Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

obe prp_adv (2226 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb. Findeb.  

Eckh 5:23, 14 oder swaz daz ist, sô sol er des gewis sîn, ob er daz lîdet durch got gedulticlîche, sô hât er allez
Eckh 5:25, 20 von gotes gerehticheit von des êrsten menschen sünde, und ouch, ob daz niht enwære, er wölte es gerne enbern in gotes
Eckh 5:26, 9 gerne enwölte enbern eines ougen oder blint sîn ein jâr, ob er dar nâch sîn ouge wider hæte und sînen vriunt
Eckh 5:27, 14 lieber mirz wære; jâ, ich erbæte steine und erwürbe sie, ob ich möhte, die grôz wæren und der vil; ie sie
Eckh 5:39, 13 und lustiger ist. Und alliu ir klage und leit ist, ob leit in sie gevallen möhte, daz diz lîden durch got
Eckh 5:40, 16 götlîche $t eigenschaft, daz, ze glîcher wîse alsam alle crêatûren, ob joch tûsent werlte wæren, eines hâres breite niht bezzer enist
Eckh 5:40, 21 selben. Dar umbe enkan daz ûzer werk niemer kleine gesîn, ob daz inner grôz ist, und daz ûzer enmac niemer grôz
Eckh 5:40, 22 ist, und daz ûzer enmac niemer grôz sîn noch guot, ob daz inner kleine oder niht enist wert. Daz inner werk
Eckh 5:44, 3 noch wirt geborn. Ouch enhæte got die werlt nie geschaffen, ob geschaffen-wesen niht enwære geschaffen. Dar umbe: got hât alsô geschaffen
Eckh 5:45, 11 dan der vluz niderwert. Dâ bî sol der mensche wizzen, ob im reht wære, daz im wünniclich und vrœlich wære, sînen
Eckh 5:47, 8 siechen vinger des menschen, daz er dem menschen wê tuo, ob er niht den vinger selben oder den menschen alzemâle bezzer
Eckh 5:47, 23 daz got unglîche minner mac gelîden neheinen gebresten noch schaden, ob er niht ein vil grœzer gemach dar inne wiste und
Eckh 5:50, 9 enwil doch niht anders, ich enwil niht mê dan got, ob mir reht ist. Ez sprichet sant Augustînus: «der ist gar
Eckh 5:53, 8 wirt in lîdenne, an leide und würkenne. Ein wîse ist, ob er lîdet und würket durch got; ein ander wîse, ob
Eckh 5:53, 8 ob er lîdet und würket durch got; ein ander wîse, ob er ist in götlîcher minne. Ouch mac der mensche bekennen
Eckh 5:53, 9 in götlîcher minne. Ouch mac der mensche bekennen und wizzen, ob er alliu sîniu werk durch got würket und ob er
Eckh 5:53, 10 wizzen, ob er alliu sîniu werk durch got würket und ob er sî in gotes minne; wan sicherlîche, swâ sich der
Eckh 5:54, 17 lîden, daz sîne vriunde, guote liute, iemer sunder lîden enwæren, ob sie niht enmöhten unlîdende lîden. Alle güete des ûzerlîchen lîdennes
Eckh 5:57, 19 daz mich got minne und ich ouch siech sî, dan ob ich gesunt an dem lîbe wære und mich got niht
Eckh 5:58, 6 minnete und mich doch ein wîle lieze âne gâbe, dan ob er mir alzehant hieze etwaz geben und mich niht enminnete
Eckh 5:59, 2 gegen aller dirre lîplîchen werlt. Dar umbe versmâhete mir billîche, ob ich ein guoter, wîser mensche wære, daz ich wölte biten,
Eckh 5:60, 9 daz noch zuokünftic ist, joch über tûsent und tûsent jâr, ob diu werlt als lange solte wern, hât iezent gemachet, und
Eckh 5:60, 11 manic tûsent jâr, sol noch hiute machen. Waz mac ich, ob ieman daz niht enverstât? Und sprichet aber anderswâ, daz sich
Eckh 5:112, 9 verrer ist, entvliuhet der sorge, wirfet abe die vorhte, als, ob er möhte sunder ergerunge aller liute übel und unreht tuon,
