Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

nern swV. (142 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Ägidius 92 walde/ vn̄ worhte sine lipnare/ da her sich mite solde neren./ den herren sie do baten,/ den sie da uunden haten,/
Ägidius 316 die malc her des tagis z#;ov einer cit:/ da mite nerte her sinen lip;/ wander wole irkante/ daz sie ime got
AvaLJ 78, 2 daz er durch sine guote $s in von der miselsuhte nerte./ do er in daz hus quam $s unde er ezzen
AvaLJ 86, 5 oren, $s er lie si wol horen./ die miselsuhtigen er nerte, $s daz si in neterte./ er hiez die stummen sprechen,
AvaLJ 111, 5 daz si mahten, $s den wistuom uberbrahten,/ ob er si nerte, $s daz im diu e daz werte,/ unde hiez er
BdN 33, 31 pluot von der muoter lebern, und von dem selben pluot nert sich daz kint in der muoter und nimt kain speise
BdN 75, 21 der werlt, dâ im der dunst zuo gêt, der in nert und fuort. der stern bedäut hungerjâr in dem land, dâ
BdN 166, 25 kalt nâch ainem fieber. sô speisent in diu kint und nerent in in dem nest, unz er sein federn vernewt und
BdN 169, 17 si zehant swimment, wenne si auz der schaln sliefent, und nernt sich selber, ob si der muoter niht hieten. die antreichen
BdN 183, 27 stiglitz. daz ist ain klainr vogel, sam Isidorus spricht, der nert sich von den disteln, und daz ist ain grôz wunder,
BdN 184, 32 in dem klainen leibel sich von der schar mêre. ir nernt sich auch ze$/ minsten zwai mit enander. //VON DEM KÜNIGSVOGEL.
BdN 189, 8 die den ellenden menschen, witiben und waisen helfent und si nerent. //VON DEM FATER. /Fatator ist ain vogel, der ist sô
BdN 223, 7 sant, sô sliefent jungeu sträuzel dar auz und die alten nerent si dan. der strauz hât federn gevar als ain habich
BdN 231, 15 und gêt auz dem wazzer und wirt ain lanttier und nert sich after des auf dem land, und dar umb verändert
BdN 291, 19 wan si âtement niht und habent niht lungen. si werdent genert und gefuoret in dem luft nâch der gänzen irs leibes,
BdN 338, 23 dem palast des obristen künigs, der si gemacht hât und genert mit seinem wein, daz ist mit seinen götleichen genâden, und
BdN 379, 12 daz ander sawr und pitter und sich ain iegleich dinch nert von seinem gleichen, sam süez von süezem, saur von saurem,
BdN 388, 31 feur, sô pringet er ain grôz dick fäuht, diu etwaz nert, iedoch macht er pœs pluot und fäuht in dem leib,
BdN 411, 32 ez ist auch ain wunder, daz ain klaineu maus sich nert von den nappeln, und diu ist ain driakers wider des
BdN 432, 25 er vergift schäucht und den durst lescht und daz gesiht nert und den sterkt und frühtigt der in tregt und macht
BdN 469, 29 zuo gotes werk und lob got in seinen crêatûren. alsô nert auch den menschen wein und prot paz wan wazzer und
EnikWchr 1731 mir in der arc mügen gesîn,/ dâ ich mich inn neren sol,/ sô wirt mîn herz freuden vol.’/ des antwurt dô
EnikWchr 14641 lêrn ein küniginne rîch,/ west ich, wer mich dar umb nert,/ daz ich mîn kleider niht verzert,/ diu ich hân vil
Eracl 1137 wil des got geruochen,/ daz dich sîn kraft vor wâge nert,/ sô was mir der stein beschert:/ und sage dir wærlîchen
Eracl 3267 muoz/ diu ougen, hant oder fuoz,/ der den lip wol nerte,/ ob er sich manlîchen werte./ den siechtuom soltû mir beveln/
