Belegarchiv/Konkordanz
Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.
offenbârunge stF. (43 Belege) Lexer BMZ Findeb.
noch enist so heimlich gemachet. svnder daz ez in di offenwarvnge niht enköm. swer orn hat zv hören der hör. vnd | |
noch so verborgens. daz niht bechant werde. noch in di offenwarvnge niht chöm. darvmb sehet wi ir gehört habt. wan der | |
etwaz tvt in der heimlich. er svchet avch in der offenwarvnge ze sein in den werken. ob dv ditz tvst so | |
her in deme l#;eybe wurde intpfangen. __An dem abynde der offenbarunge unsis herren schribit sente Matheus_(2): (19) In der czit do | |
den propheten: Nazarenus sal her heizen. __An dem tage der offenbarunge unsis herren schribit sente Matheus_(2): (1) Do got geborn wart | |
hast vor dem antlycze allir lute_(32) Eyn licht czu der offenbarunge der geslechte unde eyne ere dynes volkis Israhel.’ __Von sente | |
und geſchicket baz/ Daz ſi in ſich enphae waz/ Gotlicher offenbarunge./ Des gyt Helyu der junge:/ __‘#s+In dem troume#s- und in | |
mit macht/ Suze #s+bryve in der nacht#s-»,/ (Daz ſint dy offenbarunge,/ Dy zu der lute lerunge/ Got in der nacht me | |
heimlichosten stat; die irdenschen hohsten berge m#;eogent nit enpfan die offenbarunge miner gnaden, wan die vlůt mines heligen geistes vlússet von | |
capittel sol vier ding in im haben, das ist die offenbarunge der heilikeit, die an gottes dienest lit. Ir senftm#;eutigú arbeit | |
deme munde, und also in ist ez nicht dan ein offinbarunge des innerin wortis. also wirdit daz ewige wort gesprochin innewendic | |
deme gotlichen wesine. waz ist der uzfluz? daz ist ein offinbarunge, daz he sich selbin yme offenbarit, und sin offenbarunge daz | |
ein offinbarunge, daz he sich selbin yme offenbarit, und sin offenbarunge daz ist sin sprechin. Dyonisius sprichit von der ordenunge der | |
undirscheidin sint an den personen. der son ist ouch ein offinbarunge des vadir. der son inbekennit noch inbegihit eme selbir nicht | |
mensche slefit, so ist he bereit zu influzze und zu offinbarungen. ein meister sprichit daz di sele si ein ecke, da | |
nehist ist, ungebunden ist und fri, da fon cumen di offinbarunge in deme slafe und warin treume. und ie di uzerin | |
frigir und ummekummirtir sin mit disin manicvaldigin dingin, ie di offinbarunge di in deme troume zu cumen, warir und gewissir sint. | |
hait zu manicvaldigin dingin und daz ez unstede ist; wan offinbarunge und kůnst wil stedekeit habin. da fon wirt ein mensche | |
wan he ist ein licht, und des lichtis nature ist offinbarunge. //Maria suchte Got alleine, des vant si un, und si | |
der unmezigir lust di si da fon hant in einir offinbarunge gotlicher nature. al da fluzit und also fluzit di dritte | |
hi mide stedeliche bekummerin, den wirdit Got forborgin und gotliche offinbarunge. darumme sprichit der ewangelista: ‘vader himmilriches und ertriches, di dise | |
si in der nature oder in der gnade, auch in uffinbarungin, daz ist alliz in glichnissin, dan alleine daz bekentnisse, alse | |
glich sin der nature zu deme dritten mole oder ein offinbarunge der nature. man vindit vil glichnissis Godis in den creaturen: | |
und zêchin. ez mac auch ein mensche wiszin fon Godis offinbarunge daz he in der minne si, he inmac aber nicht | |
hate pflegen, do ward er von got getriben mit mengerley offenbarunge uf sines nehsten heil, daz er dem och gnůg s#;eolti | |
tinbern liehte, daz im na menschlicher wise gevolget hate nah offenbarunge dero sachen, von dem wirt er da enpl#;eozet, wan er | |
in der gnaden si oder nút, denne von gottes sunderlicher offenbarunge. Es ist hier inne genůg, so sich ein mensche wol | |
und das thůn, und gebe myr dise gnad und die offenbarung,» oder: «were myr als dem, wer ich sus, wer ich | |
fint man auch solche leute, die haben vill vision und offenbarungen. Ob es zehen jar gůt were, so mach sich der | |
under mengen und dar mit driegen und verleiden. In dissen offenbarungen soll all deyn thůn dar auf gehen, das du der | |
das du deyn gemüt nit setzes uff eynige weyse oder offenbarunge gotz noch der heyligen, dan l#;eage dich in den g#;eotlichen | |
wirket alle ding in allen dingen. Eime ieklichen wirt gegeben offenbarunge des geistes ze sinem nutze und frucht. Einem andern wirt | |
es wol das dem selben menschen grosse verborgene ding und offenbarunge unde grosse goben geben wurdent, es ist noch denne in | |
vil gehebt hant. ___Och ist manig mensche der hie vil offenbar[138v]ungen hette: es mag geschehen, er mag ir also gebruchen und | |
engele. Wie sich diser tag aller erst erhůb von den offenbarungen uf dem berge, das hant ir hinacht wol gelesen, und | |
und geistlicher dinge. Die ander bekorunge ist innewendig und ussewendig offenborunge und liehte und formen und sprechende und visionen noch fr#;eomder | |
vergebens gegeben wirt, die ordenent zuo dem glouben unde zuo offenbarunge der geistlichen lere. Nu muoz dirre, der da leret, haben | |
geistes» unde die andern, die dar nah volgent. Zuo welher offenbarung zemerken ist, daz etliche sasten driveltige selikeit: etlich die sasten | |
ersten capitele «Zuo den von Corinthin»: «Einem ieklichen wirt gegeben offenbarunge des geistes zuo dem nutze der andern. __Ez ist zemerken, | |
underscheidunge der geiste.» __Aber die maht, die da ist der offenbarunge, die mag man merken für ein glichnüsse, in der daz | |
daz got sich selben bekennet übermitz sich selber. Zuo welcher offenbarung zewissen ist, daz, swie daz ist, daz in den wirkungen, | |
daz, daz man si zuo dem bilde gotis nah der offenbarung der drier personen, sunder mer eins volget zuo dem andern. | |
müglich [sint] siner maht, so wirt die umberingelunge in einer offenbarunge der almehtikeit; unde daz enist niht anders zesprechenne, denne daz |