Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

munder Adj. (27 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

BdN 192, 15 naht läuter und vester singt, dar umb, daz er dester munterr sei, und ze metten zeit singt er sänftiger gegen dem
Daniel 6529 Als sie Jhesus Cristus liez,/ Do er sine jungern hiez/ Mundir wesen kein der zit./ Sunne, mand, stern zeichen git,/ Hunger,
Gen 580 bûwene den accher./ sumer unt winter $s was er vil munter,/ frûge ze sîner howen, $s er wolt sih sîner arbeite
GTroj 1394 nicht,/ Er hieltt in dar under./ Da ward daz kind munder./ __Der claine lachen do began,/ Als mans noch erkennen kan:/
GTroj 11628 wibe wirdekeitt/ Mitt minen wortten under/ Tätt? es sol billich munder/ Werden wa ich tümer man/ Es iemer vollebringen kan./ [199#’v]
Hiob 209 buch benennit/ Und benamen ſin irkennet./ Ouch di wiſen lerer munder/ Vil gloſen han dar under/ Gemachet inder heiligen ſchrift/ Recht
Hiob 485 tyfes ſinnes ſam./ Durch di ſache, ſet, bynam/ Gregorius der munder/ Mit vlize hat beſunder/ Gewant inrechter minne/ Uf diz buch
Hiob 10687 ir vuz#s-/ Da in werde kummers buz./ //__‘Alſam Gotes wiſheit munder/ Byn der erden unde drunder/ Wirket wunderliche werk,/ Suſt kan
HvHürnh 1, 3 was ain man guetes rates, grosser chunst, durchvärlicher verstäntigkait, $t munder in den rechlichen übungen, an gemainen sitenn und an geistlichen
KvWLd 25, 49 guot,/ er wolte ir haben wunder,/ und wære darûf gerne munder,/ daz sim würde gar./ nein, er muoz ir wesen bar,/
KvWTroj 14128 beiden ougen/ sih alsô manic wunder,/ sô bin ich worden munder/ und ûʒ dem slâfe erwachet./ swer diʒ joch habe gemachet,/
KvWTroj 25262 wurden beidenthalp gemant/ die ritter albesunder,/ daʒ si ze strîte munder/ und z’eime kampfe würden./ sich huop ein grimmeʒ mürden/ und
KvWTroj 31514 habe/ ros unde liute ein wunder./ ze strîte was er munder/ und werte dâ sîn vrîeʒ leben./ ein ors wart Trôilô
Litan 751 fremede/ bist worden zu minen sunden./ mache dinen tragen knecht munder/ uze deme lastere totlicher twalme./ des gert dauidis psalme/ mit
Minneb 2480 hasses schrantz/ Wollest veste sten dar under/ Und in fruntschafft munder/ Sin gein mir an triegen./ Wiltu in zorne biegen/ Dich
MinneR_481 37 in arge wi is nit enlait./ ich wil si machen mondir,/ lichte saget si mer das wondir/ das ir die synne
Mügeln 116,10 mag erquicken tichtes zunder./ des wecke, meit, der sprüche flamme munder./ der sünden wurze sunder/ und rad uß mines herzen gruft./
Mügeln 140,4 amatist. / vor trunkenheit er menschen frist / und gibet munder die vernunst./ da wir uß sünden kar/ trunken des grimmen
Mügeln 375,5 versenget/ er wirt und gar verschart./ sus wann von zorne munder/ der zunder $s des grimmen herzen wirt,/ so mag der
Mügeln 407,1 spat./ Min herz sich ant, $s das ist nach schaden munder/ und suchet, das im e genaden bot./ sin smerz dich
Ottok 18758 scheident sich,/ die sach er alle besunder./ kunic Ruodolf der munder/ her ze Gretze kom gevarn./ alle die dâ wârn,/ enphiengen
Ottok 22417 er wurd gestreut/ den Pôlânen under./ dô was er sô munder/ und sô menlich gemuot,/ daz er sich dâvor behuot./ datz
Ottok 27714 wâren überladen;/ ietweder ûf des andern schaden/ mit getraht was munder./ nû muoten sich darunder/ ir beider friunde und ir man./
RvEWchr 958 pflag/ und slaffende unvirsinnit lag./ //Noe do der irwahkete/ und mundir sich gemachete,/ er wart in sinin sinnin/ des grozen spotes
UvZLanz 277 junkherren bete/ diu vrouwe frümeclîche tete,/ wan er si dûhte munder:/ siu besante merwunder/ und hieʒ in lêren schirmen./ do enwolt
Wernh A 4229 harte,/ daz er daz kint bewarte;/ er hiez in wesen munter/ vn̄ sagt im daz wunter/ der kunftigen sorgen,/ div dannoch
WhvÖst 18386 von Capadocia/ und sinr s#;eun besunder,/ die ie an ern munder/ warn, des gab Got in lon./ Parille und Tytorison/ hiezzen
Seite drucken