Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

tôt stM. (1854 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Lanc 54, 25 nyrgent! Gent ir hinweg, so hant ir mich allererst zum tod bracht. Ee ich uch hinweg laß geen, ee wil ich
Lanc 54, 36 auch dot durch myn recht wiedderzugewinnen, so muß mir der dot wilkum syn. Es ist mir beßer das ich mit eren
Lanc 61, 13 wolten sie wagen lip und gut, sie beschuttens von dem tod. Die ritter von dem lande santen nach yren wapen allenthalben
Lanc 61, 25 Claudas ging wiedder zu sym sůne und claget großlich synen dot und weynet sere, das es alle die erbarmt dieß horten.
Lanc 63, 17 das yn hůt die welt allesampt angestorben ist mit dem tot der myn liebes kint hůt zurbrochen hatt. Wann nu keyn
Lanc 67, 4 im lieber were, ob er sterben solte, das er ersam tot verlibe dann er keyn geberd macht oder die glich thete
Lanc 67, 20 der welt ich han, nochdann wil ich yn vor dem tode beschútten wo ich mag, wann alle die welt mocht so
Lanc 67, 33 hab gegeben. So bin ich yn schuldig zu beschutten vom tode wo ich mag, und myn trúw zu behalten die ich
Lanc 68, 1 Phariens @@s@gesprochen hett, und sprach als ein man der des todes angst hett: ‘Ay Phariens, durch got gnad, laßet mich nicht
Lanc 70, 3 hauwen. Sie sprechen das ir des konig Bohorts kinde zu tode habent geschlagen und habent yn da fur gegeben zwen winde
Lanc 71, 15 nemen, kemen sie zusamen. Er forcht auch allermeyst syns nefen dott, wann er wol wúst das er keynen man als sere
Lanc 71, 20 er ein zier ritter was. Schlug er synen nefen zu tot, so enmöcht er nicht lenger trúw noch manschafft behalten und
Lanc 71, 21 nicht lenger trúw noch manschafft behalten und must Claudasen zu tot schlagen zuhant, wurd er syn so gewaltig. In all wise
Lanc 72, 22 wol kunde beschirmen, sin nefe Lambegus $t schlúge yn zu tode, so sere haßset er yn. Er bekant auch Claudasen so
Lanc 73, 6 biß ir gefreischet das er unschuldig ist an unser herren tode; und nochdann möchtet irn mit rechtem urteil töten. Darumb wil
Lanc 73, 34 ich wol das etschlich hie sint die des konig Claudas tot als gern sehen als du. Nů hút sich allermenglich, welch
Lanc 74, 22 mag! Ich wil herumb nit geunert sin umb eins mannes dot, den ich mit verretery und schentlich töte, und mynselbes sele
Lanc 75, 18 rates volgent, so wil ich uch helffen biß in myn dot, wann also viel das ir mir sichert als ir zu
Lanc 78, 16 da mit syn und Lambagusen, wir slagen yne gewißlich zu tode! Und darnach kum alles das got gebiet, und wir ryten
Lanc 79, 36 das sin fynd zuhant nach im ritten und yn zu tode schlugen. Er gedacht manche wise wier synes nefen willen und
Lanc 81, 19 ein verreter ein wenig gewunt han? Laßent mich yn zu tode schlagen und dötent mich auch danne ob ir wolt! Ich
Lanc 81, 20 dötent mich auch danne ob ir wolt! Ich han synen dot vil lieber dann mynselbes leben.’ Phariens antwort im ein wort
Lanc 81, 32 ich lebe; mich ruwet sere das ich uch in uwern dot han bracht. Ich wonde nicht uch under verreter han bracht,
Lanc 83, 27 was in großer not, das sie sich bot in den dot vor yn. Darumb was ir Phariens holder und hete sie
Lanc 83, 33 waren hinweg geritten ettlich unfro das sie Pharien nit zu tode heten geschlagen ee dann sie von im gescheiden waren. Die
