Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

tœten swV. (275 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Lanc 22, 13 ich eynen by mym wib also ligende, möcht ich, ich döte yn.’ ‘Werlich herr, ir hant wol gesprochen und recht.’ Phariens
Lanc 23, 6 nit wust wers were, er forcht das ir yn möchtent doten. Ich wil uch noch beßer ursach sagen im zu thúne:
Lanc 23, 9 sie noch so groß werden das sie uch erschlagen und döten; wann er diß hat gethan, so hatt er wol sich
Lanc 23, 11 anders nit gethan, es wer wol recht das ir yn dötent oder vertribet ußer uwerm lande.’ ‘Nu schwigent!’ sprach Claudas, ‘ich
Lanc 33, 25 hett gethan in dem lande: dorff gebrochen, raub genommen, lút getötet und mangen man dotgewundet. ‘Uff alle die clag acht ich
Lanc 52, 16 hant, da weiß man wol das ir sie zu jungest doten wolt und verderben. Darumb sol uch zu recht alle die
Lanc 52, 18 uch nit, diewil sie in gefengkniß sint, ir woltet sie döten und verderben. So enweiß ich nicht wie ein man mere
Lanc 54, 31 an im rechen. Ich getar yn werlich wol bestan und töten, und wer er vil mechtiger und stercker dann er ist.’
Lanc 59, 6 wollent mir darzu zwen die besten winde und die schönsten döten die ye keyn man gewan.’ Da sah der konig off
Lanc 59, 23 als unfro, wann sie wonden das sie der konig zuhant getötet solt han und ir herren beyde. – Nu mußen wir
Lanc 61, 8 Da der konig det gebieten das man die kint solt döten, da ging Phariens wiedder in den thurn da sie inn
Lanc 61, 12 wurden des zu rate, ee sie ir rechten herren ließen döten, ee wolten sie wagen lip und gut, sie beschuttens von
Lanc 65, 3 $t dann wir unser rechten herren vor unsern augen laßen döten.’ ‘Nu thunt allesampt darumb was ir gethun mögent, die kint
Lanc 67, 18 sprach Phariens zu sym neven ob er den besten ritter döten wolt der in der welt lebte, ‘al het er mir
Lanc 67, 25 hatt, und wolt vor unsern augen unser gerecht herren beyd döten? Ir hant ein unreyn hercz in uwerm libe, das uch
Lanc 67, 29 sprach Phariens, ‘der man ist nit schuldig synen herren zu töten durch keynerhande missetat die er úmmer gethun mag. Sieht er
Lanc 68, 2 angst hett: ‘Ay Phariens, durch got gnad, laßet mich nicht döten! Zu uwer selikeyt hant ir hůt gesprochen etschlich rede, die
Lanc 68, 28 er die kint nie behielt off das das er sie döten wolt.’ Sim nefen wart me zorn dann den andern allen
Lanc 69, 18 rieffen alle mit eyner stym das sie Claudas allererst wolten döten. Phariens wart ser unfro umb syne herren, die wonde er
Lanc 69, 21 lang gezogen het und gehalten. Er wond das sie Claudas getötet hett und das er yn die wind fur die kint
Lanc 70, 6 sie off mich mit yren wapen und wolten mich han getötet; ee dann ich icht wiedder sie spreche, da hetten sie
Lanc 73, 7 unser herren tode; und nochdann möchtet irn mit rechtem urteil töten. Darumb wil ich das er in nymands gefengniß sy dann
Lanc 74, 8 kein größer untruw dann das ein man synen herren ungetruwlich dötet. Wann ist das gethan das der herre wiedder synen man
Lanc 74, 16 er baß mag dann sin herre, on synen herren zu töten und syns herren verretniß. Herumb han ich uch herren das
Lanc 74, 22 umb eins mannes dot, den ich mit verretery und schentlich töte, und mynselbes sele ummer darumb in der helle múst wesen.’
Lanc 77, 26 er die macht gewinnet, das er uch allesampt uneret und dötet. Darumb riet ich uch wol das ir gutes rates volgetet
Lanc 78, 18 solt ir alle nach uns jagen als ir uns gern tötent!’ Sie trugen das allesampt uber ein das sie diß gern
Lanc 79, 9 ir rechten herren, das sie nicht wißen wedder ir sie getötet habent oder nicht; es ist auch ein groß wunder $t
Lanc 79, 31 neme er yn zuhant mit im, das sie yn zuhant döten under synen henden. So wer er ummer mer geuneret gewesen.
Lanc 81, 18 yn ane und sprach: ‘Eya ungetruwer verreter, wolt ir mich döten darumb das ich ein diep, ein verreter ein wenig gewunt
Lanc 81, 20 wenig gewunt han? Laßent mich yn zu tode schlagen und dötent mich auch danne ob ir wolt! Ich han synen dot
Lanc 82, 1 der Lambago hett gelobet das er im helffen solt Claudas döten. Er ergreiff ein axt mit beyden henden und lieff gegen
Lanc 82, 16 allerbaldest mochten und baten yn durch gott das ern nit endötet, und huben yn uff mit gewalt von im. Underdes was
Lanc 82, 26 das es uch sere rúwe. Ob ir yne uber ein döten wollent, so schlagent mich fur yn, das ist mir vil
Lanc 82, 28 trúw sach von synem wibe, das sie sich wolt laßen döten fur den der ir so manig leyt gemacht hett, da
Lanc 82, 33 sere und wolten im nit gestatten das er yren gesellen döte vor yrn augen. Sie kerten im alle zu mit schwerten
Lanc 86, 6 meister gemacht hetten: das der ein sprach, er wolt Claudasen döten, und der ander, er wolt yn befrieden, und das der
Lanc 96, 25 syn gesellen nemen und sollen thun als ob wir sie döten wöllen; hatt sie Claudas dann lieb und hat er truw,
Lanc 96, 26 es im leyt syn das man sie vor synen augen döt. So muß er off uns verzyhen und můß uns schwern
Lanc 99, 26 ir herren hant gethan, darumb er sie vertriben sol oder döten, das wil ich alhie wiedderreden das des nicht ensy!’ und
Lanc 102, 10 sah sie komen und was unfro das er Claudasen nicht döten must. Er rant gein yn was er ummer mocht, einer
Lanc 104, 17 syn; so wurden wir ungetrúw $t das wir uch zu töten geben einen den besten ritter und den besten bacheler der
Lanc 106, 31 zu Claudas farn, ich han keyn angst das er mich döte; in syner gefengniß muß ich ein wil wesen, biß mir
Lanc 108, 32 truwe die du hast gethan, das du dich woltest laßen döten, ander lút von dem dot zu erlösen. Und wolte ich
Lanc 108, 33 lút von dem dot zu erlösen. Und wolte ich dich döten, ich múst es laßen durch dines guten öheims willen, wann
Lanc 111, 21 hetten wiedder Claudasen, und wie sich Lambegus hett gegeben zu döten umb fried zu machen den luten und der stat von
Lanc 123, 17 der ein geziert ritter was. Er wolt sich gern laßen döten ee er unsers herren gottes geleuckent hett und verzigen. Man
Lanc 126, 35 ir mir thunt uß ziehen diße zwey glenstuck die mich dötent.’ ‘Das wil ich gern thun’, sprach der konig und greiff
Lanc 165, 27 und yn erkant hett, umb das er yn wolt thun döten ob er het gemöcht. Sie namen den ritter und leyten
Lanc 190, 28 ritter, und haßent mich diße lut und wollen mich lesterlich döten.’ ‘Welcher konigin ritter sint ir?’ sprach der wiß ritter. ‘Der

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 >>
Seite drucken