Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

tëmpel stN. (96 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

Ägidius 809 der gotis bote her/ e lerde vn̄ bat./ do daz templum gare was,/ do wihete man iz zware/ in sente Petris
Athis C* 101 werfinde den bal,/ Der an spile niht ruowin sal./ Vurz tempil der gottinne,/ Die vrouw ist ubir die minne,/ Die was
Athis D 116 kurtín solde./ Síe rítín mít ír urundín/ Da sie daz tempil uvndín/ Venerís der gotínne,/ Die urouwíst ubír díe mínne./ Do
AvaJo 2, 2 erchorn $s von grozzen vorderen geborn./ zuo Jherusalem in daz templum $s da solte er gote dienen nach frum/ sine wochen
AvaLJ 29, 5 in die burch ze Jerusalem./ do ilten si ze dem templo cheren, $s da vunden si einen wisen herren./ Symeon der
AvaLJ 38, 1 in die burch ze Jerusalem./ Do giengen si in daz templum, $s da vunden si den gotesun./ sine gebærde diu was
AvaLJ 110, 1 riche!"/ Do gie der gotesun $s ze Jerusalem in daz templum./ do heten si zir leide $s dar in gefuoret veile/
AvaLJ 112, 1 so neware niwiht der gotesun./ Do giengen si in daz templum, $s da vunden si den gotesun./ ze des wibes gesihte
BdN 67, 4 umb schreibt Lucas, daz Simeon hinz ir sprach in dem tempel: ain swert wirt dringen durch dein sêl. dâ mainôt er
BdN 187, 16 der stat, sam Haimo spricht, was vor Christi zuokunft ain tempel gepawen in der êre des obristen gotes. der tempel was
BdN 187, 17 ain tempel gepawen in der êre des obristen gotes. der tempel was gemacht nâch dem tempel, den Salomôn pawt ze Jerusalem,
BdN 187, 17 êre des obristen gotes. der tempel was gemacht nâch dem tempel, den Salomôn pawt ze Jerusalem, und macht in Onîas, des
BdN 307, 22 in der geschrift, diu scolastica historia haizt, daz Salomôn des tempels stain dâ mit tailt und zeprach und daz ain strauz
BdN 348, 32 derlai holz macht Salomôn die peistal der tür an dem tempel (als diu geschrift sagt in dem dritten puoch der künig
BdN 349, 5 macht dar auz harpfen und leiren den sangmaistern in dem tempel. daz holz fault niht, sam die lêrær sprechent, und ist
BdN 451, 2 er der zwelfer ainer sei, die Aarôn truog in dem tempel, aber er ist der zwelfer niht ainer, die Johannes sach
BdN 483, 10 ist ain prunn in dem land Africa gegen des abgots tempel, der Hamo haizt, der macht die erden hert und macht
GrRud G 56 unde phaffen/ die toufe gereite machen/ zirliche schone/ in dem templo vrone,/ da man sie toufen solde./ der k[unic daz schaffen
GvJudenb 3958 daz liecht den alter umbe vie,/ untz mitten uber daz tempel gie;/ daz geschach pi einer naht./ die juden heten in
HvNstAp 1098 Diana dye gottynne/ Nach hailigem exempel./ Da stett ain schoner tempell,/ Dar innen da rastet Machmett:/ Vor dem tuend si ir
HvNstGZ 1697 claftern zoch./ Drů h#;eundert gewelbe/ Het do daz selbe./ Daz tempel ez waz feste gar,/ Mit quader steinen geleget dar./ Nach Sibillen
HvNstGZ 1720 sollempne templum/ Erit sempiternum.’/ Daz ist in d#;eutsche gelesen/ ’Dirre tempel sol ewig wesen.’/ Er stunt auch manig jar sit,/ Biz
Konr 21,8 die an der erde die ſtain ſlihtent, die an das templum des worn Salomonis gelegt ſullen werden, die ſo gef#;euget vnd
KvHeimUrst 1547 an gefromen’,/ sprâchen die juden, ‘daz si chomen/ zuo dem templô hie bî,/ dâ unser meisterschaft sî/ und diu buoch von
KvHeimUrst 1568 –/ daz si die herren brâhten./ dô si zuo dem templô nâhten/ und ez die juden vernâmen,/ mit aller ir maht
KvHeimUrst 1573 sô man werde geste sol,/ und brâhten sie in den tempel hin./ die wîsen lie man dar in/ und die tumben
KvHeimUrst 2108 ein rehter man,/ daz schein an sînem alter./ in dem templô ûf dem alter,/ dâ opherte er den gotes suon./ «nunc
KvHeimUrst 2141 des hât uns got bewart.’/ alsô wurden ouch enspart/ des tempels rigel unde tür,/ und giengen mit der rede her für./
Lucid 100, 20 groʒe ʒeichen, die da geſchahent, daʒ ſich der vnbehanc im tempel enmitten $t ʒarte. Vnde beʒeichent #;voch, daʒ do aller erſt
MarlbRh 42, 1 n#;eit kleine,/ dů du reine dinen sun reine,/ zů dem tempel gedragen brechtes/ na der gewonheit $’s jüdschen geslechtes./ //An wers
MarlbRh 43, 12 dar lůt,/ d#;ei vastend ind wachend al ir leven/ im tempel gode had ergeven,/ si begund #;iuch ouch benedien./ //Vrow, w#;ei
Mechth 3: 9, 88 dú sch#;eone processio mit grossen fr#;eoden har nider in das templum Salomonis, da wolte der almehtig got nún manode ze herberge
Mechth 5: 23, 120 Das tůch was halp swarz und halp wis. Norden ime tempel was das tůch swartz, das was dú lange vinsternisse in
Mügeln 24,8 phenden/ künig Balthasar in Babilon./ da er trank uß des tempels fassen schone,/ Cyrus erslug in sunder wan,/ eins bures sun,
Mügeln 44,12 zu künige wart erkorn./ da sie busunen horte in dem tempel,/ sie lief und wold es han verlorn./ du wiser man,
Mügeln 79,10 ir kraft,/ von Samuel, David und von dem buwe/ des tempels und hern Salomonis ruwe./ capitel da nicht schuwe/ eins unde
Mügeln 81,6 von Babilon/ die Juden quamen sider/ und buten da den tempel wider/ und hochten alle muren nider/ Jerusalem gar sunder wan;/
Mügeln 106,6 kint von Babilon/ der Juden quemen sider,/ wie sie den tempel buten wider/ und ouch die stat gebrochen nider/ vernuten sunder
Mügeln 121,10 und siner gotheit lempel/ zu opher trug in dines herzen tempel./ der reinikeit exempel,/ beschilt uns uf des todes ban./ Kein
Mügeln 220,3 wart bloß / von minne witze und versloß / den tempel gotes er verkos/ und bette die apgöte an;/ Sampson geblendet
Mügeln 221,10 stat./ man, tier noch kinder ließ der künig leben,/ stat, tempel, mur hieß er verscherren eben./ den mort kunt ochsen geben/
Mügeln 282,12 dem meister frage,/ sins wisen herzen lage –,/ der künste tempel und ein faß./ Rethorica, die ferbt / der sprüche blumen
Mügeln 318,10 verdrang din sumer fluches norden./ wisheit hern Salomones,/ du warer tempel, lücht uß diner zinne./ ris, ere sines trones,/ der buw
Parz 816,15 den von Zazamanc/ komen, den diu minne twanc,/ in den tempel für den grâl./ er gebôt ouch an dem selben mâl/
PrOberalt 7, 10 saiten si den l#;euten. swaz opphers auch dar ze dem tempel braht wart, daz enphiengen die ewart. ditze wenig d#;eorffelin daz
PrOberalt 13, 9 f#;eurchempfen Golya lediget; also tet sin sun Salemon der daz tempel ze Jerusalem unserm herren macht. mit allen den dingen diu
PrOberalt 24, 3 von dem m#;eunster niht ze Jerusalem. si enchom von dem tempel niht, si wære an ir gebet. si tet es durch
PrOberalt 24, 30 chom ze der selben weil do unser herre ze dem tempel braht wart mit so getanem opfer also diu ê gebot,
PrOberalt 27, 34 da. an dem driten tag funden si in in dem tempel. da sazz er #;eunter den maistern und hort die und
PrOberalt 28, 20 an dem dritten tag do funden si in in dem tempel. do sazze er unter den gelerten maistern und horte die

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