Eckh 5:114, 19 und dem allem gar verre und gar unglîch werden, jâ, ob er wil und sol den sun nemen und sun werden
Eckh 5:117, 16 dem, daz geverwet ist. Her umbe ist daz al ein, ob daz, daz geverwet ist, ein stein sî oder ein holz,
Eckh 5:200, 2 einen stein treten, ez wære mêr ein götlich werk, dan ob dû des dînen mêr meintest in dem, daz dû næmest
Eckh 5:201, 2 ir vride, und daz sie wæren in der kirchen, $t ob daz daz beste wære? Dô sprach ich: nein! und merke,
Eckh 5:201, 7 der kirchen oder in der einœde oder in der zellen; ob er in anders rehte hât und ob er in aleine
Eckh 5:201, 8 in der zellen; ob er in anders rehte hât und ob er in aleine hât, den menschen enmac nieman gehindern. War
Eckh 5:205, 8 Mêr: man sol haben einen gewesenden got, der verre ist obe den gedenken des menschen und aller crêatûre. Dér got envergât
Eckh 5:208, 9 wizze, daz er daz werk sîner kunst wil üeben; und ob er sî âne stætez anegedenken; swaz er ouch denke, dennoch
Eckh 5:209, 8 vindet man vil, und kumet der mensche lîhticlîche dar zuo, ob er wil, daz in diu dinc, dâ bî er wandelt,
Eckh 5:210, 8 dem, daz dâ kumet, swie vremde ez in doch sî, ob er dâ mite iht sî. Alsô suln wir haben ein
Eckh 5:215, 7 dinc vermac und wie alle tugende in dem willen ligent, ob er anders gereht ist. Der mensche ensol sich sô sêre
Eckh 5:215, 9 vindet in einem guoten willen, noch ensol sich niht betrüeben, ob er des niht volbringen enmac mit den werken; aber er
Eckh 5:216, 3 liget in dem guoten willen. Dir enmac nihtes gebrechen, $t ob dû einen wâren, rehten willen hâst, weder minne noch dêmüeticheit
Eckh 5:216, 5 und daz enmac dir got und alle crêatûren niht benemen, ob der wille anders ganz und ein rehte götlich wille ist
Eckh 5:217, 2 den willen ze dem bœsen, ich hân die sünde, als ob ich diu werk hæte getân; und ich möhte in einem
Eckh 5:217, 3 möhte in einem ganzen willen alsô grôze sünde tuon, als ob ich alle werlt hæte getœtet und doch niemer dehein werk
Eckh 5:218, 7 dû erdenken maht, daz hâst dû allez in der wârheit, ob der wille ganz ist. Nû möhtest dû vrâgen, wanne der
Eckh 5:220, 10 enpfindennes und dar ane schînet wol, daz sie minne hânt, ob sie âne solchen enthalt gote ganze und stæte triuwe haltent.
Eckh 5:222, 8 der wârheit, er sol in im vinden glîcher wîs, als ob er allez guot hæte gehabet, daz ie wart, in ganzer
Eckh 5:223, 5 oder geistlich, daz vindet $t er allez in gote, als ob daz der mensche hæte gehabet und es ûz wære gegangen
Eckh 5:232, 2 ist von sünden, wie man sich dar zuo halten sol, ob man sich in sünden vindet. in der wârheit, sünde haben
Eckh 5:232, 3 vindet. in der wârheit, sünde haben getân enist niht sünde, ob sie leit sint. Der mensche ensol niht sünde wellen tuon
Eckh 5:233, 11 sünden und zemâle abekêret, sô tuot der getriuwe got, als ob der mensche nie in sünde enwære gevallen, und enwil in
Eckh 5:234, 4 alle heimlicheit haben, die er ie mit crêatûren $t gewan. Ob er in anders nû bereit vindet, sô ensihet er niht
Eckh 5:236, 4 mêrer leit und setzet den menschen in einen jâmer, als ob er iezunt verzwîveln $t sül, und dâ blîbet diu riuwe
Eckh 5:238, 6 sô alzemâle $t ze nihte, als sie nie geschehen enwæren, ob ein ganziu riuwe dâ wirt. //Von der wâren zuoversiht und

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken