Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
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  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

ober Adj. (427 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

BdN 336, 5 müeden und den swęrn glidern, dar umb, daz ez diu obern tail durch gźt und verwaichet in die stuck des leibes, diu
BdN 337, 28 praitt er sich aber mźr. /Dem paum geleicht sich diu oberst edel kaiserinn, der himel fürstinn, aller sünder fürsprecherinn und spricht
BdN 338, 22 gar zimleich, wan si ist erzogen in dem palast des obristen künigs, der si gemacht hāt und genert mit seinem wein,
BdN 339, 30 die andern seit grüen, aber der swarz der switzt ze öbrist auf den schüzlingen harz, der smeckt gar wol und ist
BdN 354, 25 setzt ez dann an die sunn und behalt ez. daz obrist ist daz lauterist und haizet epaticum, dar umb, daz ez
BdN 354, 29 daz unterist ist trüeb und gerbig und haizet caballinum. diu obern zwai sint an der varb gel, aber daz ander ist
BdN 354, 30 gel, aber daz ander ist niht sō gel sam daz öbrist und daz unterist ist swarz. die aloe alle sint gar
BdN 363, 16 die źrsten weiz, die andern rōt, die dritten und die obristen swarz. daz swarz stück lobt man allermaist und dar nāch
BdN 406, 18 die gepurt auz der muoter. Zuo der liligen geleicht der obrist got sein muoter und spricht ‘mein liep oder mein freundinn
BdN 412, 23 hāt ainen hōhen stengel, dā stźt auf diu pluom ze obrist und ist gar lieht und schœn, und sō man si
BdN 458, 35 sicherr zuofluht in allen ängsten und in nœten, wenn der öbrist rihtęr nu rihten schol über leib und über sźl, wan
BdN 461, 2 ze niderst swarz sei und ze mittelst weiz und ze oberst rōt. Dā pei verstźt man der hailigen gedult, dā mit
BdN 461, 7 in irr gewizzen rain mit irr unschuld und sint ze oberst rōt mit der hitz der götleichen lieb, dā durch si
BdN 466, 21 auf werfen, sam diu red sagt: man schol an den obersten got hoffen, von dem aller stain kreft sint geben und
BdN 485, 13 etleiche edel gestain. /Ain prunn ist in dem mer des obern tails der stat Tyren, der springt mit gar süezem wazzer
BenGeb 1 // Oberestiu magenchraft,/ vater aller diner geschaft,/ scouwe an dine christenheit!/ wariu,
BrZw 38 vn2de alſo ginomin dem ſegine e1r ingange zi leſinde vn2de obruſtiv werde ſwigunge zim tiſche daz kaineſ murmilunge oder ſtimme niwa1n
BvgSp 24 tůch oder mal sie, nim sch#;eon herte brot, snit die obersten rinden abe schone vnd d#;eunne, snit dar nach schiben, so du
BvgSp 24 dar nach schiben, so du d#;eunnest m#;eugest. daz beginne vnder der obersten rinden, ieglich schibe sol sin sinewel. v#;euge der schiben viere
DvAPatern 83 also svln in dem geistlichen riche in der sele die obristen chrefte dir, himlischer vater vnd chvnich, vnderdan sin vnd dir
DvAPatern 85 lavtern verstantnvsse, div state gehvgnvsse an dich ze gedenchen. Disen oberisten chreften svln gehorsam wesen die mitern chreft der sele, die
DvAPatern 93 nach nvtz vnd niht nach gelvste georden werden. Daz der ober geist in dir wone, der miter geist nach dir lebe,
DvAPatern 94 lebe, der lip dem geist niht wider strebe– als die obern engel dir alle zeit ze nahste bi wonent, vnd die
DvAPatern 111 sehen vnd niezzen daz edelist, daz s#;evzzist, daz schonist, daz oberist g#;ovt, daz dv selbe bist mit dinem svn vnd mit
DvAPatern 335 div ewige verdampnvsse, div sel vnd leip scheidet von dem obristen g#;ovt vnd von der ewigen [250#’r] salicheit, diu da leit
