Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

nāch a_prp (1782 Belege) Lexer Lexer-Nachtr. BMZ Findeb.  

Eckh 5:111, 1 vröude, vride und alle tugent. Der dā volget und lebet nāch dem geiste, nāch sīnem rāte, der gehœret ze dem źwigen
Eckh 5:111, 2 alle tugent. Der dā volget und lebet nāch dem geiste, nāch sīnem rāte, der gehœret ze dem źwigen lebene. Der inner
Eckh 5:111, 23 niuwen menschen, sprichet sant Augustīnus, ist, sō der mensche lebet nāch dem bilde guoter und heiliger liute und aber noch gāt
Eckh 5:114, 2 die vrouwen daz houbet bedecket hānt und die mannesnamen blōz nāch sant Paulus lźre. Und dar umbe: allez, daz sich der
Eckh 5:115, 2 enist noch in der natūre gotes noch in den persōnen nāch der natūre einicheit. Diu götlīche natūre ist ein, und ieglīchiu
Eckh 5:115, 26 über allez daz, daz ze der zīt geneiget oder nāch zīt smacket, und daz selbe spriche ich ouch von stat
Eckh 5:116, 2 einer wīse mit nihte niht gemeine, daz ist, daz er nāch disem noch nāch dem niht gebildet noch gelīchet sī und
Eckh 5:116, 3 nihte niht gemeine, daz ist, daz er nāch disem noch nāch dem niht gebildet noch gelīchet sī und von nihte niht
Eckh 5:117, 4 daz ist ein ūzslac und ein widerslac ūf daz źrste nāch natiurlīcher ordenunge; wan nieman bekennet sich wīzen wan der ouch
Eckh 5:118, 18 von einander in der natūre, aleine sie gar nāhe sint nāch der zīt und nāch der stat. Gotes schouwen und unser
Eckh 5:118, 18 natūre, aleine sie gar nāhe sint nāch der zīt und nāch der stat. Gotes schouwen und unser schouwen ist zemāle verre
Eckh 5:213, 3 līhte ze zorne oder ze īteln źren oder līhte līplīche, nāch dem als der gegenwurf ist. Aber mit sīnen obersten kreften
Eckh 5:230, 1 an gote und wirt götlich, wan ez erbildet sich allez nāch im, swaz an disen menschen kumet, wan er meinet niht
Eckh 5:234, 11 sīn ernst deste hitziger werde, daz billīche und dicke kumet nāch den sünden. Dar umbe līdet got gerne den schaden der
Eckh 5:255, 2 grōz hāt. Alsus mac der mensche wol unserm herren nāchvolgen nāch sīner krankheit und enmac noch endarf sich niemer verre dā
Eckh 5:255, 6 und hōhiu kleit und vrœlīche gesellen, als im die anehangent nāch gewonheit der natūre. Dū endarft in dér wīse niht sīn
Eckh 5:274, 2 gesunt. Mźr: man sol sich sacramentlīchen dar zuo vüegen und nāch wīse guoter ordenunge und nāch grōzheit der begerunge. Enhāt man
Eckh 5:274, 2 sacramentlīchen dar zuo vüegen und nāch wīse guoter ordenunge und nāch grōzheit der begerunge. Enhāt man aber der begerunge niht, sō
Eckh 5:277, 7 noch als nāhe als got. Niemer gekźret si sich anderswar nāch. Ze den crźatūren enkźret si sich niht, ir engeschehe $t
Eckh 5:285, 8 selbe wīse ziehen und nemen alliu dinc in dem und nāch dem, swaz künnes sie sint. Wan, swaz got guotes hāt
Eckh 5:302, 1 sīne gābe gibet oder niht engibet. Er gibet einem ieglīchen nāch dem, daz sīn bestez ist und im vüeget. Sol man
Eckh 5:302, 2 Sol man einem einen rok snīden, man muoz in machen nāch sīner māze; der dem einen vüegete, der envüegete dem andern
Eckh 5:302, 4 der envüegete dem andern zemāle niht. man mizzet einem ieglīchen nāch dem, und daz im vüeget. Alsō gibet got einem ieglīchen
Eckh 5:302, 5 im vüeget. Alsō gibet got einem ieglīchen daz aller beste nāch dem, daz er erkennet, daz ez sīn nęhstez ist. in
