Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

tôrëht Adj. (12 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

BdN 52, 30 gezeuglein niht hât) der ist pœser siten, wan er ist tôrocht und geitich und übernemend, alsô daz er sich mêr ding
BdN 223, 19 jaget und werfent die jäger dâ mit. si sint sô tôrot, daz si neur ir haupt verpergent in ainen pusch und
BdN 326, 12 daz öl mit ezzen nimt. diu melancoli macht die läut tœrocht, alsô daz manig mensch sich selber ertœtt oder wænt, ez
HvNstAp 6298 geen Tyrlant/ Und alles das ich ye gewan./ Das diser torötter man/ Sein weib so vaile machet,/ Er wirt von mir
HvNstGZ 4050 twinget mich der sorgen rost./ Ach ich freudenloßes wip!/ Wie dorehte was myn krancker lip,/ Daz ich von ime ie bekam,/
Lanc 100, 7 uch geturret weren.’ ‘Herre Phariens’, sprach Claudas, ‘ir sint fast dorecht das ir mit mir fechten wollent vor allen mynen barunen.
Lanc 103, 34 manschafft geleuckent und hatt sie mir offgeben. Ir sint so torecht das ir synes rates volgent und wollent nicht wißen das
Lanc 567, 24 ich verlorn!’ ‘Neyn ich, gut jungfrauw, ob got wil, so dörecht enbin ich nicht das ich des ummer gewehen’, sprach er.
Macer 9, 20 kint sůget, sol in ouch miden, das daz kint icht torecht werde unde ane sinne, das si suget. // Porrum heizet
Mechth 7: 3, 9 gewonheit herbergen in dinen fúnf sinnen? %/Unser kintheit die was toreht, únser jugent die wart angevohten; wie wir da inne gesiget
ReinFu K, 600 hastu mir geseit/ Mit lvgene leide mere./ ob ich so torecht were,/ Daz ichz fvrwar wolde han,/ dv mvstez mir din
Roth 1979 minir sunde./ ir uir dienit daz afgrunde./ Daz her mich so torecht woldit han./ Ich ne bin ne so arm man./ ine
Seite drucken