainer snêstat oder an ainer kelten,
BdN 53, 20 ainer kelten, der hât übrig kelten in im. und wem träumt, daz er in ainem haizen pat sei oder an der
BdN 53, 22 ainem haizen feur, der hât übrig hitz in im. wem träumt, daz er flieg, daz bedäut überig trücken an im und
BdN 53, 25 behendikait und leihtikait seins pluots und anderr seinr fäuhten. wem träumt, daz er swær trag oder beswært sei, der ist ze
BdN 53, 26 trag oder beswært sei, der ist ze vol. wem aber träumt, daz er durch unsauber stinkende stet gê, der hât vil
BdN 53, 28 der hât vil fauler stinkender fäuhten in seinem leib. wem träumt, daz er gê in gärten oder durch stet, die wol
BdN 53, 31 und daz si niht faulkait pei ir hât. wem aber träumt, daz er sich wind durch eng stet und fenster, daz
BdN 472, 9 weg; wenn man daz legt under ains slâfenden haupt, dem traumt von dem, des er wachent begert. – Wenn aim jâchant
Eracl 3944 geschæhe schier vil leide./ ich lac in grôzer unmaht,/ mir troumte hînt nâch mitter naht/ daz mir mîn dûme swære/ und
Gen 1757 er ingalt, $s der nît wart uber in manichvalt./ /Ime troumte mêre $s vone grôzzerer êre./ /Den troum newolte er verswîgen,
Gen 1943 biderbi.’/ si sprâchen dô $s etwaz trûrichlîcho:/ //‘Swâre ist uns getroumet, $s leider niemen uns iz skeidet.’/ Joseph antwurt in: $s
Gen 2003 guot $s daz ime got gebôt./ /Dô zeinem mâle $s troumte uns beiden swâre./ des begunden wir trûren, $s er begunde
GvJudenb 1580 schalle:/ ‘daz hat er aber mit zauber getan/ daz ir getromet ist da von,/ ez ist von zauber chomen.’/ Pilatus sprach:
Herb 15454 min got vergezze1n sus,/ Daz mir wache1nde geschit,/ Were mir=z getroumet, ich en=wande es niht/ Vor eime halbe1n iare."/ Er zohte
Iw 829 ist mit der rede ze gâch:/ slâfet ein lützel darnâch./ troume iu danne iht swâre,/ sô sult irs iu zewâre/ nemen
Iw 3517 ich êren pflac/ die wîl ich slâfende lac!/ mir hât getroumet michel tugent:/ ich hete geburt unde jugent,/ ich was schœne
Iw 3530 lant;/ wan daz ich ir doch pflac,/ sô mir nû troumte, unmanegen tac,/ unz mich der künec Artûs/ von ir vuorte
Iw 3568 sîn umbevart/ die heter in dem mære/ als ez im getroumet wære./ er sprach ‘mich hât gelêret/ mîn troum: des bin
Iw 3577 unglîch:/ mîn lîp ist arm, daz herze rîch./ ist mir getroumet mîn leben?/ ode wer hât mich her gegeben/ sô rehte
Lanc 113, 14 Ir was recht als sie geschlaffen hett und ir alsus getreumet hett. Sie kam zu irselber und wond geschlaffen han. Ir
Lanc 113, 20 liebe schwester,’ sprach sie, ‘mich ducht, ich weiß wedder mirs treumet oder ich es sah, wie din kint das allerschönst kint
Lanc 222, 14 farn, und des nachtes geschach im ein groß wunder. Im draumte wie im alle syne hare uß sym heubt vielen und
Lanc 222, 16 Da er da was bliben an der dritten nacht, da traum im wie im alle syn finger von syner hant vielen,
Lanc 222, 20 konig ging zu der koniginne und sagt ir wie im getreumet was. Sie saget im als der capellan gethan het. ‘Alsus
Lanc 222, 22 es nit’, sprach er. Aber darnach an der dritten nacht traumet im wie im alle syn zehen von den fußen vielen,
Lanc 223, 10 baten aber dry tag frist zu yglicher wise. Als im getreumet was dristunt ye von der dritten nacht zu der dritten,
Lanc 240, 27 helm und rieff wes er armer schnúdel da hielt zu traumene. Der scholl was naß und spriczet im in die augen,
Lanc 319, 26 muß weynen. Hestor lag eins nachtes off sim bette, und traumet im wie er off dem brunnen were da ich yn
Lanc 320, 14 gefarn hett; das was das schwarcz wolcken da von im getraumet hett, wann im sin hercz unfro wart zuhant da er
Lanc 472, 1 ich sie sehe’, sprach er, ‘ich @@s@wonde aber das mirs getreumet were.’ Da begunde sie ußermaßen sere lachen; und er schampt
Lanc 483, 2 Desselben nachtes das Galahot und Lancelot von dem konig schieden traumpt Galahot ein eistlich traum und ein angstlicher, und der yn
Lanc 483, 3 und ein angstlicher, und der yn fast sere erschrackt. Im traumpt das er mit großer geselschafft von rittern und von knappen
Lanc 483, 8 wonde. Den traum forcht Galahot ußermaßen sere. Des andern nachtes traumpt im das sin buch offgerißsen were und das er all
Lanc 483, 14 Diß waren zwen freischlich treum und zwen eistlich die Galahot getreumet waren. Herumb reit er und gedacht sere unfro in sim
Lanc 487, 33 sere und gedacht das das sin traum weren die im getreumet hetten. Alles das in der burg was erschrack und wond
Lanc 488, 33 ich nach gedacht, das was umb einen traum, der mir traumde in der ersten nacht das wir beide von des konig
Lanc 488, 35 konig Artus hoff gescheiden warn. Uff die ander nacht darnach traumt mir aber ein noch freischlicher traum’, und sagt ims @@s@beide.
Lanc 500, 5 thun’, sprach Galahut und sagte sin treum beide als im getreumet waren. ‘Herre’, sprach meister Helies, ‘diß sint zwen treum die
Lanc 501, 14 meister dann ich si. Das uch von den zweyn trachen traumt das ist alles liden. Ir wart der ein trache und
Lanc 503, 33 bocken, das es myns herren willen dethe des konigs. Uch traumpt, saget ir uns, das ir zwey hercz in uwerm buch
Lanc 593, 27 er uff das bette kam, da begunde er slaffen, und traumt im das er die konigin in einem pavilun schlaffend fúnd
Lanc 594, 9 des morgens frö zu im da im der schalckhafft traum getreumet was – das schwert hielt er nochda $t in der

Ergebnis-Seite: 1 2 >>
Seite drucken