Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

tœten swV. (275 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Lanc 190, 35 der wiß ritter, ‘es ist nit ersam das irn alsus tötent, wann zyhent ir yn verretniß, so ist wol billich das
Lanc 191, 6 so sere leucket, so sint ir yn nit schuldig zu töten. Ich rat uch umb uwerselbs ere das ir yn nicht
Lanc 191, 7 Ich rat uch umb uwerselbs ere das ir yn nicht endötent, wann thund so wol und laßent yn farn durch mynen
Lanc 191, 14 der konigin ritter.’ ‘Umb die konigin enlaß ich nymer, ich töte yn.’ ‘Neyn’, sprach der wiß ritter, ‘wißent furwar das ich
Lanc 191, 15 ritter, ‘wißent furwar das ich nymer da gebin da irn döten wöllent, ich wöl yn befriedden fur uch und fur uwer
Lanc 191, 19 bogen und ir geschucz und gebarten als sie yn wolten döten. Er sprach zu dem großen ritter das er syn lut
Lanc 191, 24 das daten sie nit umb das das sie yn wolten döten, wann yn ir herre enbott das sie schußen. Sie schůßen
Lanc 191, 26 schußen. Sie schůßen by im hien und wolten sin nit döten, wann yn leit was des ritters ungemach der da gefangen
Lanc 191, 27 auch wol geware das sie den wißen ritter nit wolten döten, und der wiß ritter verstund es auch wol und dete
Lanc 223, 20 der konig synen riechtern das man sie erferte und nit entöte. //Die funff wurden zu dem galgen gefurt, und wurden in
Lanc 283, 10 ‘Lieber geselle’, sprach er, ‘warumb wollent ir uch selber alsus döten? Von wannen kómet uch diße große unfreude die ir alle
Lanc 283, 26 gewann, und forcht ich sere das mich uwer gut soll döten.’ Galahot was sere zu ungemach umb synen gesellen und trost
Lanc 309, 20 darwert gein der capellen – ‘thút ir mich bliben, ich döt mich selber, wann ich sin statt gewinne; und laßent ir
Lanc 316, 32 mir’, sprach das geczwergk, ‘das mich ein unwert wicht solt töten. Nu weiß ich wol furwar das mich das argest mensch
Lanc 340, 14 urlob úmmer da hien kome! Ich ließ mich auch ee döten ee ichs yn ummer gebet.’ ‘Ich glaub es werlich wol’,
Lanc 384, 31 slagen wolt. Und Margenor sprach, er solt des ritters nit döten. ‘Ich enthun, herre’, sprach er, ‘git er sich uberwunden.’ ‘Er
Lanc 412, 12 sele durch got gedenckent, wann yn der herczog wil thůn döten.’ Da sprang die frau off und macht den grösten jamer
Lanc 412, 24 entschuldig sichs als er zu recht sol, er heiß yn döten.’ ‘Und wil er sichs nit enschuldigen’, sprach myn herre Gawan,
Lanc 412, 28 hort ir wol das der herczog mynen herren wil thun töten, wann er des truchseßen nit getar bestan noch keyn sin
Lanc 413, 5 darumb ist im als wehe das er sich zuhant laß döten, als er verquele und er sinen můt an im erkúle.’
