Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
përsônlich Adj. (25 Belege) Lexer BMZ Findeb.
si sie denn in einr gegenwúrtekeit und sie inrlich, substanzlich, pers#;eonlich, natúrlich und in unbezwungenlicher wise noturfklich, und sie endlos und | |
und daz mag nit sin ane entgiessung sines wesens nach pers#;eonlicher eigenschaft. __Kanst du nu mit einem gelúterten ogen hin in | |
ursprung aller der gotheit des sunes und des geistes, baidú pers#;eonlich und weslich. #s+Dionysius#s- seit, daz in dem vater sie ein | |
dem usblik dez vater nah der forme der natur mit pers#;eonlichen underscheid, so heisset sin entgiessunge von dem vater ein geburt; | |
bildrichen lieht der g#;eotlichen einikeit ist ein inswebendú entsprunglichkeit der pers#;eonlichen entgossenheit uss der almugenden ewigen gotheit; wan dú driheit der | |
einunge der infleischunge Cristi, sit daz si ist in einem pers#;eonlichen wesenne, so úberget si und ist h#;eoher, denne dú einunge | |
fúnfte, daz im eigenlich zů geh#;eort, daz ist sin [139#’v] pers#;eonlicher mensch, beidú nach deme adel und och nach dem zůval. | |
sin grunt ist. __#s+Ein frage:#s- Ob dem menschen blibe sin pers#;eonlich underscheiden wesen in dem grunde dez nihtes? __#s+Entwúrt:#s- Dis ist | |
sú sich widerheblich haltent; und da ist ze haltenne sicherlich pers#;eonlich underscheidenheit. __Nimest du es #;voch von eins vergangnen menschen entwordenheit, | |
himelsche vatter gebirt seinen eingebornen sun in g#;eotlicher wesenlicheit, in pers#;eonlicher underscheit. Die ander geburt die man húte beget, das ist | |
vetterlichen geburt mercken und leren süllent? Der vatter an siner pers#;eonlicher eigenschaft so kert er in sich selber mit sime g#;eotlichen | |
ist inne blibende in wesenlicher einikeit und ist uzgonde an personlichem underscheide. Alsus get er in sich und bekennet sich selber, | |
disem edeln wúrdigen sacramente, do sich Got zůmole wesenlichen und pers#;eonlichen und eigenlichen und werlichen git. Und darumbe alle menschen die | |
heiligen [got] erkennent unde minnent. In einer andern wis übermitz personlich wesen, welchü wis die sunderlich ist in Christo, in dem | |
die einunge der infleischunge, sit daz si ist in einem personlichen wesen, so übergat si die einunge des gemüetes der selig | |
personlicheit in drien personen, wie doch daz ist, daz die personlichen eigenscheft geunderscheidet sint. Wie vil daz sich nu ein craft | |
des wortes zuo der creaturen, niht übermitz geteilt einung, sunder personliche, so waz bekemliche, daz die creature widerbraht werde in der | |
zuo dem, daz da übergat die nature, welcher daz die personlich einung ist der creature zuo got. Unde dar umbe ist | |
von hebelicher gnaden. Wan die gnade der einung ist daz personlich wesen selbe, daz da gegeben wirt vergebens gotlichen dirre nature | |
daz ist, daz er selber geeinigt wart dem sun gotiz personlichen, daz da vergebens verlühen ist der menschlicher naturen. Unde einer | |
minne der heilige geist. Unde dar umbe so ist die personlich einunge, nach welher einunge man verstat sendunge dez sunes, dü | |
dar umbe so ist ez eins nach der wesunge die personlich gnade, von der daz Christi sele gerehtigt ist, unde sin | |
in dem ersten buoch gesagt, daz die sünlicheit ist ein personlichü eigenschaft. Nu ist in Christo dekein ander person oder selbestaung | |
die gemein geistunge die heissent küntlicheit der «personen,» unde niht personlich. __Ez ist zemerken, alse St. Augustinus sprichet in dem einleften | |
ouch ellü ding sprichet. __Ez ist zemerken, daz sich die personlich eigenschaft helten in der wise in got zeunderscheiden die personen, |