Erz_III 178, 309 niht so vil her fur/ daz du dich vor hunger nertest/ oder dich dem vroste er wertest?’/ ‘En trewen’, sprach der
Erz_III 209, 119 sin zorniger stoz/ daz sie der wile gar verdroz./ ‘Vrowe, nert mich’, sprach der beschorn,/ ‘oder ich bin der verlorn,/ be
Gen 82 nieman nemach erzelen. $s er hiez die erde allez daz neren/ mit dem wuochere unde si bâre, $s daz si im
Gen 586 sînen garten $s mit mislichen chrûten,/ dâ er sich mit nerte, $s dem hunger sich mit werte./ /Hirs unt ruobe $s
Gen 2759 unze der wirt giborn $s der al die werlte scol nerin,/ des chunft alle die beitent $s di der uber die
Gen 2849 er sprechen:/ #.,hêrre got, nû beit ich $s unze dû nerist mich.#.’’/ /Daz buoch uns saget $s welich bizeichinunge ditze habet./
Gen 2862 tôt in bichrellit./ sô nist sîner rede mêre $s niwâre: ‘nere mich, trehtîn hêrre!’/ /Der gihurnter wurm $s daz ist des
Gen 2970 dû nû gerne flurist, $s after mâle dû si gerne nerist.’/ /Dô der vile guote Jacob $s sîne sune vol geseginôte/
GTroj 10997 getragen in ainen tan,/ Da mich ain hirtt tugend san/ Nertte und och sin raines wib,/ Der «mütter» sprechen sol min
Herb 934 mir bi gote swern./ So wil ich iv den lip nern/ Vn2de helfen, daz uwer wille ergat."/ "Frauwe, als ir gesproche1n
Herb 3842 Hundert zv spru1ngen,/ Den priamus werte/ Vn2de in den lip nerte./ "Waz sol dise rede sin?/ Ich wande, diz hus were
Herb 4429 Wen ir drizzic stunt mer was/ Der, die in da nerte1n,/ Den der, die in da uerten/ Do hette thoas/ Vn2de
HvBurg 4398 dein leben/ Unrecht genossen und verzert!/ Vil selten hastu mich genert/ Von durst und von hungers not/ Do ich dich pat
HvBurg 4962 der im do wer;/ In der selben weiss ich mich ner,/ Ich izz was mir chumet zu,/ Es sey spat oder
HvFreibTr 718 er dich doch bî wer./ ob ich mich eine wîle ner/ vor im durch megetlîchen prîs,/ der junge süeze Parmenîs/ her
HvNstAp 9666 pin ich hie peliben./ Di frauwen und das kint mein/ Ner ich mit dem scheffelein.’/ Do sprach Clinisor zehant/ ’Pistu das,
HvNstAp 9698 groß./ Die kinde der wege raiß verdroß:/ Holtzpiren und pranper,/ Der nerte sich das junge her./ Alsuß vertriben sy den tag./ Ain
Iw 736 mich,/ wan daz ich mich werte,/ ob ich mich gerne nerte./ dô tete ich daz ich mohte,/ daz mir doch lützel
Iw 1172 vindet nieman âne wer.’/ si sprach ‘got sî der iuch ner:/ ern beschirme iuch eine, ir sît tôt./ doch gehabte sich
Iw 1300 nim ich war,/ unz der man niht veige enist,/ sô nert in vil cleiner list./ //Dô er in disen sorgen saz,/
Iw 2060 ich den brunnen niht erwern:/ mich muoz ein biderbe man nern,/ ode ich bin benamen verlorn./ weizgot ich lâze mînen zorn,/
Iw 2720 sô bescheidenlîchen tete/ daz sî sô grôzer herte/ hern Îweinen nerte/ mit ir vil guoten witzen./ zuo der gienc er sitzen/
Iw 4074 mit kampfe iht wer:/ so enist ouch niemen der mich ner.’/ //Er sprach ‘sô lâze ich iu den strît,/ daz ir
Iw 4676 gehienc./ und wan daz in sîn geverte/ der übele tiuvel nerte,/ sô wær er dâ benamen tôt:/ doch leit er hangende
Iw 6645 daz ist alsô guot:/ wanz ensî daz diu wer iuch ner,/ sî slahent iuch âne wer.’/ //Dô sprach der gast ‘daz

Ergebnis-Seite: 1 2 3 >>
Seite drucken