Eckh 5:417, 10 nec aliquid fit novi in eius visione», «got ensihet niht nāch zītlīcher wīse und enstāt ouch kein niuwe gesiht in im
Eckh 5:420, 4 sinne und ir hüetet, daz sie niht gebrūchent irs gegenwurfes nāch vihelicheit, als etlīche $t liute tuont, die lebent nāch ir
Eckh 5:420, 5 gegenwurfes nāch vihelicheit, als etlīche $t liute tuont, die lebent nāch ir līplīcher wollust, als diu vihe tuont, diu āne vernunft
Eckh 5:422, 3 unser vrouwe ie geredeten von ūzern sachen, daz tāten sie nāch dem ūzern menschen, und stuont der inner mensche in einer
Eckh 5:423, 5 hœhsten. Nū stāt der ūf dem hœhsten, in dem got nāch allem sīnem willen gewürken mac. Nū enmac got niht in
Eckh 5:423, 6 gewürken mac. Nū enmac got niht in allen herzen gewürken nāch allem sīnem willen, wan swie daz sī, daz got almehtic
Eckh 5:426, 4 sō mac got dā gewürken ūf daz aller hœhste und nāch sīnem obersten willen. Dā von ist des abegescheidenen herzen gegenwurf
Eckh 5:427, 5 dā er sprichet: $t ’ir sint vil, die alle loufent nāch der krōne und enwirt doch niht dan einem’ - alle
Eckh 5:427, 6 doch niht dan einem’ - alle krefte der sźle loufent nāch der krōne und enwirt doch aleine dem wesene - hie
Eckh 5:434, 1 von, swer begert ze komenne ze volkomener abegescheidenheit, der stelle nāch volkomener dźmüeticheit, $t sō kumet er in die nęhede der
Eilh M, 3479 heiz./ der tuwerk daz niwt ne liez/ er ne stige na im da ůf./ ich wene, in sin geselle hůf,/ satanas
Eilh St, 7191 san/ Uz kornevalischem lande]/ nach heren Tristrande./ Do er so na Karechte quam,/ daz [er iz sach vor ime stan,/ Do
Eilh St, 7297 di[n selbes vromheit/ unde den grozen ar]beit,/ Den min vr#;vowe na dir havet,/ daz sie ein [herin hemede traget/ Alle nest
Eracl 2705 selbes sinne,/ er verliese ode gewinne./ dā gźt dicke schade nā./ der keiser hiez bereiten sā/ einen turn, den er het
Eracl 3969 abe./ schaffet drāte, daz ich habe/ wīz gewant, dā sendet nā.’/ des volgten sie ir sā./ in dem hūse beleip dehein
Gen 991 vile wole si in handelōten, $s maniges si in vrāgōten/ nāh allem niumāre, $s waz sīn gewerf wāre./ / /Er chot
Gen 1041 si dā in gewalt./ / /Die got furhtent $s und nāh ime gerne wurchent,/ rīche oder arme, $s die choment alle
Gen 1592 $s der hźte ein chastel wolgetān,/ daz weiz ich er nāh ime nante $s daz man in deste baz irchante./ von
Gen 1631 gerne mit in lebeten,/ ub die man sich besniten $s nāh hebreiskeme site/ forne an der scante; $s si būweten gern
Gen 2054 ruochen, $s dū scolt dir einen wīsen man suochen,/ der nāh dir daz lant $s habe in sīner gewalt,/ deme daz
Gen 2070 dir sī gelīch. $s von diu wil ich,/ daz dū nāh mir sīst $s der aller hźriste:/ liutes unde lantes, $s
Gen 2100 daz chorn daz er sparite./ /Siben jār chōmen $s al nāh einander,/ sō die altistin jāhen $s daz si nie bezzeriu
Gen 2151 er muose daz behuoten./ Des buten si ir unsculde $s nāh sīner hulde:/ si chōmen in daz lant $s durh hungers
Gen 2895 brōtes gnuht $s dō hźt er alles dinges uberfluz:/ daz nāh deme brōte scol gźn $s daz mage wir dā bī
GrRud F 16 weset ime gůt./ ob ime zu lande sin můt/ her na be ginne stan,/ so suldir in geniezen lan/ ob ich u
GrRud F 37 zige nieman,/ er nehorte zu me here./ do er also na dem mere/ quam, daz in důchte,/ daz er entriten mochte,/

Ergebnis-Seite: << 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 >>
Seite drucken