Lanc 89, 26 dann ichselb. Und ir wagetent uwern lip biß in den dot durch mynen willen und bekanten mich nit. Nymer helff mir
Lanc 100, 8 also mit uch nicht fechten. Schluge ich uch alhie zu tode, des hette ich kleyn ere, wann ich manen uch das
Lanc 100, 28 er uch uberwinden. Und were Lambegus dot, nochdann lege uwer tode in myner hant. Ob ir den herren von Sant Zirren
Lanc 102, 29 oheim, warumb laßt ir mich diße dry verreter nicht zu dot slagen?’ Das horten sie und wurden fast sere erfert. ‘Das
Lanc 102, 32 thun!’ sprach Phariens, ‘mit anders mannes boßheit hant sie den dot nit verdient; ir herre der konig Claudas getet nye verreterye
Lanc 104, 13 sie wol wusten, welch man im wurde, das er den dot múst kiesen. ‘Herre’, sprach Leonces von Paerne, ‘wir hant uwern
Lanc 106, 1 und so manch edel ritter vertrieben, ich @@s@wil frölich mynen dot zu Claudas holen und wil zu im ryten so ich
Lanc 106, 3 enwil ich nicht das du sterbest, got enlaß mich dinen dott nymer geleben! Ich wil dirs nymer geraten, ob gott wil,
Lanc 106, 19 darumb leyt das ich wol weiß das uch vor dem tode nymant beschutten mag, es ist mir lieb darumb das nye
Lanc 106, 21 Ir solt das volck alles von dißem land mit uwerm tode erlösen, vil lieber nefe!’ //Lambegus ging zu den barunen von
Lanc 107, 11 es im: ‘Vil lieber nefe Lambegus, ir farent in uwern dott. Ir solt ersameclicher ersterben dann ye keyn ritter erstarb, ich
Lanc 107, 14 dot schlage?’ ‘Ich weiß wol’, sprach Phariens, ‘das ir dem tode nit mögent entfarn.’ ‘So helff mir gott’, sprach Lambegus, ‘ich
Lanc 107, 17 geben, das dut mir vil wirs dann die forcht des todes. Wann ist es uch lieb und radent irs, so wil
Lanc 107, 25 das ich verurteilt were als ein diep den man zu tode furen sol. Ich wil ryten zu im als ein ritter,
Lanc 108, 15 sprach Lambegus, ‘das ich uch wenig forcht.’ ‘Sieh hie, din dot lyt in myner hant, und stest nochdann und redest stolczeclich!’
Lanc 108, 24 das ich nye keyn ding so sere begeret als dynen dott.’ Claudas begund sere lachen und nam yn mit dem kien.
Lanc 108, 33 das du dich woltest laßen döten, ander lút von dem dot zu erlösen. Und wolte ich dich döten, ich múst es
Lanc 108, 34 willen, wann ich wol gleub das er mich von dem tode hatt erlöst.’ Claudas hieß zuhant reichen ein herlich par cleyder
Lanc 109, 6 off sym heubt und wartet ob Claudas synen nefen zu tod hett geschlagen, das er zuhant were geritten da ern wúst
Lanc 114, 5 an dem crucze erstarb, das er uns von dem ewigen tode erlost, und des pascetages von dem tode ufferstunde. Darumb eret
Lanc 114, 5 von dem ewigen tode erlost, und des pascetages von dem tode ufferstunde. Darumb eret er den pascetag men dann alle die
Lanc 120, 30 recht zu nemen. Ein ritter sol zu recht durch des todes forcht dheynerley ding thun das im ymant zu schand möge
Lanc 120, 32 oder zu boßheit. Er sol me schand forchten dann den dot. //Ritterschafft wart gemacht betalliclichen umb die heiligen kirchen zu beschutten
Lanc 121, 28 ungewapent lut das forchten und fliehent, umb das sie den dot förchtent ob es sie treffe, also muß der ritter wesen
Lanc 122, 31 und verurteilt wann das er den ledig leßt der den dot verdient hat. Darwiedder spricht die geschrifft, welch man schalckeit mynnet

Ergebnis-Seite: << 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 >>
Seite drucken