DvAPatern 427 vnd fremde. __Daz sibent ist, daz vor allen dingen des obristen chvniges er fvr sich sol gen, vnd sin name geh#;eohet
Eckh 5:13, 8 dem werke der gerehticheit $t dan er oder joch der oberste engel wunne hāt und vröude in sīnem natiurlīchen wesene oder
Eckh 5:20, 17 gotes willen geschehent. Ez sprichet ein heidenischer meister: herzoge und oberster vater und herre des hōhen himels, allez, daz dū wilt,
Eckh 5:29, 3 ein mit dem, daz sie nement, alsō verre, daz diu oberste kraft der sźle, diu aller dinge blōz ist und mit
Eckh 5:41, 15 aller menge, der man doch und noch vindet in den obersten engeln natiurlīche, noch, der ez wol bekennen wil, entriuwet der
Eckh 5:43, 14 ist der undern natūre, daz ist gewonlich und natiurlich der obern natūre. Dā von nū nemet doch noch, daz ich nū
Eckh 5:44, 28 sun sint ein. Von dem, wie daz innigeste und daz oberste der sźle schepfet und nimet gotes sun und gotes-sun-werden in
Eckh 5:45, 5 aber wizzen, daz in der natūre īndruk und īnvluz der obersten natūre und der hœhsten ist einem ieglīchen wünniclīcher und lustlīcher
Eckh 5:46, 18 die nidersten crźatūren suochent ein, und daz ein bevindent die obersten; gezogen über natūre und überbildet suochent sie ein in einem,
Eckh 5:112, 18 in vride, stille ruowende in rīcheit und in übernutze der obersten unsprechelīcher wīsheit. Der sehste grāt ist, sō der mensche ist
Eckh 5:115, 14 ein heidenischer meister, daz daz ein ist geborn ūz dem obersten gote. Sīn eigenschaft ist wesen ein mit einem. Swer ez
Eckh 5:211, 4 gegenwertic ist in allen dingen und sīner vernunft an dem obersten gewaltic ist und der gebrūchende ist, der weiz aleine von
Eckh 5:213, 4 līplīche, nāch dem als der gegenwurf ist. Aber mit sīnen obersten kreften sō stāt er zemāle stęte, unbeweget und enwil $t
Eckh 5:270, 12 diu ouch unser herre an im hāte. Er hāte die obersten und die nidersten krefte; die hāten ouch zwei werk: sīne
Eckh 5:270, 13 und die nidersten krefte; die hāten ouch zwei werk: sīne obersten krefte die hāten eine besitzunge und eine gebrūchunge źwiger sęlicheit.
Eckh 5:271, 3 an sīnem vürwurfe. Alsō sol in dir sīn, daz die obersten $t krefte suln sīn erhaben in got und im zemāle
Eckh 5:272, 2 dū dīnen got wirdiclīche enpfāhen, sō nim war, wie dīne obersten krefte in dīnen got gerihtet sīn und wie dīn wille
Eckh 5:418, 1 disen sin redet ouch Isidōrus in dem buoche von dem obersten guote und sprichet alsō: «ez vrāgent vil liute: waz tete
Eckh 5:426, 4 got dā gewürken ūf daz aller hœhste und nāch sīnem obersten willen. Dā von ist des abegescheidenen herzen gegenwurf weder diz
Eckh 5:429, 7 ist; und wer sich gesetzen mac dā inne in die obersten bereitschaft, der stāt ouch in der obersten sęlicheit. Nū enmac
Eckh 5:429, 8 inne in die obersten bereitschaft, der stāt ouch in der obersten sęlicheit. Nū enmac kein mensche sich enpfenclich $t gemachen des
Eckh 5:430, 4 geworfen under got, und dā von stāt ez in der obersten einförmicheit mit gote und ist ouch aller enpfenclīchest des götlīchen
Eckh 5:434, 3 gotheit. Daz uns daz allen widervar, des helfe uns diu oberste abegescheidenheit, daz ist got selber. Āmen.
EnikWchr 192 sīt ich gźn vor in allen schōn/ und trag die öbristen krōn./ des wil ich got gelīch sīn./ daz himelrīch daz
EnikWchr 821 dīnem man,/ sō wirt er wunniclīch getān/ und traget die öbristen krōn/ vor got in dem himel schōn./ sō habt ez

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