Lanc 419, 6 die Lionel und synen bruder beschut hett da sie Claudas döten wolt, sie was genant Syraide, und ir frauw was geheißen
Lanc 430, 5 ‘Nů han ich gedacht’, sprach er, ‘das wir den ritter döten, das es nymer man befreische dann ir zwen. Der ein
Lanc 430, 13 sie beide, und erbarmet sie gar sere das sie yn döten solten, wann sie beide sere schön warn. Der ein saczt
Lanc 444, 24 argen mörder thun’, sprach er, ‘wolt ir den besten ritter döten der lebet? Es ist myn herre Gawan des konig Artus
Lanc 468, 18 da wiedder beqwam, ‘ay frau’, sprach sie, ‘durch got, warumb dödet ir uchselber?’ ‘Ich han werlich recht’, sprach sie, ‘ich sieh
Lanc 469, 5 Sahsen gefangen hetten in der Vels?’ ‘Das gefengniß hat mich gedötet, frau’, sprach er, ‘ich enbeiß nie eßens noch trinckens dort
Lanc 469, 11 schilt umb den hals? Thút mirn von dem hals, er dötet mich!’ Man det yn im von dem hals, und er
Lanc 470, 4 sprach er, ‘thúnt mir den schilt von dem hals, er dödet mich!’ ‘Des enwil ich nit thun’, sprach sie, ‘ich gethun
Lanc 478, 12 ritter, das thůnt nit! Ir hant mir den liebsten man getödet den ie frau gewan.’ ‘Nu heiß mir bald den meisten
Lanc 496, 12 han abgeslagen. $t Da erbarmet sie jhenen, und wolt sie döten nit; sie furten sie aber in Hengistis thorn des Sahsen
Lanc 515, 21 das myn herre der konig geschwurn hat das er sie döten sol, ob sie mit dißem laster ervolget wirt.’ ‘Des sint
Lanc 515, 26 ee den lip mit ir verliesen ee dann wir sie döten ließen.’ ‘Das vergelt uch got, herre!’ sprach Lancelot und was
Lanc 524, 12 bereiten sich und qwamen des uber ein das man sie döten solt. ‘Ir herren’, sprach Bertelac, ‘ich sag uch was diß
Lanc 524, 15 were uns arger dann beßer. Sprechen wir das man sie töde, da sint ettlich under yn die es ungern sehent und
Lanc 524, 25 zwivel ane, ich muß mit ir sterben, wirt myn frau getödet; darumb radet selber darzu, ich mag sie allein beschúten nit,
Lanc 524, 29 wiedder komen und sollen die konigin verurteiln das man sie töden soll oder uneren, so wil ich erfúr stan und wieddersprechen
Lanc 530, 30 Lancelot zum ersten darnyder. Da erbarmet Galahut das er yn döten solte, wann er so wol gefochten hett, und sprach zum
Lanc 531, 5 sprach sie, ‘der mich erlöst hat! Ir hettet mich gern gedötet $t ob ir mochtet, ich wils yn aber durch got
Lanc 546, 14 saget ir, unselig man’, sprach er, ‘wolt ir uch selb döten? Ir sehent doch wol das sie alle gewapent sint!’ und
Lanc 553, 26 gesind erslagen; nu han ich angst das sie myn muter gedödet haben und myn schwester geuneret haben, die schonsten jungfrau die
Lanc 565, 8 er hett, und ducht yn wie das mónster so vol doter lút lege. Da er zur thúr qwam, Lancelot sprang zu
Lanc 584, 9 und bekante es. ‘Owe’, sprach er, ‘nu hat mich das getöt das mir ein ander lieber was dan ich selber!’ Das
Lanc 584, 17 Lancelots schwert worden, da mit wolt er myn herren Gawan döten. Er entsloß die túre, und Lancelot gedacht das er den
Lanc 591, 1 uch wol @@s@beschehen’, sprach der ritter, ‘mögen uch vierczig ritter döten!’ Die trauwung vorcht Galahot nit, er furte vast den schilt
Lanc 592, 3 mir gewissen’, sprach er, ‘das myn volck den edelsten ritter gedöt hat der ie geborn wart!’ Da bat er yn das
Lanc 593, 10 sere vor sinem neven und sprach das yn der verreter gedötet het, ob er im nit geholffen het. Da sie uber
Lanc 596, 36 was das groß wunder das er sichselb da mit nit dödet da er zum @@s@fenster uß viel. – Alsus ist Lancelot
Lanc 608, 15 yn zuhant und sprach das er durch got sichselben nit endotet. Da sprach die ein jungfrawe, das er im als mere
Lanc 614, 25 das er die jungfrauwen haben must, oder er wolt sichselben döten, wann er die stat gewúnne. ‘So laß den ritter riten
Lanc 636, 28 yn nit sprechen wolt. Hett sie einen also guten ritter gedöt, so wer es wol recht das sie mit im sturbe.

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 >>
Seite drucken